رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

ناسخ التواریخ: حضرت زینب کبری علیه السلام

ناسخ التواریخ: حضرت زینب کبری علیه السلام
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 6 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 6 رای
حضرت زینب (س)، یکی از شخصیت‌های محوری و مهم در انتقال نهضت عاشوراست. این بانوی بزرگوار پس از شهادت حضرت ابا عبدالله‌ الحسین پرچمدار این نهضت انسان‌ساز بود. در سده های گذشته با توجه به نقش حضرت زینب در حادثه کربلا بعضی علما دست به قلم برده و در مورد شخصیت حضرت زینب(س) کتاب ها و منابعی به رشته تحریر در آورده اند، که جزو میراث فرهنگی، مذهبی، ادبی، سیاسی و تاریخی شیعه محسوب می‌شوند.
این اثر جلد هجدهم از مجموعه «ناسخ التواریخ» و دربردارنده متن کتاب «طرازالمذهب» نوشته «عباسقلی سپهر» (۱۲۶۸ - ۱۳۴۲ ق) است. در این کتاب سپهر به شرح زندگانی حضرت زینب (س) (۶ - ۶۲ ق) پرداخته است. مواردی چون «نسب حضرت زینب (س)؛ مراتب و شئونات خاصه حضرت و شمایل ایشان؛ حالات ایشان بعد از شهادت امام حسین (ع)؛ حالات ایشان در مجلس ابن زیاد (لعنه الله علیه)؛ اشعار حضرت زینب (س)؛ وفات آن حضرت مورد توجه نویسنده واقع شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hamid
hamid
1401/05/29

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ناسخ التواریخ: حضرت زینب کبری علیه السلام

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ناسخ التواریخ: حضرت زینب کبری علیه السلام
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک