رسته‌ها

کیهان بچه ها - شماره ۱۰۹۸ - ۷ اردیبهشت ۱۳۵۷

کیهان بچه ها - شماره ۱۰۹۸ - ۷ اردیبهشت ۱۳۵۷
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 13 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 13 رای
کیهان بچه‌ها مجله‌ای ویژهٔ کودکان است که مؤسسهٔ کیهان آن را به عنوان قدیمی ترین مجله کودک و نوجوان ایران از تاریخ پنج شنبه ششم دی‌ماه سال ۱۳۳۵ در تهران منتشر کرده‌است. نخستین سردبیر این نشریه نویسنده معاصر جعفر بدیعی بود. این هفته‌نامه از سال ۱۳۵۷ و بعد از پایان اعتصابات سراسری مطبوعات، سری جدید خود را آغاز نمود. جعفر بدیعی صاحب‌امتیاز و سردبیر و عباس یمینی شریف مشاور این مجله بودند.
سکان هدایت کیهان بچه‌ها از سال ۱۳۶۱ تا سال ۱۳۹۲ بر عهدهٔ امیرحسین فردی بود که توانست با فراخوان نویسندگان کودک و نوجوان از هر طیف، سن و سلیقه، دوران درخشان این هفته‌نامه را خلق کند که تربیت بسیاری از نویسندگان پرتوان و خلق بسیاری آثار فاخر حوزهٔ کودک و نوجوان، یادگار آن دوران بوده‌است.
داستان‌های دنباله‌دار برای کودکان و داستان‌های مصور و جدولِ کودکان از قسمت‌های جالب این مجله بود. ضمیمهٔ شاپرک، که مخصوص خردسالان است نیز همراه کیهان بچه‌ها و در صفحات میانیِ آن چاپ می‌شود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
32
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
سیدمحسن
سیدمحسن
1401/06/27
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کیهان بچه ها - شماره ۱۰۹۸ - ۷ اردیبهشت ۱۳۵۷

تعداد دیدگاه‌ها:
6
به همین مجله خوب نگاه کنید تمام مطالبش غربیست به جز صفحه اول آن که آنهم تعریف و تمجید از خاندان پهلویست . رسیدید به حرف من .
کیهان بچه ها مجله خوبی است ولی در قبل از انقلاب بیشتر مطالبش به سمت و سوی خاصی بود . نهادینه کردن تفکر و رفتارهای غربی در کودکان . کمیک استریپ زیاد داشت ولی اگر دقت کنید از نقاشان و صاحبان فن داخلی در این خصوص استفاده نمیشد . متاسفانه عده ای ناآگاهانه به بهانه یادآوری خاطرات گذشته ، از تفکر ، تعمق و حق جویی در این خصوص خودداری می‌کنند. استدلال آنها این است که چرا اکنون اینچنین است . این گروه نمی بینند هجمه فرهنگی وحشتناکی که به طرق مختلف از سوی غرب به این کشور تحمیل می‌شود. اندکی انصاف باید داشت .
حرفهات دقیقا تکرار همون تبلیغات نخ نمای جمهوری اسلامیه. تا قبل از سال 57 بهترین مجله کودکان در خاورمیانه کیهان بچه ها بود با داستانها و تصاویر بسیار زیبا و مطالب علمی بسیار مفید و واقعا مخصوص کودکان که بعد از شورش 57 کیهان بچه ها تبدیل شد به زباله دونی حکومت برای شستشوی مغزی بچه ها و تبدیلشون به اسلامگرایان افراطی با یه مشت داستانهای سیاسی دروغین و تبلیغ فرهنگ عربی و پر از عکسهای یه مشت آخوند و حکومتی. با تصاویر زشت و سخیف. یه مجله فاشیستی تمام عیار شد که اصلا هیچ سنخیتی با دنیای کودکان نداشت.
این نظر جنابعالیست . ولی خیلی ها به شدت دنبال همین مجله های بعد از انقلاب هستند . بعله از نظر شما زیبایی یعنی تصاویر مستهجن . جنابعالی تقصیر نداری وقتی خیلی از افراد بیشتر اوقات فراغتشون رو جلوی ماهواره می نشینند انتظاری بیشتر از این نمیشه ازشون داشت . این افراد حتی حاضرند برای کسب اندکی لذت حتی قسمتی از کشورشون رو به باد فنا بدهند . علامه اقبال لاهوری دلی پر درد از این افراد غربزده دارد .
باسلام . خواندن بعضی از شماره های کیهان بچه ها هنوز بعد از گذشت سالها لطف زیادی دارد و مرا به دوران کودکی می برد آنچه هنوز کماکان از آرزوهای من است دوباره خواندن شماره هایی است که از مجموعه ام ناقص هستند برای مثال شماره 1081 که در نوجوانی به دوستی امانت دادم و او دیگر آن را به من پس نداد.ویا شماره های 1129 و1130 که در جریان انقلاب چاپ شدند و فکر میکنم فقط در چند استان توزیع شدند. لطفا اگر این شماره ها را دارید آپلود کنید. متشکرم
با سلام هموطن گرامی من هم دقیقا همین حالت رو دارم و این مجلات رو که می بینم دقیقا بر میگردم به همان حال و هوای همون روزهای کودکی. من فکر کنم از سال 55 تا یه خورده بعد از 57 تمام شماره های کیهان بچه ها رو به صورت کامل داشتم و مثل جان ازشون نگهداری میکردم متاسفانه بعد از 57 به خاطر مصائب شدیدی که در اثر اون فاجعه برامون پیش اومد ناچار به تغییر مکان های پی در پی شدیم و هر بار در این اسباب کشی ها بدون اطلاع من تعدادی از کیهان بچه ها را خانواده دور ریختند و نهایتا یک کارتون از این مجلات برایم باقی مونده بود که در روزی که در مدرسه بودم به دور ریخته شدند و هنوز که هنوز است حسرت داشتن آن مجلات را میخورم و دوست دارم که میشد یک بار دیگر آنها را ببینم و ورق بزنم و به خصوص بعضی داستانها و کمیک استریپ هاش رو دوباره ببینم. شنیده ام جلوی دانشگاه تهران بعضی از کتابفروشی ها هستند که آرشیو مجلات قدیمی شامل کیهان بچه ها را خرید و فروش می کنند اگر ساکن تهران هستید اگر به آنجا سر بزنید احتمال زیاد میتوانید تعدادی از ناقصی های آرشیوتان را پیدا کنید. سایت ایسام هم معمولا کیهان بچه ها برای فروش میگذارد در ایسام هم میتوانید این مجلات را بیابید. بعد از ایسام سایت دیوار هم گهگاه کیهان بچه ها برای فروش میگذارد امیدوارم که بتوانید شماره های مربوطه را بیابید. میدانم که کتابخانه ملی آرشیوی از کیهان بچه ها دارد و فکر کنم کتابخانه حسینیه ارشاد هم آرشیوی از آنها داشته باشد ولی مطمئن نیستم میدانم حسینیه ارشاد آرشیو نسبتا کاملی از مجلاتی مثل کیهان ورزشی و دنیای ورزش را دارند البته آنها در اختیار افراد نمی گذارند اگر کسی محقق یا پژوهشگر باشد شاید به سختی اجازه بدهند آنهم فقط در محل کتابخانه در اختیارش بگذارند با نظارت شدید بر شخص در محل کتابخانه گهگاه اجازه اسکن کردن صفحاتی در همانجا رو می دادند ولی چون به صورت مصحف در آورده اند کار سختیست و قبلا میگذاشتند الان نمی دانم هنوز اجازه میدهند یا نه
کیهان بچه ها - شماره ۱۰۹۸ - ۷ اردیبهشت ۱۳۵۷
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک