رسته‌ها
راهنمای نرم افزار ArcGIS pro
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 3 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 3 رای
مجموعه ی حاضر، ترجمه ای دقیق از کارگاه های آموزشی نرم افزار ArcGIS pro است که به وسیله پروفسور پاول بولستاد (Paul Bolstad) استاد دانشگاه مینسوتا (Minnesota) ، متخصص در زمینه GIS (سیستم اطلاعات جغرافیایی) و منابع طبیعی آن را تهیه گردیده و توسط ایشان به دانشجویان آموزش داده شده است.
محتوای این فایل آموزشی، مجموعه ای از تمرینات و پروژه ها، از سطوح مقدماتی تا پیشرفته است که به منظور آموزش تکنیک ها و مفاهیمِ مرتبط با عملیات پردازش داده ها، و همچنین چگونگی اجرای پروژه های جغرافیایی در محیط نرم افزار ArcGIS pro طراحی شده اند.
از آنجا که پس از عرضه ی ورژن جدید نرم افزار ArcGIS (پس از ورژن۱۰.۲)که دارای فضای نسبتا متفاوتی با نسل قبلی آن می باشد مهاجرت از محیط آشنای ArcGIS enterprise به ArcGIS pro برای بسیاری از کاربران قدری مشکل می نمود، در این مجموعه تلاش شده است تا در عین رعایت ایجاز و پرهیز از اضافه گویی، نحوه دسترسی و استفاده از غالب ابزارِ عمومی و همچنین اجرای برخی از عملیات تخصصی، همچون الگوریتم های درون یابی ، هیدرولوژی و..تشریح شود.
این آموزش ها در قالب تمریناتی عملی بیان شده اند؛ در نتیجه علاوه بر اینکه خواننده تمام مراحلِ عملیات پردازش داده ها را گام به گام مشاهده و مطالعه می کند، امکان دارد با استفاده از داده هایی که همراه این مجموعه ارائه شده اند تمامی عملیات را شخصا در محیط نرم افزار انجام داده تا در بکارگیری ابزار و اعمال تغییرات در داده ها ورزیده شود؛ خصوصا که تمامی توضیحات و مثال ها با تصاویر مربوط به آن ها همراه شده اند تا امر یادگیری برای کاربران تسهیل شود.
با آنکه توضیحات و تمرینات این مجموعه بر مبنای ورژن ۲.۰ نرم افزار ArcGIS pro تهیه و ارائه شده اند، از آنجا که ورژن های جدید تر نیز تفاوت چندانی با آن ندارند می توان با استفاده آن ها نیز تمرینات موجود را انجام داد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
441
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
reza_rs_20019
reza_rs_20019
1401/06/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی راهنمای نرم افزار ArcGIS pro

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
راهنمای نرم افزار ArcGIS pro
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک