رسته‌ها
یک حرف از هزاران - جلد ۱
امتیاز دهید
5 / 3
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3
با 1 رای
درباره برخی از مسائل علمی و فرهنگی و تمدنی با بهره‌گیری از مفاهیم جامعه‌شناسی آثار تمدنی

از یادداشتی بر کتاب:
کتابی که در برابر خوانندگان است، بخش دیگری از گفتارها و نوشته های راقم این سطور در سالهای اخیر است برخی از آنها در مجالس بحث و بررسی و همایشها گفته و خوانده شده اند و برخی دیگر برای نخستین بار منتشر می شوند.
در ابتکاری نبودن مطالب و احتمالاً تکراری بودن بیشتر آنها تردیدی نیست، اما پرداختن به این گونه از دل مشغولیها که مربوط به مسائل فرهنگی و تمدنی جامعه اند و یادآوری برخی از تنگناها و یا راه حلها و طرح دو سه نکته عمده و اساسی در زمینه جهت گیریهای علمی و فنی ممکن است مفید فایدتی هر چند اندک باشد.
در این مطالب چند نکته جزئی و کلی هست که شاید توجه برنامه ریزان و تصمیم گیران به آنها بجا باشد و بتواند موجب طرح مسائل تازه و گستردگی افق دید و توسعه میدان بحث باشد.
خوانندگان عنایت خواهند کرد که تمامی بحث ها مربوط به آثار تمدنی و فرهنگی اند. در ضمن کوشش شده است تا تحلیل ها و یا تبیین ها، با جامعه شناسی آثار تمدنی و فرهنگی نسبتی داشته باشند. یعنی به اصطلاح موضوعات در پاگرد آثار تمدنی و فرهنگی مطرح شوند و سپس با پاگردهای دیگر پدیدارهای اجتماعی ارتباط یابند؛ به طور خلاصه رشته نامرئی در همه مباحث توجه جامعه شناختی به موضوعات است...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
408
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ملا ممدجان
ملا ممدجان
1403/02/14
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی یک حرف از هزاران - جلد ۱

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
یک حرف از هزاران - جلد ۱
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک