رسته‌ها
اشا و هیشتا یا پیام زرتشت
امتیاز دهید
5 / 4
با 6 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 6 رای
اشا و هیشتا که در پهلوی اشا و هیشت و در فارسی اردیبهشت است به معنی بهترین راستی آمده است. معنی مجازی اشا و هیشتا، قانون تغییرناپذیر و جاودانی است؛ یعنی همان قانونی که کائنات را به سوی تکامل و هدف واحد می‌برد. به زبان علمی این قانون، تحول و تطور خوانده شده، ولی اشا و هیشتا معنایی عمیق‌تر از تحول و تطور دارد. در این کتاب به این مقوله پرداخته شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
81
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
نانوشته
نانوشته
1401/08/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی اشا و هیشتا یا پیام زرتشت

تعداد دیدگاه‌ها:
5
« معنی مجازی اشا و هیشتا ، قانون تغییرناپذیر و جاودانی است ؛ یعنی همان قانونی که کائنات را به سوی تکامل و هدف واحد می‌برد . » « قانون » آن هم « تغییر ناپذیر » و « جاودانی » که « کائنات » را به سوی « تکامل » و « هدف واحد » می برد ؟! به درآوردن « بمب اتمی » از « ب » بسم الله می ماند . به هر حال ، نمی دانم شارح محترم از « کائنات » چه تصوری داشته اند که از « تکامل » و « هدف واحد » آن سخن گفته اند .
یک نکته در خصوص توضیحات کتاب عرض کنم. اردیبهشت فارسی از "اِرِتَه وَهیشتَه" می آید که به معنای "بهترین پارسایی" است. کلمه ی "وهیشته" همان کلمه ی بهشت است که به معنای بهترین است. آن "واو" ابتدایی را نباید حرف ربط دانست.
یک نکته در خصوص تو
شما که می فرمایید نه شیعه هستید نه سنی . از نامی هم که برای خود برگزیدید چنین بر می آید که در پی ریشخند گرفتن آیین اشو زرتشت بوده اید . شاید در کتابناک در پی تبلیغ آیین مختص به خود هستید !
اشا و هیشتا یا پیام زرتشت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک