رسته‌ها
آزادی مجسمه
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
کتاب آزادی مجسمه نوشته محمد علی اسلامی ندوشن، حاصل سفرهای ایشان به آمریکا در سالهای ۱۹۶۷ تا ۱۹۹۰ است که در این سفرها، گزارشی انتقادی از نحوه ی آزادی در این کشور ارائه کرده است. البته وی معتقد است که با بی طرفی و بدون جانبداری به این موضوع پرداخته است و در این باره اینگونه می گوید:
«آنچه نوشته ام ناشی از کمبود حسن نظر به این کشور بزرگ نیست. برای مردم آمریکا و آزادی پسندی و نیرو و تحرکی که دارند احساس تحسین داشته‌ام منتها آنگونه که بسیاری از افراد دریافته تر از من نیز دریافته‌اند، چنین می‌بینم که نیاز به آزادی در این کشور بیشتر در سطح و در جهت گرایش‌هایی جریان می‌یابد که «ابزار و مصرف» باید فرونشاننده آن بشود در حالیکه آزادی بدون آزادگی و غنای مادی بدون غنای درونی برخلاف سیری است که بتواند مورد آرزوی بشر باشد و به همین سبب این کتاب را آزادی مجسمه نامیدم».
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
204
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Roya60dm
Roya60dm
1401/08/07

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آزادی مجسمه

تعداد دیدگاه‌ها:
1
از کتابخانه‌ی کنگره در واشنگتن دیدار کردیم. چون در آمریکا همه چیز به بُعدِ سترگ گرفته می‌شود، این نیز در عظمت نظیری برایش نیست. گویا حدود هشتاد میلیون کتاب در آن جای داده شده است. میکرو‌فیلم و فیلم و مجموعه‌ی موسیقی و اسناد، جای خود دارند. بخش فارسی را آقای پورهادی تصدّی می‌کرد، مردی از گیلان، کم‌گو و گزیده‌گو. به ما گفت که کتابهای فارسی خریده می‌شوند، به پاکستان حمل می‌شوند، در آنجا صحافی می‌شوند و آنگاه به اینجا آورده می‌شوند. گفت به هر کتاب چهل دلار خرج صحافی و بسته‌بندی و حمل تعلّق می‌گیرد.
من برای آزمایش خواستم ببینم که از کتاب‌های من چیزی هست؟ تمام آنها، نزدیک سی جلد¹ موجود بود که حتّی در خانه‌ی خودِ من هم به این تکمیلی نیست. همینگونه کتاب‌های همسرم.
در محوّطه‌ی کتابخانه که مانند شهری است، اطاق‌های مطالعه‌ی انفرادی نیز هست که پژوهندگانی که بخواهند مدّت درازی کار بکنند در اختیار آنان گذارده می‌شود، و کتاب‌های مورد احتیاجشان، بی‌آنکه بُرد و آورد داشته باشد، تا پایانِ تحقیق نزد آنان باقی می‌ماند.
1. توجّه شود که این رقم از کتاب‌های استاد اسلامی‌نُدوشن مربوط به سالهای ۱۹۸۹ و ۱۹۹۰ می‌باشد.
آزادی مجسمه
آزادی مجسمه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک