رسته‌ها

ملکه زنبور: مجموعه کتابهای طلائی

ملکه زنبور: مجموعه کتابهای طلائی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 166 رای
نویسنده:
مترجم:
هومن قشقایی
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 166 رای
برادران «گریم» در شهر «هاناو» متولد شده‌اند وبیشتر آلمانی‌ها با داستان‌های شنل قرمزی، سفید برفی و هنسل و گرتل آنهارا می‌شناسند. «ویلهلم گریم» و «یاکوب گریم» که به ترتیب از سال 1785 تا1863 و از سال 1786تا 1859 ‌زیسته‌اند، به عنوان محقق زبان و ادبیات نیزخدماتی را در زمینه علمی از خود برجای گذاشته‌اند که از جمله آن‌هامی‌توان به کتاب فرهنگ لغت آلمانی و کتاب زبان‌شناسی آلمانی اشاره کرد.

ایندو برادر که بوده‌اند که با انتشار آثارشان از سال 1812 یک موفقیت جهانی درجه یک را پدید آوردند؟
برادران گریم به عنوان نوادگان یک حکیم دینی و یک خانواده کارمندی در منطقه «هاناو» در ایالت «هسن» آلمان متولد شدند. ازاین مکان یک جاده طولانی به وسعت بیش از 600 کیلومتر که جاده طولانی قصه آلمان به شمار می‌رود، آغاز می‌شود و تا شهر برمن ادامه می‌یابد.
«لودویگ امیل گریم» چهار سال پس از «یاکوب گریم» متولد شد و بعدها به عنوان نقاش،تصویرگری داستان‌های برادرش را عهده‌دار شد. از مجموع نه فرزند خانواده «گریم» 3 فرزند در زمان شیرخوارگی درگذشتند. «یاکوب» و «ویلهلم» جوانی خودرا با خانواده خود در نزدیکی محل تولدشان و در خیابانی سپری کردند که امروزه در آن موزه‌ای به یاد آن‌ها بنا نهاده شده است.
در زمان تحصیل حقوق در شهر «ماربورگ» این دو برادرتوسط معلمشان «کارل فریدریش فونزاویگنی» (1779 تا 1861)که یک مورخ حقوق بود با «کلمنس برنتانو» شاعرآلمانی (1778 تا 1842 ) آشنا شدند.
کتابداران آموزش دیده از طریق تفکرات انتقادی - تاریخی هدایت شونده «زاویگنی» و از طریق مشارکت درجمع‌آوری مجموعه ترانه‌های رمانتیک «برنتانو» و «آخیم فون آرنیم» (1781تا1831) در جمع‌آوری و پردازش متون تاریخی و مردمی،خودشان شروع به جمع‌آوری متون کردند.
یکی از ستاره‌های مخفی پشت قصه‌های برادران گریم همسر یک خیاط اهل «کسل» به نام «دوروتئا فیهمان» بود. این بانو که درسال 1755 تا 1815 می‌زیست، از مهمترین منابع برای قصه‌های برادران گریم بود. این بانوی قصه‌گو بخش قابل توجهی از داستان این دو برادر را روایت کرده که این بخش جزو بخش‌های پرفروش زبان آلمانی است.
«ویلهلم ویاکوب گریم» از حافظه و ذوق و قریحه قصه‌گویی این بانو تاثیر گرفته‌اند به حدی که از وی به عنوان تنها منبع شخصی خود نام برده‌اند و حتی تصویر اورا روی جلد آثارشان قرار داده‌اند.

» اسکن شده در انجمن (فروم) کودکی و نوجوانی
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
21
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
shayann
shayann
1389/05/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ملکه زنبور: مجموعه کتابهای طلائی

تعداد دیدگاه‌ها:
9
سلام بر مدیر محترم کتابناک: تشکر صمیمانه این حقیر از برای پاسخگویی به مشکلات جوانان و جویندگان علم و معرفت. انشاالله همه مشکلات سایت به خاطر همه امور، بزودی زود حل شود. موفق و سربلند در پیشگاه الهی باشید.
[quote='nir vana']ببخشید تازه عضوشدم نمیدونم چه جوری این کتابهاروبخونم میشه راهنمایی ام کنین؟[/quote]
مهسا جان به علت حق نشر و عدم مالکیت حقوقی برای بعضی از کتابها مثل همین کتاب امکان دانلود وجود نداره
می تونی از بچه ها و دوستانی که در سایت عضو هستند درخواست کنی که اگر کتاب رو دارند لینکش رو برات ارسال کنن
موفق باشی.
ببخشید تازه عضوشدم نمیدونم چه جوری این کتابهاروبخونم میشه راهنمایی ام کنین؟
ghashang bod mersi

[quote]عا لی بود ممنون[/quote
اینو که نمیشه دانلود کرد،چطوری خوندینش؟؟؟؟
عاشق داستانای برادران گریمم،تو بچگی خیلی حال داد.
ملکه زنبور: مجموعه کتابهای طلائی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک