رسته‌ها

پرورش خلاقیت در دانش آموزان ابتدایی

پرورش خلاقیت در دانش آموزان ابتدایی
امتیاز دهید
5 / 4
با 2 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 2 رای
خلاقیت در دانش آموزان با رشد تحصیلی آن‌ها رابطه مستقیم دارد. این موضوع هم برای دانش آموزان و خانواده‌های آنان و هم برای مربیان و آموزگاران مهم است.
خلاقیت میلی ذاتی است که در وجود انسان به امانت گذاشته شده و انسان نشانه‌ای از خلاقیت الهی است. تحولات پرشتاب جهانی در عرصه‌ی علم و صنعت، باعث شده تا جوامع بشری با روش و نگاهی جدید به دارایی‌های غیر محسوس خود درصدد افزایش توانایی‌هایشان، برای همسو شدن با این تغییرات باشند.
در اصل ساکن بودن و بی‌تحرکی در دنیای متغیر امروز چه برای یک سازمان و چه برای یک کشور هرچقدر که باشد، نتیجه‌ای جز نابودی به نخواهد داشت. در حال حاضر نوآوری و خلاقیت نه تنها به عنوان یک نیاز بلکه باعث پایداری هر سازمان یا جامعه‌ای می‌شود و بر آموزش و کسب مهارت‌های لازم در بکارگیری این استعداد ویژه‌ی بشری تاکید بسیاری شده است.
خلاقیت مهم‌ترین موضوع در ایران و تمام جوامع در حال توسعه می‌باشد. خلاقیت نه مربوط به نژادی خاص و نه موروثی است بلکه مسئله‌ای آموزشی محسوب می‌شود. حتی در کشور‌های پیشرفته، اگر سیستم‌های خلاق آن‌ها دیگر کار نکنند، از رقابت‌ها عقب می‌افتند و از بین می‌روند. بنابراین خلاقیت تنها راه پایداری کشورهای در حال توسعه است و هیچ راه دیگری نیز وجود ندارد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
105
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
jasemahmadibadi
jasemahmadibadi
1401/11/23
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پرورش خلاقیت در دانش آموزان ابتدایی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
پرورش خلاقیت در دانش آموزان ابتدایی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک