رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
ایرانی از نگاه انیرانی
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 5 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 5 رای
خلق و خوی ایرانیان از نگاه سیاحان

کتاب حاضر تحقیقی است در باب دیدگاه‌های ایران پژوهان، سیاحان و سفر نامه نویسان دوره‌های مختلف تاریخ ایران در باره شخصیت، خلق و خوی و منش ایرانیان.
این مطالب در هشت گفتار تنظیم شده است. گفتار اول به مقوله ((شرق‌شناسی)) و گفتار دوم به ((سیر تاریخی ایران پژوهی قبل از دوره صفویه)) اختصاص دارد. مبحث ((ایرانی از نگاه انیرانی))، دیدگاه‌های بیگانگان را از خلال سفرنامه‌ها و آثارشان در باب زندگی ایرانیان منعکس می‌کند که طی آن تصویری از زندگی مردم ایران در دوره‌های صفویه، قاجاریه و پهلوی فراهم آمده است. این مطالب به ترتیب، گفتارهای چهارم، ششم و هشتم را شامل می‌شود. در گفتارهای سوم، پنجم و هفتم با عنوان ((ایران پژوهی)) درباره ویژگی‌های سفرنامه‌ها و ایران پژوهی هر دوره (صفوی، قاجار و پهلوی) توضیحاتی داده شده است. در پایان کتاب فهرست منابع و ماخذ، فهرست ایران پژوهان از آغاز قرن دهم میلادی تا اواخر دوره قاجار، و فهرست راهنمای گزاره‌های کتاب به طبع رسیده است. دیدگاه‌های ایران پژوهانی که در این کتاب گرد آمده عبارت‌اند از: ((دوره صفویه)): دولاواله، دوپرنس، تاورنیه، اولئاریوس، لوگوز، تونو، شاردن، کمپفر، لوبرون، و فرانکلین. ((دوره قاجاریه)): ملکم، ژوبر، گاردن، موریه، پوتینگر، دروویل، سولتیکف، فلاندن، لایارد، دوبد، شیل، پولاک، گوبینو، واتسن، ویلز، سرنا، المانی، ماساهارو، براون، دیولافوا، اورسل، موزر، سایکس، کرزون، دوراند، لوتی، اوبن، مابرلی، جکسن، گروته، ویلسن، مکبن روز، نیکیتین، انه، میلسپو، و بلوشر. ((دوره پهلوی)): وست، راس، هاکس، پرونو، سکویل،لاکهارت، گروسه و فوکو.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
نانوشته
نانوشته
1401/11/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ایرانی از نگاه انیرانی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ایرانی از نگاه انیرانی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک