رسته‌ها

راهنمای عملیات اجرایی آبخیزداری

راهنمای عملیات اجرایی آبخیزداری
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 4 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 4 رای
گسترش روزافزون تقاضا از سوی انسان برای دریافت خدمات مورد نیاز موجب ایجاد فشارها و تغییراتی گسترده در ا کوسیستم و منابع طبیعی شده است. فعالیت های ناخردمندانه بشر، همگام با پیشرفت و استفاده از تکنولوژیهای نوین، عامل سرعت بخشیدن به این فشارها و تغییرات است. اجزای اصلی منابع طبیعی و اکوسیستم، آب، خاک و پوشش گیاهی بوده که بهره برداری و پایداری در هر کدام از آنان، علاوه بر وابستگی به وجود و توجه به دیگری، نیازمند توجه به واقعیتها، پتانسیل ها، شرایط حا کم بر آنان و اتخاذ تصمیمات و اقدامات مدیریتی متناسب با شرایط آنان است. این اجزا متحمل فشارهای زیادی بوده که در بیشتر موارد با عبور این فشارها از حد آستانه تحمل، خسارتها و تخریب های زیادی را به همراه داشته است. لذا بایستی در راستای ا کوسیستم و منابع طبیعی پایدار، از علوم و اقداماتی با دیدگاهی متناسب با حفظ و مدیریت آب، خاک و پوشش گیاهی باتوجه به شرایط حاکم بر آنان در جهت تامین سایر منافع پایدار بهره جست. در این میان علم آبخیزداری به عنوان علم مدیریت آب، خاک و پوشش گیاهی با مجموعه اقدامات و عملیات های مدیریتی خود، موجب دستیابی به این اهداف است.
این کتاب در چهار فصل با دیدگاهی مبتنی بر نحوه انجام عملیات اجرایی آبخیزداری به ارائه الگو و راهنمایی مناسب برای مکانیابی عملیاتها و افزایش کارایی اجرائیات در راستای کاهش فشارها و تغییرات ناشی از فعالیتهای بشری با هدف دستیابی به منابع طبیعی و اکوسیستم پایدار پرداخته است. که فصلهای آن به شرح زیر و با زبان و مفهومی ساده برای دانشجویان، کارشناسان، محققان و علاقمندان ارجمند گردآوری و تدوین شده است:
در فصل اول مفهوم، نقش و اهمیت آبخیزداری و عملیا تهای آن، بررسی و بیان می شود.
در فصل دوم انواع عملیات بیولوژیکی، اهداف، شرایط، نحوه و محل اجرای آنان بررسی و بیان می گردد.
فصل سوم انواع، اهداف، شرایط، نحوه و محل اجرای عملیاتهای مکانیکی را بیان می نماید و فصل چهار به انواع عملیاتهای بیومکانیکی، اهداف، شرایط، نحوه و محل اجرای آنان می پردازد.
در نهایت با تمام تلاش ها و بررسیهای لازم در جهت گردآوری و ایجاد همبستگی بین عناوین و مطالب، قطعا نگاشتههای کتاب خالی از اشکال، انتقاد و پیشنهاد نیست لذا امید است صاحب نظران این عرصه ها با راهنمایی و دلسوزی خود بر پربار نمودن کتاب و رفع مشکلات آن در آینده بیفزایند و همگان تلاش و کوشش ما را در ارائه اثری ماندگار، دعاگو باشند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
123
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
pedram7117
pedram7117
1402/04/05

کتاب‌های مرتبط

بازاریابی سبز
بازاریابی سبز
0 امتیاز
از 0 رای
آلوده کننده های آب
آلوده کننده های آب
4 امتیاز
از 2 رای
مدیریت منابع آب کشور
مدیریت منابع آب کشور
2 امتیاز
از 3 رای
منابع آب شیرین
منابع آب شیرین
4 امتیاز
از 3 رای
اقتصاد نهادی آب
اقتصاد نهادی آب
4.3 امتیاز
از 3 رای
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی راهنمای عملیات اجرایی آبخیزداری

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
راهنمای عملیات اجرایی آبخیزداری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک