رسته‌ها
افسانه های اپرا
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 5 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 5 رای
م‍ج‍م‍وع‍ه‌ای از مشهورترین اپ‍راه‍ای ج‍ه‍ان‌؛ آث‍اری از:
اشتراوس، افن باخ، بتهوون، بلینی، بیزه، پوچینی، پونچینلی، توماس، جیوردانو، چایکووسکی دو بوسی، دونیزتی، روسینی، گونو، موتسارت، میر بیر، مونته متزی، وردی، واگنر، ها له وی.
با پژوهشی پیرامون اپرا

خواننده ارجمند:
اثر ناچیزی که به صورت این مجموعه به شما تقدیم می شود، حاصل دو سال مطالعه و زحمت مولف است. قریب سی داستان معروف جهانی که اغلب به وسیله نویسندگان و سخن سرایان شهیر به رشته تحریر آمده و بعدها به وسیله آهنگسازان مبنای ایرا قرار گرفته در این مجموعه خلاصه شده، شش کتاب ایرا و چندین کتب داستان از آن جمله تفسیر منظومه های شکسپیر اثر چارلز لمب و افسانه های رم و یونان تالیف «ه. گربر» برای نگارش و تهیه این مجموعه مورد استفاده قرار گرفته اند. این مجموعه یک کتاب فنی و درسی که منحصراً برای هنرجویان موسیقی تنظیم شده باشد نیست. کتابی است متضمن سی داستان جالب و در عین حال برای علاقه مندان به موسیقی و اپرا نیز سودمند است.
تردیدی نیست کسی که شایق دیدن اپرایی است قبلا باید موضوع داستان آنرا بداند تا بهتر به عظمت آن ایرا و ذوق خلاقه آهنگساز و خوانندگان و بازی کنان آن پی برد. آن روزی که در ایران نیز این هنر جالب و باستانی راه یابد آنوقت این مجموعه بهتر میتواند مورد استفاده قرار گیرد. با وجود این، هستند عده کثیری از دوستداران موسیقی که مجموعه صفحات موسیقی ایرارا دارند؛ اما از آنجا که داستان ایراها برای آنها مجهول است نمیتوانند از آن اثر هنری آنطور که باید و شاید لذت برند.
حسن شهباز
تهران - دیماه ۱۳۳۶ شمسی
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
427
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
کته کتاب
کته کتاب
1402/10/14

کتاب‌های مرتبط

دیوار گِلی
دیوار گِلی
5 امتیاز
از 2 رای
زریر
زریر
4.6 امتیاز
از 18 رای
اسبها و انسانها
اسبها و انسانها
4.2 امتیاز
از 32 رای
The Rational and Social Foundations of Music
The Rational and Social Foundations of Music
5 امتیاز
از 1 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی افسانه های اپرا

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
افسانه های اپرا
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک