رسته‌ها
خلاصه کتاب لذت کمتر داشتن
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
راز شادگی در سادگی است

معرفی کتاب لذت کمتر داشتن:
خلاصه کتاب «لذت کمتر داشتن» (The Joy of Less) جوهره کتابی از «فرانسین جی» (Francine Jay)، نویسنده آمریکایی است که در سال ۲۰۱۰ منتشر شد. این کتاب راهنمایی جامع برای ساده‌سازی زندگی و لذت بردن از مینیمالیسم است. فرانسین جی، که به عنوان «Miss Minimalist» نیز شناخته می‌شود، در این کتاب تجربیات شخصی و راهکارهای عملی خود را برای رهایی از شر وسایل اضافی و زندگی با آرامش بیشتر به اشتراک می‌گذارد. کتاب به خوانندگان کمک می‌کند تا با کاهش وابستگی به اشیاء مادی، زندگی پرمعناتر و رضایت‌بخش‌تری را تجربه کنند.

بخشی از کتاب لذت کمتر داشتن:
«زمانی که وارد خانه‌تان می‌شوید، چه احساسی دارید؟ آیا فضای اطرافتان به شما آرامش می‌دهد، یا احساس خفگی می‌کنید؟ اگر دومی درست است، شاید وقت آن رسیده که نگاهی دوباره به اشیاء اطرافتان بیندازید. هر وسیله‌ای که شما نگه می‌دارید، بخشی از انرژی و توجه شما را به خود اختصاص می‌دهد. تصور کنید اگر نیمی از وسایلتان را حذف کنید، چقدر فضای ذهنی و فیزیکی آزاد خواهد شد. این فضای آزاد شده می‌تواند محلی برای رشد رویاها و ایده‌های جدید شما باشد.
مینیمالیسم فقط درباره کم کردن نیست؛ درباره افزودن ارزش است. وقتی شما وسایل غیرضروری را کنار می‌گذارید، در واقع دارید به زندگی‌تان فضا، آزادی و امکانات جدید اضافه می‌کنید. تصور کنید به جای صرف وقت برای تمیز کردن و مرتب کردن وسایل اضافی، می‌توانید آن زمان را صرف یادگیری یک مهارت جدید، گذراندن وقت با عزیزانتان یا دنبال کردن علایقتان کنید. این جوهره واقعی ساده‌زیستی است: نه محرومیت، بلکه غنی‌سازی زندگی با آنچه واقعاً مهم است.»
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
22
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Ketabnak
Ketabnak
1403/05/29

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی خلاصه کتاب لذت کمتر داشتن

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
خلاصه کتاب لذت کمتر داشتن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک