رسته‌ها
زن روز - شماره ۱۵۷ - اسفند ۱۳۴۶
امتیاز دهید
5 / 4
با 10 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 10 رای
زن روز مجله ای از گروه نشریات روزنامه کیهان است دربارهٔ مدلهای لباس زنانه، اخبار زنان، پزشکی، عکس، سرگرمی، کودکان، هنرپیشه ها، تاریخچهٔ لباس که در ایران منتشر میشود. این نشریه در اوایل دهه ۱۳۴۰ شمسی توسط مرحوم مجید دوامی بنیانگذاری شد. دوامی معتقد به روزنامه نگاری جنجالی بود. وی در بازگشت از سفر به آمریکا که به منظور یک دورهٔ مطالعاتی بود، با خود طرحی به همراه داشت که توانست با موافقت دکتر مصباح زاده در کیهان آن را به اجرا درآورد. که نتیجه آن در سال ۱۳۴۳ شمسی (۱۹۶۵ میلادی) انتشار پر تیراژترین مجلهٔ تاریخ ایران یعنی هفته نامه زن روز با مدیریت فروغ مصباح زاده و سردبیری تام الاختیار مجید دوامی بود. زن روز قبل از انقلاب ۱۳۵۷ ایران و بعد از اصلاحات مشهور به انقلاب شاه و ملت عملاً پرچمدار مدرنیزم و فمینیسم در ایران بود. در این مجله برای سلیقه های مختلف مطلب وجود داشت. از جمله طرحهای جنبی و جنجالی مجله زن روز برپایی مسابقاتی با عنوان دختر شایسته ایران بود که در زمرهٔ مسابقات جهانی قرار داشت و یک بار منتخب ایرانی این مسابقه موفق شد که در مسابقات جهانی برگزیده شود. این طرح از بدو شروع با مخالفت محافل سنتی و مذهبی مواجه گردید. انتشار این نشریه در حال حاضر نیز ادامه دارد و این نشریه هنوز زیرمجموعهٔ موسسه کیهان است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
100
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زن روز - شماره ۱۵۷ - اسفند ۱۳۴۶

تعداد دیدگاه‌ها:
35
سلام وقتتون بخیر، ممنون میشم مابقی مجله های زن روز رو هم در سایت قرار بدید خیلی زیباست، مرسی
این سخن ها کی رود در گوش خر
گوش خر ، بفروش و دیگر گوش ، خر
مشکل مردم ایران در انقلاب کردن یا عدم انقلاب نیست . مشکل اینجاست که روز بعد از پیروزی می روند داخل منازل و اجازه می دهند حکومت ، آرام آرام هر غلطی دلش خواست انجام دهد و وقتی از خواب بیدار می شوند که دیگر امکان اصلاح نیست . مانند یک کودک که اگر با اولین اشتباه به او تذکر ندهید بعد از چند سال یک لات بی سروپا می شود .... نظام های حاکم باید از صبح پیروزی به شدت دقت هر چه تمام‌تر زیر نگاه تیز بین رسانه ها و فشار افکار عمومی باشند

پاسخ به ادوارد علی :
حاج ادوارد علی : دهها هزار تن از مردم این کشور از طریق صنعتی مثل فولاد ارتزاق می کنن .
پاسخ : خوب بکنن . که چی ؟ ایران چهارمین دارنده نفت در جهان و دومین دارنده گاز در جهان است . با این ثروت ایرانیان باید روی پول غلط بزنند و اگر نمی زنند سوء مدیریت و غارت ایران از سوی حجاز پرستان بوده است.
ما یکی از پنج کشور نخست جهان در تولید واکسن کرونا هستیم.
پاسخ : از مستعان 11 چه خبر ! خناق که نیست بگیره .
حاج ادوارد علی : ما در عرض کمتر از ۴۸ ساعت، میلیونها ایرانی رو واکسن فلج اطفال بزنیم و این بیماری رو که هنوز در همسایه ما (پاکستان) وجود داره، ریشه کن کنیم.
پاسخ : آمار شما منبع ندارد اگر هم میداشت نمی توانید کشور فقیر پاکستان را با ایران که چهارمین دارنده نفت در جهان و دومین دارنده گاز در جهان است مقایسه کنید . ایران را با همان عربستان مقایسه کنید که این روزها به پا بوسی اش افتاده اید.
حاج ادوارد علی : اینکه دولت رئیسی در عرض یک ماه قیمت دلار رو ۴۰ درصد پایین بیاره و از بالای ۶۰ هزار تومان به کانال ۴۰ هزار تومانی.
پاسخ : عذر بدتر از گناه . این نشون میده که چقدر دولتی ناتوان و نا آشنا با دانش اقتصاد است که بامداد بیدار میشیم 40 تومن میاد روش شب می خوهیم 20 تومن میاد پایین.
حاج ادوارد علی :
در آمریکا به زنان تجاوز می کنن . در فرانسه مردم رو می کشن . رژیم صهیونیستی چنین و چنان می کنه.
پاسخ : مگر جنایات آمریکا و فرانسه و اسرائیل ، مجوزی برای جنایت شما حجاز پرستان است !؟ آمریکا و فرانسه هم غلط می کنند مردم رومی کشند ، همچون شما . اگر آنها آدمکشی می کنند دلیل بر این نمیشه که شما هم جوون مردم رو بکشید یا چشمشو کور کنید.
حاج ادوارد علی : مدعی شده بودی که اگر واقعا این دستاوردها وجود داشته، چرا بیشتر مردم ایران دچار پسرفت شده اند؟!! در کدام حوزه دچار پسرفت شده اند؟! ما طی عصر پهلوی در کدام حیطه وضعیتی بهتر از امروز رو داشتیم؟!! نرخ باسوادی مردم بالاتر بود؟!! درصد افراد جامعه که برخوردار از حداقل کالری غذایی مورد تایید سازمان جهانی فائو بودند، بیشتر بود؟!!! درصد صاحبان خودروی شخصی بیشتر از الآن بود؟!! چه عده از مردم سرپناه داشتند؟!!
پاسخ : نادان ! نخست آنکه 40 سال پیش پهلوی رو با امروز ایران مقایسه می کنی !؟ یعنی زمان نمیدونی چیه ؟ چرا نمی گی اگه شما حجاز پرستان نیومده بودید ، امروز پس از 40 سال ایران چه وضعیتی میداشت ؟ وانگهی ، اگه پهلوی خوب بود که مردم انقلاب نمی کردن. انقلاب کردن که وضعشون بهتر بشه نه اینکه شما حجازپرستان بیاید کشورو نابود کنید.
آیا اونقدر سن تو کفاف میده یا اونقدر اطلاعات داری که بدونی در تهران با جمعیت حدودا یکی دو میلیونی قبل از انقلاب، دوازده هزار خانوار در "حلبی آباد" زندگی میکردند (این سبک رقت انگیز زندگی توسط جمهوری اسلامی کاملا ریشه کن شد) و وضعیت محلات جنوب شهر نیز بسیار وخیم تر از امروز بود؟!!
پاسخ : بازهم که 40 سال پیش رو با الان مقایسه کردی. اگر همون پهلوی فلان فلان شده بود بگو الان ایران چه شرایطی داشت. هنگام مقایسه دو چیز موازی ، یکی رو با 40 سال پیسش مقایسه نمی کنن یکی رو با امروز آقای مغلطه کار.
حاج ادوارد علی : حالا نگران مسمومیت عموما غیرکشنده ی دختران در مدارس شده اید و به دروغ ادعا میکنید که مسئول مسمومیت مدارس هنوز دستگیر نشده!!! درحالیکه تا همین لحظه، بالغ بر دهها نفر بازداشت شده اند و این پرونده که کاملا مشخص است از کجا و چه کسانی آب میخوره، با جدیت درحال پیگیری است.
پاسخ : آری ؛ کاملا مشخصه از کجا آب می خوره . از سوی گروهی از حجازپرستان .
حاج ادوارد علی : جمعیت ایران از انتهای عصر پهلوی تاکنون فقط دو و نیم برابر شده و جمعیت دانشجویان ۲۵ برابر؟!!! کجای این طبیعیه؟!!! یعنی سرانه ی دانشجوی ما ده برابر شده! ده برابر! و تو مدعی هستی که این طبیعیه!!!
پاسخ : در مقایسه عوامل توسعه ، جمعیت یکی از فاکتورها هست . قرار نیست همه چی با برابری یکسان افزایش پیدا کنه . افزون بر این ، باز هم چهل سال پیش پهلوی رو با امروز جمهوری اسلامی سنجیدی.
حاج ادوارد علی : قابل توجه تو که مدعی هستی وضع مردم خراب تر از قبل انقلاب شده و به خاطر گرانی، قحطی و ... مردم پسرفت داشته اند، نظرت رو جلب میکنم به ویدئویی که در اون، شاه شخصا به تورم وحشتناک دوره ی خودش (آن هم در حالی که غرب ما با خوب بود و هیچ تحریمی هم نبودیم!)
پاسخ : تورم اگر همراه با کار و درآمد باشه ، پذیرفتنی و اداره پذیر است . امروز کجا کسی می تونه با حقوق یکسالش ماشین و خونه قسطی بخره مانند پیش از انقلاب. البته شما حجاز پرستان همه امکانات رو دارید . شاید شما زندگی خودتون رو با مردم می سنجید!
خودت بگو! تا حالا چند بار این دروغ بزرگ رو شنیده ای که امیرعباس هویدا در طول ۱۳ سال نخست وزیری خود، قیمت کالاها رو ثابت نگه داشته بود و کشور در زمان زمامداری او، تقریبا تورمی رو به خود ندیده بود!!! برو و خاطرات هوشنگ نهاوندی (وزیر عصر پهلوی) رو که هرگز در بازداشت جمهوری اسلامی ایران نبوده (نمیتونید مدعی اعتراف وی زیر شکنجه بشید!!!)
پاسخ : اگر پهلوی خوب بود مردم انقلاب نمی کردن . انقلاب کردن که وضعشون بهتر بشه نه اینکه بجای شاه آخوند بیاد .
حاج ادوارد علی : باز ادعا کرده بودی که هر کس به عنوان مخالف صحبت کنه و انتقادی داشته باشه، میزنن و میگیرن و شکنجه میکننش و بهش تهمت ارتباط با منافقین رو میزنن و خلاصه یکجور سرش رو زیر آب میکنن!!!
پاسخ : قتل های زنجیره ای رو یادت رفته حاجی ؟ کشتار مردم و کور کردن اونها رو در خیابان چطور ؟ لواط با دستگیر شدگان رو چطور ؟ شما در مریخ زندگی می کنید ؟
و توضیحی پیرامون دیگر نوشته ها ( مغلطه های حاج ادوارد علی) :
1- اگر باید سختی ها و تحریم ها رو تحمل کرد ، غلط می کنه اون آخوند می خوره و بچه هاش خارج کشور هستن .
2- تحریم ها برای این هستن که بجای اینکه به مردم ایران برسید ، شدید دایه عزیز تر از مادر برای فلسطینی ها . سرتون به کار خودتون باشه اگه باز تحریم بود درست می گید . مردم ایران قربانی هوس بازی و اسرائیل ستیزی شما نیستن.
3- اگر پهلوی خوب بود مردم انقلاب نمی کرد. مردم انقلاب کردن تا زندگی ای بهتر از پهلوی داشته باشن نه بدتر.
4- مقدسات شما محترمه تا جایی که برای خود شما باشه . اگه بخواید اونو به خورد دیگران بدید هیچ ارزشی نداره.
5- 40 سال پیش رو با امروز نمی سنجند . 40 سال پیش پهلوی رو با امروز پهلوی(اگر می بود) می سنجند.
6- ایران دوین دارنده گاز جهان و چهارمین دارنده نفت جهان است. ایرانیان باید مانند مردم کویت و عربستان زندگی کنند نه اینکه مانند مردم سودان . اگر مانند سودانی ها شدن از سوء مدیریت شما حجازپرستان و دزدی های شماست.
7- اگر در آمریکا و فرانسه و اسرائیل آدم می کشن یا به زندها تجاوز می کنند و کارتن خواب هست و .... اینها هیچکدام مجوز و دلیل این نمیشه که شما هم همون کارها رو بکنید .
شاه ، گناهش این بود که میگفت آنچه من میگویم نه آنچه ملت می‌خواهد ! امروز ، هر کس این منش را تکرار کند، کاری محکوم و مطرود را انجام داده است . آیت الله خامنه ای
این مردمی که شماها را روی کار آورده اند، این مردم زاغه نشین که شماها را‏‎ ‎‏روی مسند نشانده اند ملاحظه آنها را بکنید، و این جمهوری را تضعیفش نکنید. بترسید‏‎ ‎‏از آن روزی که مردم بفهمند در باطن ذات شما چیست، و یک انفجار حاصل بشود. از‏‎ ‎‏آن روز بترسید که ممکن است یکی از «ایام الله » ـ خدای نخواسته ـ باز پیدا بشود . و آن‏‎ ‎‏روز دیگر قضیه این نیست که برگردیم به 22 بهمن. قضیه ‏‏[‏‏این‏‏]‏‏ است که فاتحه همه ما را‏‎ ‎‏می‌خوانند. . . . ( آیت الله خمینی )
1- صادق زیبا کلام به داسرا احضار شد ( ؟ ) 2 - مصطفی تاجزاده ؟ 3 - فائزه هاشمی ؟ 4- علی اصغر غروی ؟ 5 - کمی دور تر : حسن لاهوتی ( که به گفته احمد خمینی زیر شلاق ساواک سیاه شد ولی ولی به پدر من ( خمینی ) توهین نکرد ؟ ! 6- محمد نجفی ( وکیل ؟ ) 7- جعفر کوشا ( وکیل ؟ ) 8 - شرف و وجدان ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟ ؟
این مسائلی که در ایران واقع شد، همه دیدند که یک مملکتی است که اهالی‌ آن با آرامش ، چندین میلیون جمعیت در سرتاسر مملکت با آرامش راه افتادند مرد و زن و بزرگ و کوچک ، توی خیابانها، و حرفشان این بوده است که ما این شاه را نمی‌خواهیم. ما فرض می‌کنیم که شاه خیلی هم مرد صالحی - فرض کنید - باشد، خیلی هم آدم صحیحی باشد، خیلی هم خدمتگزار به مردم باشد، خوب وقتی مردم یک خدمتگزاری را نخواستند باید کنار برود. ما فرض می‌کنیم اینطور که خیر ، ایشان مصالح مملکت را ملاحظه کرده است، ایشان می‌خواهد آزادی بدهد، ایشان می‌خواهد مملکت را مستقل‌ کند، ایشان می‌خواهد مملکت را به تمدن نو برساند، همه اینها را ما فرض می‌کنیم صحیح ، می‌خواهد یک همچو کارهایی را بکند لکن اهالی مملکت - می‌خواهند - می‌گویند ما این را نمی‌خواهیم که سلطان ما باشد ؛ سرنوشت اهالی مملکت با خودشان است ؛ ما همچو خدمتگزاری را نمی‌خواهیم؛ ایشان بروند کنار، ما خودمان یک خدمتگزار دیگر جایش می‌گذاریم. ما فرض می‌کنیم اگر ایشان آن هم بود، آنطور هم بود، مثل سایرِ مثلاً انسانها یک انسانیتی داشت، باز هم اهالی یک مملکت حق داشتند به اینکه بگویند که ما این خدمتگزار را، این آدم بسیار صالح خوب را که می‌خواهد مملکت ما را بهشت برین بکند، ما نمی‌خواهیم ایشان بهشت برین کند مملکتمان را ، حق ندارند این را بگویند؟ حقوق بشر این نیست که هرکسی ، هر بشری حق دارد که سرنوشت خودش را خودش تعیین کند؟ اینها می‌خواهند سرنوشت خودشان را خودشان تعیین کنند و این آقای خدمتگزار را نمی‌خواهند. این در صورتی بود که ایشان خدمتگزار بود؛ و اما اگر چنانچه یک شخصی باشد که خدمتگزار دیگران است ، برای خاطر دیگران این مملکت خودش را به باد فنا داده ، به تباهی کشیده ، یک آدمی است که همه چیز ما را از دست داده و برده است از بین ، همه منافعی که در این مملکت قابل این است که برده بشود و مردم از آن استفاده بکنند، خود ملت از آن استفاده بکند، ایشان یا خورده است یا داده به دیگران خورده‌اند . . . . . از سخنان آیت الله خمینی - صحیفه امام خمینی جلد 5 صفحه 245
فصلی در کتاب کهنه سرباز هست. اکنون به یاد ندارم که در جلد یکم هست یا دوم؟ اما بخشی بسیار جالب درباره ی دستگاه پرورش افکار دارد. هر دو طرف این مجادله را به خواندن آن فرا می خوانم. با سپاس
هر وقت که فرصت کردی تا از خواب خرگوشی برخیزی، خوب گوشهایت رو باز کن و چند کلام ساده اما مستدل رو بشنو:
۱- قبل از هر پاسخی به ادعاهایی که کردی، این نکته رو بهت تذکر میدم که من برخلاف تو، دانش آموخته ی دو رشته ی تخصصی تاریخ و حقوق هستم؛ پس نه اطلاعات و تحلیلهایم از عصر پهلوی مبتنی بر نشریاتی همچون زن روز (!) است و نه امثال شماها میتونید با لفاظی، هوچی گری و گرفتن ژست دلسوزی برای این مملکت، نیات اصلی خودتون از دشمنی با این نظام و این مملکت رو پنهان کنید!
۲- اگر حقیقتا این قدر که لاف میزنید، دلسوز ایران و نگران مشکلات مردم بودید، خیلی پیش از اینها بایستی جمهوری اسلامی رو سرنگون میکردید؛ نه اینکه با تکرار یک ادعای مضحک (سرکوبگری نظام!) شکستهای مداوم و پیاپی خودتون رو توجیه کنید! مگر مدعی نیستید که این نظام همچون کره شمالی منزوی است و جامعه ی جهانی اون رو طرد کرده؟!! پس چگونه قادر نیستید تا با کمک همه ی قدرتهای غربی و سه کشور از پنج دارنده ی حق وتوی شورای امنیت سازمان ملل، جمهوری اسلامی بدبخت و منزوی رو سرنگون کنید؟!! این نظام، هزار و یک وظیفه دارد و به نظر تو، از عهده ی هیچ کدوم برنمیاد؛ باشه! اصلا تو راست میگی و حق کاملا با توست! آیا شماها از عهده ی تنها وظیفه ای که در قبال ایران دارید (ساقط کردن جمهوری اسلامی) برمیایید؟!!! این نظام تاکنون هیچ کاری برای این مردم نکرده؛ هیچ خدمتی نداشته؛ هیچ سودی به هیچ کس نرسانده؛ قبول! میشه بفرمایید که شماها تا حالا دقیقا چه کاری برای این مردم کرده اید؟! همه ی اپوزوسیون داخلی و خارجی نظام جمهوری اسلامی ایران مجموعا چه خدمتی به این کشور کرده اند؟!! تو و همفکرانت تاکنون چه گلی بر سر این مملکت زده اید؟!!!
۳- بنابر تجربه میگم؛ همه ی مخالفان جمهوری اسلامی کم و بیش اینچنین هستند؛ اول به ما میگید یک دستاورد این انقلاب رو نام ببرید؛ بعدا که بجای یکی، دهها دستاورد رو میگیم، مدعی میشید که "این دستاوردها به درد لای جرز هم نمیخوره"!!! آره تو راست میگی! اینکه دهها هزار نفر از مردم این کشور از طریق صنعتی مثل فولاد ارتزاق کنن (صنعتی که طی عصر پهلوی در ایران تقریبا وجود نداشت!)، به درد لای جرز دیوار هم نمیخوره! اینکه ما یکی از پنج کشور نخست جهان در تولید واکسن کرونا باشیم، به هیچ دردی نمیخوره! اینکه ما در عرض کمتر از ۴۸ ساعت، میلیونها ایرانی رو واکسن فلج اطفال بزنیم (اتفاقی که حدود سی سال پیش رخ داد) و این بیماری رو که هنوز در همسایه ی ما (پاکستان) وجود داره، ریشه کن کنیم، به هیچ دردی نمیخوره! اینکه دولت رئیسی در عرض یک ماه در اوج تحریمهای گسترده ی غرب، در میان انواع توطئه های ریز و درشتی که علیه کشور میشه و در آستانه ی سفره های نوروزی ثروتمندان به خارج از کشور که همواره موجب گرانی ارز میشوند، قیمت دلار رو ۴۰ درصد پایین بیاره و از بالای ۶۰ هزار تومان (که فقط به خاطر توطئه ی اربابان خارج نشین شماها و آشوبهای پاییز بود) به کانال ۴۰ هزار تومانی میرسونه، هیچ ارزشی نداره!!!! ای کاش به اندازه ی یک سگ که به صاحب خودش متعهد هست، به این کشور وفادار میبودید و چشمتون رو اینچنین روی حقیقت نمیبستید!
۴- از من میپرسی که از کجا آمار تجاوز به زنان در آمریکا و فرانسه رو آوردم؟!! همین الآن یک جستجوی ساده در اینترنت بکن و ببین که NGO ها (گروههای مردم نهاد غیروابسته به حاکمیتها) در غرب چه آمارهایی رو از خشونت و تبعیض علیه زنان منتشر میکنن! وقت کردی، برو یه نگاه به وضع معترضین در فرانسه بکن که چجوری پلیس وحشیانه اونها رو مثل حیوون روی زمین میکشه تا بفهمی که اینجا آزادی بیشتری وجود داره یا در غرب! فرصت کردی، برو ویدئوی منتشر شده از بی خانمانهای آمریکایی زیر پلهای سیاتل رو ببین تا بفهمی که در بیرون از این کشور چه خبر هست! شماها که ظاهرا خیلی نگران قبرخوابی چند نفر در حاشیه ی تهران (آن هم فقط به مدت چند شب) بودید، عبارت "شهر مردگان قاهره" رو جستجو بکنید تا ببینید که کشور دوست پهلوی جونتون و مملکتی که بهترین روابط رو با آمریکاییها و صهیونیستها داره و تحریم هم نیست، چه بلایی بر سر شهروندانش آورده!
۵- مدعی شده بودی که اگر واقعا این دستاوردها وجود داشته، چرا بیشتر مردم ایران دچار پسرفت شده اند؟!! در کدام حوزه دچار پسرفت شده اند؟! ما طی عصر پهلوی در کدام حیطه وضعیتی بهتر از امروز رو داشتیم؟!! نرخ باسوادی مردم بالاتر بود؟!! درصد افراد جامعه که برخوردار از حداقل کالری غذایی مورد تایید سازمان جهانی فائو بودند، بیشتر بود؟!!! درصد صاحبان خودروی شخصی بیشتر از الآن بود؟!! چه عده از مردم سرپناه داشتند؟!!
آیا اونقدر سن تو کفاف میده یا اونقدر اطلاعات داری که بدونی در تهران با جمعیت حدودا یکی دو میلیونی قبل از انقلاب، دوازده هزار خانوار در "حلبی آباد" زندگی میکردند (این سبک رقت انگیز زندگی توسط جمهوری اسلامی کاملا ریشه کن شد) و وضعیت محلات جنوب شهر نیز بسیار وخیم تر از امروز بود؟!! آیا میدونی که ایران در عصر پهلوی به‌عنوان دومین دارنده ی ذخایر گاز جهان، حتی قادر به گازرسانی بخشهایی از تهران هم نبود؟!!! آیا میدونی که دختران تازه عروس با جثه ای نحیف، در برخی محلات تهران مجبور به حمل کپسولهای سنگین وزن گاز بودند؟!!! حالا نگران افت فشار و قطعی چند روزه ی گاز در نقاط دورافتاده ی کشور شده اید!!! آیا میدونی که در سالهای ۱۳۴۹ و ۱۳۵۰ که مجلاتی مثل زن روز با قوت به چاپ میرسیدند (!) و جشنواره ی سالانه ی دختر شایسته با شکوه هرچه بیشتر برگزار میشد (!)، بسیاری از نوزادان دختر و پسر ما بر اثر بیماری ناشناخته ای جان دادند و حکومت پهلوی اصلا خم به ابروی خودش نیاورد؟!!! حالا نگران مسمومیت عموما غیرکشنده ی دختران در مدارس شده اید و به دروغ ادعا میکنید که مسئول مسمومیت مدارس هنوز دستگیر نشده!!! درحالیکه تا همین لحظه، بالغ بر دهها نفر بازداشت شده اند و این پرونده که کاملا مشخص است از کجا و چه کسانی آب میخوره، با جدیت درحال پیگیری است.
۶- ادعا کرده ای که "این آمارها با توجه به افزایش جمعیت طبیعیه"!!!! تو واقعا نمیفهمی یا خودت رو به نفهمی زده ای؟!!! شاید هم من به ترکی صحبت میکنم که تو به عنوان یک فارسی زبان متوجه نمیشه!!! مگه بهت گوشزد نکردم که جمعیت ایران از انتهای عصر پهلوی تاکنون فقط دو و نیم برابر شده و جمعیت دانشجویان ۲۵ برابر؟!!! کجای این طبیعیه؟!!! یعنی سرانه ی دانشجوی ما ده برابر شده! ده برابر! و تو مدعی هستی که این طبیعیه!!! آره تو راست میگی! همیشه حق با امثال توست!
۷- قابل توجه تو که مدعی هستی وضع مردم خراب تر از قبل انقلاب شده و به خاطر گرانی، قحطی و ... مردم پسرفت داشته اند، نظرت رو جلب میکنم به ویدئویی که در اون، شاه شخصا به تورم وحشتناک دوره ی خودش (آن هم در حالی که غرب ما با خوب بود و هیچ تحریمی هم نبودیم!)، اشاره میکنه؛ خودش اعتراف میکنه که ظرف دو سال، قیمت برخی کالاهای اساسی تا ۳۲۰، ۳۰۸ و ۳۰۰ درصد افزایش یافته است!!! اگر اون قدر دغدغه داشتی که به حقیقت پی ببری، برو و این ویدئو رو خوب و دقیق تماشا کن:
https://www.aparat.com/v/YdZl1
۸- خودت بگو! تا حالا چند بار این دروغ بزرگ رو شنیده ای که امیرعباس هویدا در طول ۱۳ سال نخست وزیری خود، قیمت کالاها رو ثابت نگه داشته بود و کشور در زمان زمامداری او، تقریبا تورمی رو به خود ندیده بود!!! برو و خاطرات هوشنگ نهاوندی (وزیر عصر پهلوی) رو که هرگز در بازداشت جمهوری اسلامی ایران نبوده (نمیتونید مدعی اعتراف وی زیر شکنجه بشید!!!) و کاملا آزادانه در غرب زندگی میکنه رو بخون:
"نهاوندی معتقد بود امیرعباس هویدا گزارش واقعی وضعیت کشور را به محمدرضا پهلوی نمی‌دهد. از این رو وی در سال ۱۳۵۴ گزارش گروه بررسی مسائل ایران (گروه اندیشمندان) در خصوص میزان تورم را نزد محمدرضا پهلوی برد. در این گزارش تصریح شده بود که میزان افزایش قیمت‌ها در سال قبل بیش از ۳۰ درصد بوده‌است و این روند در سال جاری نیز ادامه خواهد داشت."
https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D9%87%D9%88%D8%B4%D9%86%DA%AF_%D9%86%D9%87%D8%A7%D9%88%D9%86%D8%AF%DB%8C
۹- باز ادعا کرده بودی که هر کس به عنوان مخالف صحبت کنه و انتقادی داشته باشه، میزنن و میگیرن و شکنجه میکننش و بهش تهمت ارتباط با منافقین رو میزنن و خلاصه یکجور سرش رو زیر آب میکنن!!!
در این باره از تو چند سؤال دارم:
الف- تو از اول این بحث، دقیقا مشغول چه کاری هستی؟!!! داری از اوضاع کشور تعریف و تمجید میکنی یا انتقاد؟!!!
ب- اگر مشغول تعریف و تمجید هستی که به قول خودت مثل اونهایی که انقلاب کردند، خائن هستی! اما اگر داری انتقاد میکنی، بگو ببینم سرت هنوز روی آب هست یا زیر آب کردنش؟!!! الآن دارن دقیقا به چه شکلی شکنجه ات میکنن؟!! برو ببین به خاطر یک توئیت انتقادی، چه بلایی بر سر دختر بیچاره در عربستان آوردند و صدای هیچکدوم از شماها و دولتهای غربی مثل کانادا و فرانسه بلند نشد!!!!
ج- از اول بحث، داری به مقدسات و باورهای ما توهین میکنی؛ اول ما رو به خاطر انقلاب کردن خائن دونستی! سپس انقلاب رو "عنقلاب" خوندی، بعدا مدعی شدی که ما فقط به فکر پایین تنه مون هستیم و حالا به ما انگ تجاوز هم میزنی!!! با اینحال، من به عنوان یک طرفدار سرسخت نظام مقدس جمهوری اسلامی (همون به قول شما: رژیم عقب مانده ی متحجر دیکتاتوری و سرکوبگر وحشی!)، فقط استدلال میکنم. اگر ذره ای انصاف داری، خودت قضاوت کن که فرق بین آدمها از کجا تا کجاست؟!
۱۰- مضحکانه و کودکانه ادعا کرده ای که همین موفقیتها و تحصیلات دختران رو هم مدیون پیشرفتهای عصر پهلوی هستیم!!!! گویا فراموش کرده ای که جمهوری اسلامی سه سال دانشگاهها رو تعطیل و مجددا نظام آموزش عالی کشور رو پی ریزی کرد! بنابراین این نظام آموزش عالی با نظام دانشگاهی پهلوی نه‌تنها پیوسته نیست، بلکه با آن فاصله ی زمانی و فترت دارد. ضمنا از آنجا که شماها همواره اکثریت مذهبی و معتقد این کشور رو نادیده میگیرید و فقط خودتون رو میبینید، دچار قضاوتهای عجولانه و غیرعاقلانه میشید! برخلاف تصور تو، اتفاقا این جمهوری اسلامی بود که بسیاری از دختران رو به دانشگاه کشاند؛ چراکه پیشتر بهت گفتم که تا پایان عصر پهلوی (۴۴ سال پس از تأسیس دانشگاه تهران، اولین دانشگاه پهلوی نه ایران)، کمتر از ۳۰ درصد دانشجویان دختر بودند! اون هم در یک کشور حدودا ۳۰ میلیون نفری! و حالا پس از ۳۹ سال که از بازگشایی دانشگاهها میگذره، این رقم به نزدیک ۶۰ درصد رسیده است... میدونی چرا؟!! چون به قدری دانشگاههای عصر پهلوی فاسد و دارای جو ضدمذهبی و سکولار بود که نه تنها افراد معتقد، بلکه حتی خیلی از خانواده های متوسط و آبرومند که تقدیات مذهبی چندانی هم نداشتند، مایل به فرستادن دختران خود به دانشگاه نبودند! جالبتر اینکه، حتی بسیاری از به اصلاح هنرمندان و زنان مشهور و مثلا موفق ایران هم هیچگونه تحصیلات دانشگاهی و عالیه ای نداشتند! به عنوان مثال، فائقه آتشین (گوگوش)، لیلا فروهر، حمیرا و ... همگی حتی بعد از تأسیس دانشگاه تهران به دنیا آمدند؛ ولی هیچ کدومشون تحصیلات دانشگاهی نداشتند!
۱۱- اما حالا که این سخن رو بر زبان آوردی، لازم میدونم تا کمی روشنت کنم؛ حتما بارها شنیده ای که از خدمات شایان توجه رضاخان، تأسیس نخستین دانشگاه ایران یعنی دانشگاه تهران است؛ در حقیقت ما هر چه موفقیت در عرصه ی آکادمیک داریم، مرهون زحمات پهلوی است! پس خوب توجه کن:
الف- اولا اینکه پهلوی پایه گذار آموزش عالی در ایران و مؤسس نخستین دانشگاه در ایران بوده، کذب محض و از جمله گزافه گویی های مخالفین جمهوری اسلامی ایران است. نخستین دانشگاه حقیقی و مدرن ایران، همین دانشگاه خوارزمی کنونی (تربیت معلم سابق) است که در زمان احمدشاه قاجار و به سال ۱۲۹۷ شمسی تأسیس شده؛ یعنی ۱۶ سال پیش از دانشگاه تهران: https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87_%D8%AE%D9%88%D8%A7%D8%B1%D8%B2%D9%85%DB%8C
ب- ثانیا قابل توجه شماها که میگویید پیشرفتهای حیرت انگیز جمهوری اسلامی (کسب رتبه های یک رقمی در جهان و در موضوعات مختلف صنعتی، علمی، درمانی، نظامی و ...) طبیعیه!!! باید بدونید که اونچه کاملا طبیعیه و به قول تو قاعدتا باید به درد لای جرز دیوار هم نخوره، اقدامات پهلوی های پدر و پسر است!!! حتما بارها شنیده‌ای که دانشگاه تهران در سال ۱۳۱۳ تأسیس شده است! اما احتمالا نشنیده ای که دانشگاه کابل (پایتخت افغانستان) در سال ۱۳۱۱ یعنی دو سال قبل از دانشگاه تهران تأسیس شده است!!!!!!!!!!
شک داری؟!! برو نگاه کن:
https://fa.m.wikipedia.org/wiki/%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87_%DA%A9%D8%A7%D8%A8%D9%84
میبینی فرق جمهوری اسلامی و پهلوی از کجا تا کجاست؟!!! جمهوری اسلامی در تولیدات صنعتی مثل فولاد با بریتانیا، فرانسه، ایتالیا و اسپانیا رقابت میکنه و همه رو کنار میزنه، اما پهلوی درگیر مسابقه دادن با افغانستان هست و تازه دو سال هم از اون عقب تر است!!!!! اگه نمیدونی، بدون که حتی یکی از عوامل موثر در کشف حجاب رضاخانی، مشاهده ی بی حجابی همسر پادشاه وقت افغانستان توسط رضاخان بوده!!! برو خوب تاریخ رو بخون... در عصر پهلوی، این کشور از افغانستان الگو میگرفت و حالا در عصر جمهوری اسلامی، کیت تشخیص کرونا به آلمان صادر میکنه...
در تفاوت میان پهلوی و جمهوری اسلامی همین بس که پهلوی مخالفینش رو به جوخه ی آتش میسپرد و حتی پول گلوله رو هم از خانواده ی قربانی میگرفت (!!!!)، اما رئیس جمهوری اسلامی تلفنی با خانواده ی مخالفین و مجرمین این مملکت صحبت میکنه و دلداریشون میده و رهبر مقتدر جمهوری اسلامی ایران (آیت الله العظمی خامنه ای) در اوج قدرت و صلابت، حتی مخالفینی رو که در اختیارش هستند، پدرانه میبخشه و چندین هزار نفر رو بدون اینکه حتی از جرائم خودشون اعلام پشیمونی بکنن، بی قید و شرط آزاد میکنه... بعدا کسی مثل تو میاد از اعدام، شکنجه و توحش در جمهوری اسلامی میگه!!! از اینکه به مردم بی گناه تهمت میزنن!!! از اینکه دهنها رو میبندند!!! لابد تو هم الآن با دهان دوخته شده با من صحبت میکنی!
در طول دوران نیم قرنی پهلوی، حتی یک وام ازدواج و یا فرزندآوری به یک ایرانی داده نشد!!! آن هم در کشوری که طی سالهای عصر پهلوی، فقط بین ۲۰ تا ۳۲ میلیون جمعیت داشت! حالا جمهوری اسلامی با پرداخت وام ازدواج (هرچقدر هم کم باشه)، وام قرض الحسنه ی فرزندآوری، مرخصی چندماهه ی زایمان برای زنان و سهام دارکردن قریب به ۵۰ میلیون ایرانی در کشور ۸۰ میلیونی بدهکار هم شده است!!!!!! (حتما میدونی که سود فقط یک سال همون سهام در ۲۹ آذر و ۲۵ اسفند امسال پرداخت شد) خوشحال باش که امروز نگران قیمت خودروی بی کیفیت داخلی و قرعه کشی اون هستی! چون قبل از انقلاب، اصلا ماشین دار شدن یک رؤیا بود و بالغ بر ۸۰ درصد ایرانیان حتی قادر به خرید یک پیکان ایرانی هم نبودند!!!! خوشحال باش که نگران قیمت گوشت، مرغ و تخم مرغ هستی! همون مرغ و تخم مرغی که دولت التماس میکرد بیایید زیر قیمت دولتی بخرید و مردم بالغ بر ده روز در صفهای طولانی، بیش از نیاز هفتگی و حتی ماهانه ی خودشون مرغ رو به قیمت ارزان تهیه کردند... از گرانی گوشت و رسیدن قیمتش به کیلویی ۵۰۰ و ۶۰۰ هزار تومان میگید، ولی از ارزانی مرغ نمیگید! از فساد بانک ملی و رسوایی بانک سرمایه میگید، اما از ورشکستگی دومین بانک بزرگ ایالات متحده ی آمریکا (سیگنچر بانک) در هفته ی گذشته نمیگید! از قیمت نجومی مسکن و گرانی اجاره بها (اون هم با دخالت پیدا و پنهان دلالان و عوامل نفوذی آمریکا) میگید، اما از ساخت صدها هزار واحد مسکن مهر نمیگید! از تورم سرسام آور و بی ثباتی بازار میگید، اما از تأسیس کمیته ی امداد امام خمینی (۱۳۵۷) و بهزیستی (۱۳۵۹) نمیگید! از گرونی و نایابی چند قلم دارو در مدتی چند ماهه میگید، اما از تزریق ۱۴۰ میلیون دوز واکسن کرونا (بیش از دو برابر جمعیت بالغ ایران) در عرض یک سال توسط دولت رئیسی نمیگید! از بیکاری چند صد کارگر هپکو و هفت تپه میگید، اما از اشتغال ۱۲ هزار کارگر در فولاد مبارکه اصفهان (تأسیس ۱۳۷۱) و ۱۰ هزار کارگر در فولاد خوزستان (افتتاح در ۱۳۶۸) و تولید هزاران تن کاغذ در کارخانه ی کاغذسازی مازندران، ساخت ابرنفتکش های چند ده میلیون دلاری برای ونزوئلا در جنوب کشور و صادرات دارو، خودرو، تجهیزات پزشکی و حتی قطعات پیچیده ی صنعتی به دهها کشور نمیگید!
حق با توست! همه ی این حرفها، قصه های بی ارزش و یک مشت چرت و پرت است!!! هیچ کدوم از این افتخارات وجود ندارند و اگر هم وجود داشته باشند، به درد لای جرز دیوار هم نمیخورند!!!!
درسته! همیشه حق کاملا با شماست! شما حق دارید همیشه طلبکار باشید و ما هم باید همیشه فحش خور شما باشیم....
شما و هم اندیشان شما ، پایه اندیشه هاتون ، حجاز پرستی است. آنچنان که اروپا گرایی یک گونه از بیگانه پرستی است ، حجاز پرستی هم از همان گونه است با این واگردانی که آن را به دین آغشته اند . از آنجا که مغز شما بیگانه پرستان ( چه حجاز پرست باشید چه اروپا پرست ) به نادانی و خرافاتی که از کودکی در مغزتان فرو کرده اند ، به سختی آغشته و آمیخته است ، پورسینا و خواجه نصیر توسی هم نمی توانند در گفتگو شما را آگاه کنند . تا هنگامی که کپک را از اندیشه های خود نزدایید ، راستی ها را در نخواهید یافت و گفتگو با شما و مانند شما جز آب در هاون کوبیدن نیست.
کوته فکر سبک مغزی که خدا را در به قول خودش "حجاز" یک گونه و در اماکن دیگر به گونه ای متفاوت میبیند و دین خالق یگانه ی همه ی انسانها را محدود به جغرافیای جعلی و مرزهای خودساخته ی مخلوقات میداند، حقیرتر و ترحم برانگیزتر از آن است که به وی پاسخی داده شود؛ الا اینکه به او همان جوابی را بدهیم که خداوند سبحان در آیه ی ۶۳ سوره ی مبارکه ی فرقان میفرماید:
سلام!
شماها اگر دائما هم به ما فحاشی و هتاکی کنید، فقط همین پاسخ را میشنوید: سلام!
اسلام همچون کتاب آشپزی است که ۱۴۰۰ سال است هرکسی با آن خوراکی درست می کند مسموم میشود
اما همیشه میگویند عیب از کتاب نیست ، عیب از آشپزها است
می گوییم: القاعده...
می گویند: اسلام نیست!
می گوییم: طالبان...
می گویند: اسلام نیست!
می گوییم: بوکوحرام...
می گویند: اسلام نیست!
می گوییم: داعش...
می گویند: اسلام نیست!
می گوییم: وهابیون...
می گویند: اسلام نیست!
می گوییم: حزب الله...
می گویند: اسلام نیست!
می گوییم: جمهوری اسلامی...
می گویند: اسلام نیست!
می گوییم: فلان مرجع تقلید شیعه...
می گویند: این آخوندها مسلمان نیستند و فقط اسلام را خراب میکنند!
می گوییم: فلان قانون اسلام...
می گویند: این قانون برای آن زمان بوده و ربطی به حال حاضر ندارد!
می گوییم: فلان حدیث...
می گویند: ممکن است تحریف شده باشد ، مورد قبول ما نیست!
می گوییم: فلان آیه قرآن...
می گویند: معنیش این نیست ، باید تفسیرش را بخوانید، شان نزول دارد!
می گوییم: فلان تفسیر...
می گویند: تفسیر که قرآن نیست!
می گوییم: فلان روایت تاریخی از فلان مورخ مسلمان...
می گویند: فلان مورخ که معصوم نبوده، ما قبولش نداریم!
می گوییم...

پس اسلام واقعی چیست؟!!
کجاست؟!!
کی قرار است اجرا شود؟!!
میگویند...
اسلام واقعی هنوز پیاده نشده ، باید تا ظهور مهدی صبر کنید!
می گوییم: ظهور کی است؟!!
می گویند: شاید این جمعه بیاید.....!!!

پاسخ به حاج ادوارد علی :
حاج ادوارد علی : دهها هزار تن از مردم این کشور از طریق صنعتی مثل فولاد ارتزاق می کنن .
پاسخ : خوب بکنن . که چی ؟ ایران چهارمین دارنده نفت در جهان و دومین دارنده گاز در جهان است . با این ثروت ایرانیان باید روی پول غلط بزنند و اگر نمی زنند سوء مدیریت و غارت ایران از سوی حجاز پرستان بوده است.
ما یکی از پنج کشور نخست جهان در تولید واکسن کرونا هستیم.
پاسخ : از مستعان 11 چه خبر ! خناق که نیست بگیره .
حاج ادوارد علی : ما در عرض کمتر از ۴۸ ساعت، میلیونها ایرانی رو واکسن فلج اطفال بزنیم و این بیماری رو که هنوز در همسایه ما (پاکستان) وجود داره، ریشه کن کنیم.
پاسخ : آمار شما منبع ندارد اگر هم میداشت نمی توانید کشور فقیر پاکستان را با ایران که چهارمین دارنده نفت در جهان و دومین دارنده گاز در جهان است مقایسه کنید . ایران را با همان عربستان مقایسه کنید که این روزها به پا بوسی اش افتاده اید.
حاج ادوارد علی : اینکه دولت رئیسی در عرض یک ماه قیمت دلار رو ۴۰ درصد پایین بیاره و از بالای ۶۰ هزار تومان به کانال ۴۰ هزار تومانی.
پاسخ : عذر بدتر از گناه . این نشون میده که چقدر دولتی ناتوان و نا آشنا با دانش اقتصاد است که بامداد بیدار میشیم 40 تومن میاد روش شب می خوهیم 20 تومن میاد پایین.
حاج ادوارد علی :
در آمریکا به زنان تجاوز می کنن . در فرانسه مردم رو می کشن . رژیم صهیونیستی چنین و چنان می کنه.
پاسخ : مگر جنایات آمریکا و فرانسه و اسرائیل ، مجوزی برای جنایت شما حجاز پرستان است !؟ آمریکا و فرانسه هم غلط می کنند مردم رومی کشند ، همچون شما . اگر آنها آدمکشی می کنند دلیل بر این نمیشه که شما هم جوون مردم رو بکشید یا چشمشو کور کنید.
حاج ادوارد علی : مدعی شده بودی که اگر واقعا این دستاوردها وجود داشته، چرا بیشتر مردم ایران دچار پسرفت شده اند؟!! در کدام حوزه دچار پسرفت شده اند؟! ما طی عصر پهلوی در کدام حیطه وضعیتی بهتر از امروز رو داشتیم؟!! نرخ باسوادی مردم بالاتر بود؟!! درصد افراد جامعه که برخوردار از حداقل کالری غذایی مورد تایید سازمان جهانی فائو بودند، بیشتر بود؟!!! درصد صاحبان خودروی شخصی بیشتر از الآن بود؟!! چه عده از مردم سرپناه داشتند؟!!
پاسخ : نادان ! نخست آنکه 40 سال پیش پهلوی رو با امروز ایران مقایسه می کنی !؟ یعنی زمان نمیدونی چیه ؟ چرا نمی گی اگه شما حجاز پرستان نیومده بودید ، امروز پس از 40 سال ایران چه وضعیتی میداشت ؟ وانگهی ، اگه پهلوی خوب بود که مردم انقلاب نمی کردن. انقلاب کردن که وضعشون بهتر بشه نه اینکه شما حجازپرستان بیاید کشورو نابود کنید.
آیا اونقدر سن تو کفاف میده یا اونقدر اطلاعات داری که بدونی در تهران با جمعیت حدودا یکی دو میلیونی قبل از انقلاب، دوازده هزار خانوار در "حلبی آباد" زندگی میکردند (این سبک رقت انگیز زندگی توسط جمهوری اسلامی کاملا ریشه کن شد) و وضعیت محلات جنوب شهر نیز بسیار وخیم تر از امروز بود؟!!
پاسخ : بازهم که 40 سال پیش رو با الان مقایسه کردی. اگر همون پهلوی فلان فلان شده بود بگو الان ایران چه شرایطی داشت. هنگام مقایسه دو چیز موازی ، یکی رو با 40 سال پیسش مقایسه نمی کنن یکی رو با امروز آقای مغلطه کار.
حاج ادوارد علی : حالا نگران مسمومیت عموما غیرکشنده ی دختران در مدارس شده اید و به دروغ ادعا میکنید که مسئول مسمومیت مدارس هنوز دستگیر نشده!!! درحالیکه تا همین لحظه، بالغ بر دهها نفر بازداشت شده اند و این پرونده که کاملا مشخص است از کجا و چه کسانی آب میخوره، با جدیت درحال پیگیری است.
پاسخ : آری ؛ کاملا مشخصه از کجا آب می خوره . از سوی گروهی از حجازپرستان .
حاج ادوارد علی : جمعیت ایران از انتهای عصر پهلوی تاکنون فقط دو و نیم برابر شده و جمعیت دانشجویان ۲۵ برابر؟!!! کجای این طبیعیه؟!!! یعنی سرانه ی دانشجوی ما ده برابر شده! ده برابر! و تو مدعی هستی که این طبیعیه!!!
پاسخ : در مقایسه عوامل توسعه ، جمعیت یکی از فاکتورها هست . قرار نیست همه چی با برابری یکسان افزایش پیدا کنه . افزون بر این ، باز هم چهل سال پیش پهلوی رو با امروز جمهوری اسلامی سنجیدی.
حاج ادوارد علی : قابل توجه تو که مدعی هستی وضع مردم خراب تر از قبل انقلاب شده و به خاطر گرانی، قحطی و ... مردم پسرفت داشته اند، نظرت رو جلب میکنم به ویدئویی که در اون، شاه شخصا به تورم وحشتناک دوره ی خودش (آن هم در حالی که غرب ما با خوب بود و هیچ تحریمی هم نبودیم!)
پاسخ : تورم اگر همراه با کار و درآمد باشه ، پذیرفتنی و اداره پذیر است . امروز کجا کسی می تونه با حقوق یکسالش ماشین و خونه قسطی بخره مانند پیش از انقلاب. البته شما حجاز پرستان همه امکانات رو دارید . شاید شما زندگی خودتون رو با مردم می سنجید!
خودت بگو! تا حالا چند بار این دروغ بزرگ رو شنیده ای که امیرعباس هویدا در طول ۱۳ سال نخست وزیری خود، قیمت کالاها رو ثابت نگه داشته بود و کشور در زمان زمامداری او، تقریبا تورمی رو به خود ندیده بود!!! برو و خاطرات هوشنگ نهاوندی (وزیر عصر پهلوی) رو که هرگز در بازداشت جمهوری اسلامی ایران نبوده (نمیتونید مدعی اعتراف وی زیر شکنجه بشید!!!)
پاسخ : اگر پهلوی خوب بود مردم انقلاب نمی کردن . انقلاب کردن که وضعشون بهتر بشه نه اینکه بجای شاه آخوند بیاد .
حاج ادوارد علی : باز ادعا کرده بودی که هر کس به عنوان مخالف صحبت کنه و انتقادی داشته باشه، میزنن و میگیرن و شکنجه میکننش و بهش تهمت ارتباط با منافقین رو میزنن و خلاصه یکجور سرش رو زیر آب میکنن!!!
پاسخ : قتل های زنجیره ای رو یادت رفته حاجی ؟ کشتار مردم و کور کردن اونها رو در خیابان چطور ؟ لواط با دستگیر شدگان رو چطور ؟ شما در مریخ زندگی می کنید ؟
و توضیحی پیرامون دیگر نوشته ها ( مغلطه های حاج ادوارد علی) :
1- اگر باید سختی ها و تحریم ها رو تحمل کرد ، غلط می کنه اون آخوند می خوره و بچه هاش خارج کشور هستن .
2- تحریم ها برای این هستن که بجای اینکه به مردم ایران برسید ، شدید دایه عزیز تر از مادر برای فلسطینی ها . سرتون به کار خودتون باشه اگه باز تحریم بود درست می گید . مردم ایران قربانی هوس بازی و اسرائیل ستیزی شما نیستن.
3- اگر پهلوی خوب بود مردم انقلاب نمی کرد. مردم انقلاب کردن تا زندگی ای بهتر از پهلوی داشته باشن نه بدتر.
4- مقدسات شما محترمه تا جایی که برای خود شما باشه . اگه بخواید اونو به خورد دیگران بدید هیچ ارزشی نداره.
5- 40 سال پیش رو با امروز نمی سنجند . 40 سال پیش پهلوی رو با امروز پهلوی(اگر می بود) می سنجند.
6- ایران دوین دارنده گاز جهان و چهارمین دارنده نفت جهان است. ایرانیان باید مانند مردم کویت و عربستان زندگی کنند نه اینکه مانند مردم سودان . اگر مانند سودانی ها شدن از سوء مدیریت شما حجازپرستان و دزدی های شماست.
7- اگر در آمریکا و فرانسه و اسرائیل آدم می کشن یا به زنها تجاوز می کنند و کارتن خواب هست و .... اینها هیچکدام مجوز و دلیل این نمیشه که شما هم همون کارها رو بکنید .
حاجی ادوارد مامور هستی از جایی؟ چه اسم خنکی ،! مواجبت چقدره؟تا حلال چن بار از اینجا انداختند بیرون دوباره از پنجره اومدی تو اینبار، حرفات چقد بچگانست انشاللا بزرگتر که شدی از لندن اکسفورد در ۲ رشته حقوق تاریخ هم مدال میگیری هم فوق دیپلم
به نظر من یک تفکیکی بایستی بین انقلاب اسلامی با جمهوری اسلامی انجام داد. انقلاب، به معنای دگرگونی است و نتیجه ی آن انقلاب، برانداختن حکومت پهلوی با همراهی مردم ایران برای نخستین بار در تاریخ بوده است. مابقی آنچه عزیزان ذکر کردند (که خیلی هایشان درست و به جا هم هست) دستاورد و یا بی کفایتی انقلاب نیست و به جمهوری اسلامی باز می گردد. آیا بدتر شد یا بهتر شد؟ هر چه هست متعلق به جمهوری اسلامیست و نه انقلاب اسلامی. هر چند نتیجه ی آن انقلاب جمهوری اسلامی است ولی می توانست نباشد و به اصل انقلاب خرده های دیگری می توان گرفت نه آمار فقر و فلاکت که متعلق به جمهوری اسلامیست.
حکم الله در زمینه حجاب هم واضح است و کفر بزرگی مثل بدحجابی هیچ توجیهی ندارد. حتی در صورت اصرار بر دهن کجی علنی به حکم خدا با بدحجابی، مجازات اعدام هم در فقه وجود دارد.
در فقه حجاز ، درباره دزدی ، اختلاس و ... هم احکامی سخت هستی دارد . اگر به دریافت راستی ها دلبسته هستید ، از خود بپرسید که چرا باید بخش بزرگی از احکام فقهی روی زمین بماند و نینجامد و تنها بخشی از آن کرامند باشد ؟ مگر دین حجازیان میوه است که بخشی از آن را ورچین کنند !؟ آنگاه که احکام فقهی درباره دزدی پیگیری نشده و تنها درباره حجاب پی گرفته می شود ، چگونه سخن از اجرای دین حجازیان به زبان توانیم آورد !؟ این پاسخ را به خود دهید که پاسخ شما به کار ما نخواهد آمد .
این را باید به حامیان نظام اسلامی خرده گرفت که چرا "نومن ببعض و نکفر ببعض" هستند، نه به حامیان شریعت الله
اسلام همچون کتاب آشپزی است که ۱۴۰۰ سال است هرکسی با آن خوراکی درست می کند مسموم میشود
اما همیشه میگویند عیب از کتاب نیست ، عیب از آشپزها است
می گوییم: القاعده...
می گویند: اسلام نیست!
می گوییم: طالبان...
می گویند: اسلام نیست!
می گوییم: بوکوحرام...
می گویند: اسلام نیست!
می گوییم: داعش...
می گویند: اسلام نیست!
می گوییم: وهابیون...
می گویند: اسلام نیست!
می گوییم: حزب الله...
می گویند: اسلام نیست!
می گوییم: جمهوری اسلامی...
می گویند: اسلام نیست!
می گوییم: فلان مرجع تقلید شیعه...
می گویند: این آخوندها مسلمان نیستند و فقط اسلام را خراب میکنند!
می گوییم: فلان قانون اسلام...
می گویند: این قانون برای آن زمان بوده و ربطی به حال حاضر ندارد!
می گوییم: فلان حدیث...
می گویند: ممکن است تحریف شده باشد ، مورد قبول ما نیست!
می گوییم: فلان آیه قرآن...
می گویند: معنیش این نیست ، باید تفسیرش را بخوانید، شان نزول دارد!
می گوییم: فلان تفسیر...
می گویند: تفسیر که قرآن نیست!
می گوییم: فلان روایت تاریخی از فلان مورخ مسلمان...
می گویند: فلان مورخ که معصوم نبوده، ما قبولش نداریم!
می گوییم...

پس اسلام واقعی چیست؟!!
کجاست؟!!
کی قرار است اجرا شود؟!!
میگویند...
اسلام واقعی هنوز پیاده نشده ، باید تا ظهور مهدی صبر کنید!
می گوییم: ظهور کی است؟!!
می گویند: شاید این جمعه بیاید.....!!!
حقیقتا چندان تمایلی به اینکه با حساب های فیک که یکروزه تشکیل می شوند تا مطلبی را بگویند و بروند وارد دیالوگ شوم ندارم. ولی احتیاطا شاید کسی این سخن را بخواند این ۳ نکته را عرض می کنم:
۱-اسلام همان قرآن است
۲-قرآن نیاز به تفسیر دارد
۳-تفسیر قرآن بایستی از خود قرآن باشد که آن را تفسیر قرآن به قرآن می نامند.

سالار ! نیست که پروفایل شما آقای اطلاعاتی فیک نیست و خیلی حقیقی است ! آن از نامی که گذاشته اید که علاقه و گرایش شما را به ازدواج با محارم نشان می دهد و آن از فرتوری که گذاشته اید که خدا داند مربوط به کدام مُغ بخت برگشته و کشته شده بدست حجازپرستان است ، وانگهی ، پروفایل های بسیاری بوده اند که فیک نبوده و واقعی بودند که چون قادر به پاسخگویی به سخنانشان نبودید ، سرشان را زیر آب کردید . اگر یادتان رفته نام ببرم . احمد کسروی را بگویم یا قتل های زنجیره ای را ؟
حجاز پرستان همگی مدعی منطق و علم هستند . آنگاه که با آنها به گفتگو بنشینیم ، زمانی که از پاسخ دهی در ماندند ، به طرف برچسب کافر و مرتد و مانند اینها می زنند تا او را بهراسانند و اگر گوینده از سخن باز نایستد ، صدای گوینده حق را خاموش می کنند . رفتار حجاز پرستان چون کسی است که چون پای کامپیوتر می نشیند ، هرگاه که نتواند از مشکلی که در سیستم پیش آمده گره بگشاید ، کامپیوتر را می شکند و به سراغ کامپیوتر نو دیگری می رود و نمی پذیرد که عدم رفع مشکل کامپیوتر از بیسوادی و نادانی خود بوده است.
زندگی گذراست و همه بی استثناء سر از قبر در خواهیم آورد . اگر می خواهید زندگی خود را به گمراهی برگزار کنید ، به خودتان مربوط است ، دست کم دیگران را گمراه نکنید . بروید و با هم مسلکان خود هر چقدر خواستید حجاز پرستی کنید ولی دست از سر مردم بردارید. این روزگار، زمان الگویتان سعد بن وقاص نیست که همان روش ها امروز هم کارگر باشد . من آنچه شرط بلاغست با تو می‌گویم ، تو خواه از سخنم پند گیر و خواه ملال . بکوشید در زندگی خود ، برای مردم سودمند باشید ، بجای آنکه آنها را هم چون خود گمراه کنید.
در این صورت حضرتعالی زیاده از حد ایثار می کنید که جان خود را کف دست گرفته اید و با یک اطلاعاتی که قبل تر قتل کسروی را و بعدتر قتل های زنجیره ای را مرتکب شده همکلام گردیده و با او شرط بلاغ می گویید. شاید گوینده ی حق بعدی که صدایش خاموش می شود و سرش زیر آب می گردد خودتان باشید.
قبل تر دیده ام فردی در این کتابناک، طرف مقابل خود را به دلیل صحه گذاری بر کلامی از مرحوم مطهری، "مطهری پرست" خطاب کند و در مقایسه با آن فرد، "حجاز پرست" خواندن مسلمین قابل هضم تر است. ولی این نکته شیرین است که می خواهید حجازپرستان دست از سر مردم بردارند. محض اطلاع، اکثریت مردم ایران با استانداردهای حضرتعالی حجازپرست تلقی می گردند. شاید آنکه وصله ی ناجور است شمایید.
و البته شاهد از غیب رسید و حساب کاربری یکروزه ی دیگری ایجاد کردید. ایجاد صد تا حساب کاربری، شما را صد نفر نمی سازد و درستی سخن هم به تعداد باورمندان آن نیست.
نگاهی به گفتگوهای پیشین بیندازید . همیشه از پاسخ صریح طفره رفته اید . پاسخ های چند پهلو داده اید . خوب ، این هم یکی از راه های فرافکنی است که شما ما شاء الله بسیار خوب می دانید . شما برای صدمین بار بمن ثابت کردید که کسانی که اندیشه ای چون شما دارند ، در پی راستی ها نیستند ، بلکه می کوشند به لطایف الاحیل آنچه را درست فرض کرده اند ، به کرسی نشانند . آری ، درست گفته اید ، گویا من بی جهت دارم ایثار می کنم . ایثاری که نتیجه آن آگاهی شما نباشد ، به چه کار می آید . چه ایثار کنم چه نکنم ، شما مرغ را دارای یکپا می دانید . چه باور کنید ، چه نکنید ، من این گفتگوها را از برای این کردم که افزون بر کوشش در بیرون آوردن شما از گمراهی ، شاید هم چیز آموزنده و تازه ای در سخنان شما ، برای خودم بیابم . افسوس که آزموده را آزمودن بود و این راه بجای نمی رسد .. نرود میخ آهنی در سنگ.
با کدام استدلال انتظار آگاهی بخشی دارید؟ چنته ی شما از کدام دانش آکنده شده که ما را به طمع دست اندازی بیندازد؟ چه چیزی برای عرضه داشته اید که در طی ۳ کلامی که با هم داشته ایم، این اندازه در منظرتان روشنگر بوده است؟
اینکه مخالف فکری تان را اطلاعاتی قلمداد بکنید، اینکه او را قاتل جنایات ۸۰ سال قبل بدانید، اینکه او را در قتل های زنجیره ای دخیل بدانید، به قول خودتان کوششی در راستای بیرون آوردن من از گمراهیست؟ اسمم فلان است پس هواخواه ازدواج محارمم؟
این حجم عظیم از اعتماد به نفس که فردی خود را دانای راز و آگاه به غوامض فکری بداند و دیگری را ضال مطلق تلقی کرده و بکوشد او را از ظلمات جهل به روشنایی آگاهی ببرد هم نوبر است. حداقل به نظر می رسد تاثیرپذیری جنابتان از اهل منبر، بیشتر از بنده است.
سالار ! چیزهایی که بدان اشاره کرده اید پس از آن گفته شدند که شما پروفایل من را فیک دانستید . حکایت رطب خورده منع رطب چون کند بود . من هم آنچه نوشتم پیرامون چیزی بود که به من منسوب داشتید . شاید انتظار داشتید سخنانتان بی پاسخ بماند تا آن را حمل بر پاسخ شیوای خود بدانید . در بخش دیگری از وصله ناجور بودن این حقیر و چیز دیگری خواستار بودن مردم ایران نوشتید . شاید برای همین است که شما حجاز پرستان از همه پرسی اینچنین واهمه دارید. اگر چنین هراسی نبود ، بجای حدس و گمان من و شما ، می شد به یاری آمار موثق و مستدل به راستی ها دست یافت . از یکسو احصاء و برآورد راستی ها را مسدود می کنید و از سویی دیگر روی هوا برای خود آمار می دهید ( لزوما نه شما ، همه حجاز پرستان) . اما نکته هایی کوتاه درباره کوشش برای رفع گمراهی شما بزرگوار . سالار ! به عرضتان می رسانم برای آغاز ، بد نیست کمی درباره « عبدالله بن سعد بن ابی سرح» بخوانید . شاید هم پیشتر درباره او خوانده باشید . ما درباره ایشان در میان رسائل و کتب و رقعه نوشته های شیعه و سنت ، جستجوی فراوانی کردیم و هر چه بیشتر خواندیم ، در همان چیزی که « عبدالله بن سعد بن ابی سرح» بدان آگاهی و باور یافته بود ، دلارام شدیم . بروید و بدون تعصب درباره او بخوانید . چنین داستان هایی در حجازپرستی فراوان است ، با اینهمه حجازپرستان یا اینها را ندید می گیرند یا از اینها آگاهی ندارند . اگر خود از توضیح و توشیح و پاسخ رجال دینی شیعه/سنت قانع شدید ، آنگاه دیگران را هم قانع کنید که کاری بزرگ کرده اید . البته اگر برای خودتان هم قانع کنند بود!
من آنچه گفته ام تهمت و بهتان نیست. عین حقیقت است و شاهد از غیب رسید. شما همین الان در حال پاسخگویی با حساب کاربری دیگری هستید و خود را مخاطب کلامی می دانید که به حساب کاربری یکروزه دیگری داده بودم. حساب فیک شاخ و دم که ندارد. این البته خرده گیری به کتابناک است که اصرار دارد دانلود کتاب از مجرای ایجاد حساب کاربری صورت پذیرد. شما کدام کلامتان حقیقت بوده؟ اطلاعاتی بودن من؟ قتل کسروی (با اینکه تمامی آثار آن مرد بزرگ را خوانده و ستایش می کنم) ؟ قتل های زنجیره ای؟
نه من انتظار ندارم سخنانم بی پاسخ بماند. ولی انتظار هم ندارم که پاسخ بی ربط و مغالطه آمیز دریافت کنم. شما حتی به سعد ابی وقاص هم منسوبم کردید. اگرچه تواضع و فروتنی صفتی پسندیده است ولی الحق و الانصاف سخن من در خصوص تفسیر قرآن کجا و اطلاعاتی دانستن مخاطب از جانب شما کجا. بر خلاف برداشت شما، این منش شما این را پاسخ نمی نامند.
شما چون غوره نشده مویز شده اید، از گفتگوهای دیرینه در این تارنگار بی خبرید. بارها در همین کتابناک گفته ام حکومتی که مبنای نظر اکثریت را نداشته باشد طاغوت است. بهتر بود این را به ادوارد علی نثار میکردید چون بنده هیچوقت با همه پرسی در خصوص اصل نظام مخالفت نکردم.
ضمن سپاس بابت دعوت بنده به مطالعه در خصوص ابن ابی سرح، من نیز توصیه ای خدمت حضرتعالی دارم و آن اینکه قرآن را مطالعه بفرمایید.
از سفارش بجای شما سپاسگزارم . به آگاهی شما می رسانم که حقیر نه تنها قرآن را در سال 1386 از آغاز تا پایان ، با دقت خوانده ام که افزون بر این ، از آن نُت برداشته ام . اگر جز این بود و اگر آن آگاهی و خواندن نمی بود ، با شما درباره آنچه سخن گفتیم ، به گفتگو نمی نشستم .
خب پس الحمدلله کار ساده شد. آن روایات و احادیثی که با قرآن در تضاد است را نپذیرید، مسئله ی اسلام راستین حل می شود.
تفکیک انقلاب از نظام برآمده از آن پذیرفتنی است اما نسبت دادن رخدادهای چند دهه اخیر « فقط » به نظام سیاسی هم اساساً اشتباه است . جایگاه اقتصاد ایران در تقسیم کار جهانی ، پایان رونق پس از جنگ جهانی ، اوج گیری کشاکش و سهم خواهی مراکز منطقه ای انباشت سرمایه و پیامدها و نمودهای آن در سازمان یابی سیاسی و برساخت و ترویج منظومه های فکری ، چارچوب بزرگتری است که رخدادهای ملی در آن قابل تبیین است . به عنوان نمونه : یکی از محورهای تقابل « بلوک غرب » و « اردوگاه سوسیالیستی »، بسیج « مذاهب » علیه « کمونیسم » بود . « تقریب مذاهب ابراهیمی » و « سنت گرایی » از مظاهر این رویکرد بود که در ایران در فعالیت های انجمن های اسلامی دانشجویان و پزشکان و مهندسان ، ایجاد حسینیه ارشاد ، فعالیت مطبوعاتی « حوزه های علیمه » ... جلوه می کرد . با تشدید تضاد بین نوسازی اقتصادی ـ اجتماعی و باستانگرایی سیاسی ، ساختار سیاسی متزلزل شد و با اولین زلزله اجتماعی ( که نوسان قیمت نفت در اقتصاد رانتیر ایران نقش قابل توجهی در آن داشت ) ، رأس حکومت ( که هسته ای خانوادگی داشت و بیش از هر چیز متکی به نهاد رزم بود ) ، مستأصل شد و نظام فروریخت و نیروی پرورده در انجمن های اسلامی و مساجد که تشکل و مکان و بنیه مالی داشتند ، قدرت بر زمین مانده را برداشتند . از این منظر ، نظام برآمده از انقلاب در وجه غالب ، تابع جریان های پر نفوذ محلی و جهانی است . توجه به نرخ بهره بانکی و گستردگی و وزن اجتماعی خرده فروشی مثال های مناسبی برای درک این نکته هستند: به رغم وجود شورای فقهی در بانک مرکزی ، هم بهره وجود دارد و هم نرخ آن دو رقمی است . از طرف دیگر ، انبوه خرده فروشان در اقتصادی که نرخ بهره وری آن پایین است ، حجم پول در گردش را دائماً افزایش می دهد . پیامدهای واقعیت های بنیادی چون این دو را به صورت « گرانی فزاینده » و کاهش پرشتاب قدرت خرید پول ، همگان شاهدیم . گفتار و تصمیم گیری کارگزاران سیاسی برآیند این روندها است و نه علت آن ها . چون این واقعیت های اساسی در کانون توجه فعالان سیاسی نیست و بر هم کنش اندیشمندان ایران هم در مسیر سنتز و رویش و هم افزایی نیست ؛ به نظر نمی رسد امید به تغییر و بهبود ، بنیان استواری داشته باشد .
زن روز - شماره ۱۵۷ - اسفند ۱۳۴۶
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک