رسته‌ها
مصاحبه با تاریخ - جلد ۲
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 10 رای
نویسنده:
مترجم:
پیروز ملکی
امتیاز دهید
5 / 3.7
با 10 رای
فالاچی، این روزنامه نگار آگاه عصر حاضر، همیشه پاره ای از وجود خود را درهر مصاحبه ای به جای می گذارد و آگاهی های چشمگیری برهریک از مصاحبه ها می افزاید. او به فراسوی مرزها می رود، به کنه مطالب دست می یابد و طرح های زنده ای از زندگی ارائه می دهد. «مصاحبه با تاریخ» نمونه گویایی از بارزترین هنرها، یعنی هنر مصاحبه کردن است. این کتاب دربرگیرنده ی مصاحبه های ماندنی و و خواندنی اوریانا فالاچی با چهره های شهره جهانی است از جمله:
محمدرضا پهلوی
جولیو آندره ئوتی
احمد زکی یمانی
ویلیام کولبی
اوتیس پایک
ماریو سوارش
آلوارو کونیال
سانتیاگو کاریلو
اسقف ماکاریوس
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
272
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1401/11/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مصاحبه با تاریخ - جلد ۲

تعداد دیدگاه‌ها:
4
کتاب مصاحبه با تاریخ، مجموعه مصاحبه های خانوم فلاچی با دولتمردان دوره خودشون هست، و زمانی جذابیت داره که شما تک تک این دولتمردان را بشناسید، به نظرم شاید برای قشر جوان، کمتر و برای افراد بالای 50 سال بیشتر جالب باشه.
در ادامه متن ذیل کتاب دوم رو میتونید در سایت وزین کتابناک در این ادرس ملاحظه بفرمایید. اون کتاب رو اسپارتاکوس عزیز اسکن و ارائه کرده https://ketabnak.com/book/34898/%DA%AF%D9%81%D8%AA%DA%AF%D9%88%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%A7%D9%86%D8%A7-%D9%81%D8%A7%D9%84%D8%A7%DA%86%DB%8C
همونطور که استاد فرهیخته من جناب آقای امیرعزتی فرموده اند امروز ترجمه های متعددی از کتاب مشهور بانو اوریانا فالاچی منتشر شده که شخصا دوتای اونها رو دارم اولی رو در اواخر دهه 60 خریدم از یه فروشنده کتابهای دسته دوم در تفریحگاه درکه تهران. این کتاب که از طرف سازمان انتشارات جاویدان منتشر شده ترجمه جناب آقای مجید بیدارنریمان. نام این کتاب مصاحبه با تاریخ سازان جهان هست که روی جلد آمده: به انضمام مصاحبه با شاه مخلوع .البته روی جلد عکسی از دوران صباوت بانو فالاچی هم دیده میشه.اما در صفحه اول کتاب عبارت جلد دوم قید شده و فهرست اون شامل مصاحبه با شاه ایران ، هلدر کامارا اسقف مبارز برزیل ، اسقف ماکاریوس رییس جمهور متوفی قبرس ، احمد زکی یمانی وزیر نفت عربستان سعودی و ویلیام کولبی رییس پیشین سازمان سیا می باشد.این کتاب چاپ دوم کتاب مزبور است. درصفحه چهارم کتاب از سازمان انتشارات جاویدان نقل شده که : این کتاب قسمت دوم مصاحبه با تاریخ سازان جهان میباشد که در بهار 1356 آماده انتشار بود اما بعلت مصاحبه اوریانا فالاچی با شاه، عمال سانسور از انتشار آن جلوگیری کردند.اکنون بسیار خوشحالیم که متن کامل مصاحبه با شاه سابق را همانطور که در متن اصلی کتاب چاپ شده به شما خواننده گرامی تقدیم میداریم!
کتاب دوم کتابی با عنوان گفتگوهای اوریانا فالاچی با : آیت اله خمینی ، مهندس بازرگان ، سرهنگ قذافی، شارون ، لخ والسا ، راکووسکی و محمدرضا پهلوی است از نشر افق - مجموعه سیاست امروز. با انتخاب و ترجمه جناب آقای غلامرضا امامی. کتاب در سال 1383 چاپ شده و کتاب من چاپ سوم اون هست که در سال 1385 منتشر شده. ضمنا در لیست شناسه کتاب قید شده گفت و گو با آیت اله خمینی به نقل از از کتاب صحیفه امام! با تشکر از شازده عزیز.
مصاحبه با تاریخ یا به روایتی «تاریخ سازان» مجموعه‌ای از گفتگوهای اویانا فالاچی، روزنامه‌نگار و نویسنده ایتالیایی با رهبران سیاسی در اواخر دهه شصت و هفتاد قرن بیستم است. این کتاب اولین بار در 1974 منتشر شد و در سال 1977 با افزوده شدن 9 گفتگوی دیگر بازچاپ و شکل قطعی به خود گرفت. این کتاب شامل 27 گفتگوست که جلد اول شامل 16 مصاحبه در سال 2536 توسط انتشارات امیرکبیر منتشر شد. جلد دوم شامل 10 گفتگوی دیگر در بهمن 1357 منتشر شد و با توجه به آنچه در مقدمه جلد دوم آمده است، این کتاب "می‌بایست سال پیش، و در دنبالۀ آنچه با عنوان «جلد اول» منتشر شد نشر می‌یافت. اما عمال سانسور وزارت فرهنگ و هنر و ادارۀ مطبوعات دربار بخاطر مصاحبۀ فالاچی با شاه از انتشار آن ممانعت به عمل آوردند و گفتند: «به شرف عرض ملوکانه رسید و مخالفت فرمودندً» (یا شاید هم «خوش‌خدمتی» زیاد موجب شده بود که «چنین اشتباهی پیش آید»؟!"
اما بر خلاف ادعای ناشر در همین مقدمه، گفتگو با جووانی لئونه در هیچ کدام از این دو جلد منتشر نشده است. لئونه سیاستمدار، حقوقدان، استاد دانشگاه و از اعضای موسس حزب دموکرات مسیحی بود که از دسامبر 1971 تا ژوئن 1978 مقام رئیس جمهور ایتالیا را داشت و به اتهام رشوه خواری مجبور به استعفا شد. اما بعدها با پس گرفتن این ادعا، تبرئه و از وی اعاده حیثیت شد.
این کتاب در پنج دهۀ گذشته توسط ناشران مختلف ایرانی و تعداد مصاحبه‌های کمتر و بیشتر منتشر شده است. برخی ناشران بر خلاف میل مولف و به اقتضای روز گفتگوی فالاچی با خمینی را نیز به این کتاب افزوده‌اند. آخرین نمونه دیده شده با نام «مصاحبه‌های تاریخی» شامل سه گفتگو با روح‌الله خمینی، مهدی بازرگان و محمدرضا پهلوی است که از چاپ‌های مختلف دیگران ناشران برچیده شده و حتی فاقد نام مترجم است!
مصاحبه با تاریخ - جلد ۲
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک