رسته‌ها
با نهضت زنان به پیش
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 6 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 6 رای
کتاب اثری است بسیار قدیمی که توسط احمد سالک در حدود نیم‌قرن پیش به رشته تحریر و نگارش درآمده است. کتاب با نهضت زنان به پیش، اثری است که منحصرا به جنبش‌های فمنیستی در اقصی نقاط جهان برای احقاق حقوق زنان در طی یکی دو قرن اخیر پرداخته است.
یکی از علل مهم عقب‌ماندگی برخی کشورها، عدم رعایت اصول عدالت اجتماعی است. عدم برابری جنسیتی با این که امروزه در کشورهای توسعه یافته دیگر کمتر وجود دارد اما هنوز در خیل عظیمی از کشورهای جهان سومی مشاهده می‌شود.
انسان‌های اولیه که در غارهای تاریک و در دل جنگل‌ها زندگی می‌کردند، هرگز امنیت جانی نداشتند. این عدم امنیت جانی باعث شد تا کم کم انسان‌ها در کنار یکدیگر جمع شده و به صورت گروهی و اجتماعی زندگی کنند. بدین ترتیب بشریت در مسیر پیشرفت و خارج شدن از زندگی حیوانی قرار گرفت. در این مین نکته‌ای که بسیار حائز اهمیت است آن است که زنان در آن اجتماعات اولیه نقشی کلیدی و محوری داشتند.
اما با گذشت زمان و پیشرفت تمدن و مسلط شدن انسان بر طبیعت، کم کم اعتقادات و افکار و اندیشه‌‌هایی در میان بشریت پیدا شد که به موجب آن مردان خود را به دلیل قوی‌تر بودن جثه، از زنان برتر دیدند. از این زمان قوانین اجتماعی شروع به تخریب چهره زن کرد و زن تبدیل به جنس دوم گردید.
در طی قرون اخیر زنان بالاخره توانستند از این سیطره مردان خارج شده و خود را به عنوان یک انسان برابر با مرد بشناسند. سپس برای بازپس‌گیری حقوق از دست رفته خود نهضت‌های بزرگی را در کشورهای گوناگون به راه انداختند.
کتابی که هم اکنون در اختیار شماست، اثری بسیار جالب توجه است که به بررسی و تشریح تاریخ این نهضت‌های اجتماعی زنان پرداخته. این کتاب کوشیده است تا روند حرکت زنان در مسیر دستیابی به حقوق برابر را در تمام جهان و ایران با تکیه بر اسناد و رویدادهای تاریخی و نگاهی عالمانه در حوزه جامعه‌شناختی نوین، بررسی نماید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
137
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
کته کتاب
کته کتاب
1401/12/18

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی با نهضت زنان به پیش

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
با نهضت زنان به پیش
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک