رسته‌ها

تحلیل محتوای وبلاگ های دینی در ایران

تحلیل محتوای وبلاگ های دینی در ایران
امتیاز دهید
5 / 5
با 2 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 2 رای
کلیات، بررسی منابع و مبانی نظری، روش تحقیق، یافته‌های پژوهش و بحث ونتیجه‌گیری ۵ فصل این پژوهش هستند که کتاب بر آن مبنا چارچوب‌بندی شده است.
پژوهش‌گر کتاب در چکیده نوشتار می‌نویسد: هدف پژوهش، شناخت نوع مطالبی بود که در وبلاگ‌های دینی منتشر می‌‌شوند و تلاش شده با شناخت محتوای مطالب، ساختار، سبک و شیوه‌های ارائه به این پرسش پاسخ داده شود که آیا وبلاگ‌نویسان دینی برای خودگشودگی و ارائه ناشناخته‌های خود وارد فضای مجازی می‌شوند؟
در یک جمع‌بندی کلی با توجه به پیشنیه پژوهش-در بیشتر تحقیقات انجام شده- بر آموزش وبلاگ‌نویسی یا معرفی آن تأکید شده و وبلاگ‌نویسی را در ایران یک انقلاب دانسته‌اند، محققان در تحقیقات خود به بررسی کلی وبلااگ‌های ایرانی داخل و خارج کشور پرداخته و تا کنون تحقیق مستقلی با روش این کتاب انجام نگرفتته است. با توجه به موضوع تحقیق که «تحلیل محتوای وبلاگ‌های دینی درایران» است، تصویری از محتوای وبلاگ‌های دینی ارائه می‌شود و به این پرسش‌ها پاسخ داده می‌شود که چه نوع مطالبی در وبلاگ‌های دینی ایرانی منتشر می‌شوند؟ عمده‌ترین مطالب در کدام عرصه فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و ادبی می‌باشند؟ از چه ابزارهایی برای پیوند با مخاطبان بهره می‌برند؟
در این پژوهش علاوه بر بررسی گونه‌های ارزشی، برخی ویژگی‌های جمعیت‌شناختی وبلاگ‌نویسان دینی مانند جنس، سن، محل سکونت، دین یا مذهب و همچنین نوع مطالبی را که آن‌ها در وبلاگ‌های خود می‌نویسند به همراه ابزارهایی که به‌کار می‌برند، بررسی و معرفی شده‌اند.
بر اساس یافته‌های تحقیق؛ ساختار مطالب وبلاگ‌های دینی، مطالب دینی ـ فرهنگی است. نویسندگان وبلاگ‌ها بیشتر برای خودگشودگی و بیان خویشتن از طریق یادداشت‌های شخصی به صورتی واقع‌گرایانه به انتشار مطالب دینی می‌پردازند.
وبلاگ‌های دینی ایرانی نسبت به مواضع سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران، موضع‌گیری مثبت دارند، مردان بیشتر از زنان در وبلاگ‌های دینی حضور دارند و بیشتر آن‌ها ساکن تهران یا شهرستان هستند و کمترین آن‌ها در خارج از کشور سکونت دارند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
202
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
نافله
نافله
1401/05/26

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تحلیل محتوای وبلاگ های دینی در ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
تحلیل محتوای وبلاگ های دینی در ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک