رسته‌ها
مبانی مبارزه خشونت پرهیز
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 11 رای
نویسنده:
مترجم:
فرهاد میثمی
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 11 رای
گفتار مترجم:
این ترجمه، برگِ سبزی تقدیمی است به همه‌ی فعّالانی که در مسیرِ حقِ تشکیلِ سندیکاها و تشکّل‌های مستقلّ صنفی و مدنی، رنج‌های فراوانی را به جان خریده‌اند؛ از تحمّلِ زندان و تبعید گرفته تا انواع محرومیت‌های اجتماعی، اخراج، قطع حقوق و غیره.
به کارگران، معلّمان، دانشجویان، فعالان حقوق زنان، وکلا، بازنشستگان و.. که ایستادگی‌شان نمونه‌ی عملیِ یکی از مطالب اساسیِ این کتاب است؛ جنبش‌های اجتماعی از دو رُکنِ اصلی تشکیل می‌شوند: «سازنده» و «اعتراضی». غفلت از رکن «سازنده»، عامل شکستِ اغلب جنبش‌های اجتماعی است. پرنده‌ی جنبش اجتماعی نمی‌تواند فقط با یک بال اوج بگیرد. تشکّل‌یابی در عینِ مؤثرتر کردن کنش‌های اعتراضی، امکانِ کنش‌های «سازنده» را نیز فراهم می‌کند. همین امر، اهمیتِ ایستادگی پای تشکل‌یابیِ مستقل از حاکمیت را برای حال و آینده‌ی ایران دوچندان می‌سازد
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
144
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
elahehj
elahehj
1401/07/16

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مبانی مبارزه خشونت پرهیز

تعداد دیدگاه‌ها:
1
کتاب مبانی مبارزه خشونت پرهیز دقیقا برای من به عنوان اولین کتابی که در این زمینه مطالعه کردم، حکم اموزش راه رفتن بر روی بند نازکی را داشت که روی تعارض درونی‌ام بین مقابله با ظلم و ستم‌ستیزی از یک سو و انتقام‌جویی خصمانه از سوی دیگر را داشت. به همه کسانی که از تلاش بی‌اساس خاموش کردن آتش خشم فراگیر با ریختن بنزین خشونت بر روی آن احساس ناکامی می‌‌کنند، توصیه می‌کنم که این کتاب را بخوانند.
همچنین در زمان اسارت فرهاد میثمی آن را به صورت کتاب صوتی در کست‌باکس خوانده‌ام. اگر شنیداری هستید، می‌توانید در کست باکس #فرهاد_میثمی را جستجو کنید.
مبانی مبارزه خشونت پرهیز
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک