رسته‌ها
عشاق نامدار - جلد ۱
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 14 رای
امتیاز دهید
5 / 4.6
با 14 رای
کتاب عشاق نامدار فرانسه و روسیه به قلم ذبیح‌الله منصوری، مجموعه‌ای از داستان‌های کوتاه مشهور از نویسندگان نامی است که زندگی خصوصی پادشاهان و بزرگان کشورهای اروپایی را در قرن‌های 16 تا 19 روایت می‌کند.
آغاز کتاب از زمان لویی چهاردهم، پادشاه فرانسه است و در ادامه ماجراهای زندگی شخصی نوه وی یعنی لویی پانزدهم بازگو می‌گردد، کسی که برای دست یافتن به خواسته‌ها و هوس‌های خود مرتکب هر عمل زشتی می‌شود. در این بخش زندگی مادام دو پمپادور و مادام دوباری از جمله معشوقه‌های این پادشاه هوسران نیز به نمایش درمی‌آید.
نوبت سلطنت‌نشینی لویی شانزدهم در فرانسه فرامی‌رسد. فساد موجود در دربار این کشور، باعث می‌شود مردم و به‌خصوص همسر پادشاه ماری آنتوانت انقلاب فرانسه را رقم بزنند، اما در نهایت لویی شانزدهم و ماری آنتوانت توسط گیوتین کشته می‌شوند.
وصف زندگی مردان معروف انقلاب فرانسه همچون مارا، دانتون، روسپیر و... و انحراف‌های اخلاقی آنان بخش دیگر این کتاب است. زندگی ملکه روسیه یعنی کاترین دوم و بیان هوسرانی‌های او یک فصل از این اثر را در بر می‌گیرد. بخش عمده کتاب پیش رو به زندگی ناپلئون بناپارت و همسرش ژوزفین می‌پردازد و در میان رویدادهای تاریخی آن روزگار، زندگی خصوصی این پادشاه و همسرش و هوسرانی‌های او نشان داده می‌شود و سرانجام بخش پایانی کتاب به زندگی ناپلئون سوم اختصاص دارد.
ذبیح‌الله منصوری به داستان‌های این کتاب لقب یادداشت‌های تاریخی داده است، چرا که این نوشته‌ها توسط افراد مختلفی از شخصیت‌ها و رجال برجسته و فرمانروایان تا آشنایان، نزدیکان و خدمتگزاران آنان نگاشته شده‌اند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
564
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
shahroozsam
shahroozsam
1402/05/22

کتاب‌های مرتبط

غیرت یعنی ..
غیرت یعنی ..
5 امتیاز
از 5 رای
اوژنی گرانده
اوژنی گرانده
4.4 امتیاز
از 40 رای
جنایات مشهور: ژان دانژو
جنایات مشهور: ژان دانژو
4.4 امتیاز
از 105 رای
ری بلاس
ری بلاس
4.7 امتیاز
از 10 رای
گوژپشت نتردام
گوژپشت نتردام
4.6 امتیاز
از 14 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی عشاق نامدار - جلد ۱

تعداد دیدگاه‌ها:
3
عشاق نامدار - جلد ۱
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک