رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
مسیح باز مصلوب
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 17 رای
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 17 رای
نیکوس کازانتزاکیس نویسنده ای یونانی است که عمدتا او را با آثاری چون زوربای یونانی و آخرین وسوسه ی مسیح می شناسند.
مسیح باز مصلوب مربوط به تلاش های یک جامعه روستایی تخیلی در آناتولی در سال ۱۹۲۱ برای اجرای یک نمایش یا بهتر بگوییم تعزیه است - نمایشی که همانطور که از عنوان کتاب پیداست، با اجرای مجدد محاکمه، رنج و مرگ عیسی مسیح به پایان می رسد. نام این روستا لیکووریسی(گرگ-بهار) ، است و تحت حکومت عثمانی است.
این روستا هر هفت سال یکبار این نمایش را برگزار می کند و بزرگان روستا بازیگران را از میان اهالی روستا انتخاب می کنند. مانولیوس، که برای ایفای نقش مسیح برگزیده می شود، پسر چوپانی فروتن است که زمانی در یک صومعه تازه کار بود. یاناککوس پیتر می شود. او یک بازرگان است که با الاغ خود در روستاها سفر می کند و وسایل خود را می فروشد. او خونگرم و ساده لوح است و بیش از هر چیزی خرش را دوست دارد. میشلیس ، پسر نجیب زاده قدیمی پاتارشیا، به جان تبدیل می شود. کوستانتیس، صاحب کافه دهکده، جیمز بزرگ می شود. او خوش قلب و سخاتمند است، اما گیج است. سپس پانایوتاروس، که به عنوان یهودا انتخاب می شود، می آید. او مردی وحشی و پرشور است و منتظر انتقام است. بیوه کاترینا مریم مجدلیه است. او روسپی روستاست. او زیباست، اما مطمئنا یک فرد خارجی در روستا است و به نظر کسی اهمیت نمی دهد. در این میان گروهی از پناهندگان به روستا می آیند که از ویرانه های خانه ی خود گریخته اند و از ساکنین روستا درخواست کمک و حمایت دارند. و ناگهان نمایش تبدیل به واقعیت می شود...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Mahsaa
Mahsaa
1401/05/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مسیح باز مصلوب

تعداد دیدگاه‌ها:
1
از من 100 امتیاز کسر شد ولی دانلود نشد و برگشت به صفحه کتاب مورد نظر. لطفا چک کنید ممنون میشم. کلا 110 امتیاز داشتم الان 10 تا شده.
مسیح باز مصلوب
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک