رسته‌ها

کشتی گمشده نوح: در جستجوی کشتی نوح در کوه آرارات

کشتی گمشده نوح: در جستجوی کشتی نوح در کوه آرارات
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 11 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 11 رای
برلیتز در کتاب حاضر که ترجمه ای است از متن انگلیسی آن The lost ship of Noah (چاپ ۱۹۸۷)، به نوح و داستان قوم او از دیدگاه مذهبی، فلسفی و روحانی آن ننگریسته بلکه با استفاده از شواهد و آثار باقیمانده از طوفان مرگ آوری که در زمان حیات نوح سرتاسر عالم را فراگرفته بود، به جستجوی کشتی نجات این پیامبر صالح خداوند و قدم به قدم در ارتفاعات سرد و یخ زده آرارات آثار این کشتی مقدس را ردیابی کرده است. در این رهگذر هر آنچه از شواهد علمی، مذهبی، آثار باستانی، روایت، مستندات تاریخی و قومی را در دسترس دیده، بکار برده و بعضا خود به همراه اکیپ های تحقیقاتی عازم محل فرود کشتی شده است تا بلکه نشانی از این سفینه بدست آورد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
261
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
محراب
محراب
1401/03/01

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کشتی گمشده نوح: در جستجوی کشتی نوح در کوه آرارات

تعداد دیدگاه‌ها:
7
اینکه در گذشته های بسیار دور طوفانی سهمگین روی داده و وضعیت جوی زمین دچار دگرگونی شده و شخصی(نوح یا هر اسم دیگری) با ساختن کشتی بخشی از موجودات زمین را از این مهلکه نجات داده تقریبا در متون کهن اکثر فرهنگ ها (سومری-بابلی-عبرانی -زردشتی-چینی و هندی و...) ذکر شده... اما تعیین مکان دقیق این ماجرا و جزیات آن احتمالا تلاش بیهوده ای باشه و هرکسی از ظن خودش میتونه در این مورد گمانه زنی کنه. مثلا برخی مورخان ترکیه محل فرود کشتی نوح را (کوه جودی) در مرز ترکیه و عراق میدونن که البته با توجه به رویکرد پانترکانه ی این مورخان قابل استناد نیست.البته این محل تقریبا نزدیک به کوه آراراته. والله اعلم
با سلام ؛ ما به آنچه که در قرآن در باره داستان کشتی نوح آمده است ٬ ارزش و اعتبار می دهیم و به گفته دوست خوب مانanzaliking تمام این ها بر اساس حقیقت نوشته شده و مدارک فراوانی در کتیبه های باستانی بین النهرین برای آن ها وجود دارد . سایر حرف ها و سخنانی که در این باره از طرف نویسندگان غربی و یا غیر آن ها زده می شود ٬ در چارچوب برنامه همیشگی غربی ها برای مبارزه با اسلام و عقاید اسلامی ارزیابی می شود و این موضوع را همیشه در دستور کار خود دارند و از راه های گوناگون سعی در تضعیف باورهای اسلامی دارند . و تاریخ معاصر خود بهترین گواه بر این مطلب است . حافظ شاعر معروف ایرانی ٬ در جاهایی از اشعارش به این مطلب اشاره نموده است که در اینجا دو نمونه را برای شما می نویسم : حافظ از دست مده دولت این کشتی نوح / ورنه طوفان حوادث ببرد بنیادت . / و یا این شعر : / حافظ ار سیل فنا بنیاد هستی برکند / چون تو را نوح است کشتیبان غم مخور / خداحافظ شما
نویسنده کتاب همون کسیه که افسانه مثلث برمودا را مطرح کرده بود. واقعا قوه تخیل خوبی داره
تمام این سرگذشت ها بر اساس حقیقت نگاشته شده ، مدارک فراوانی از این حقاق بر روی کتیبه های سومری و بابلی وجود دارد ....
در یک مستند تلویزیونی دو گروه تحقیقی یکی گروه دانشمند و یک گروه مذهبی به تحقیق درباره این به اصطلاح کشتی که در نزدیکی کوه آرارات به تحقیق پرداختند . نتیجه گیری گروه علمی این بود که کشتی ادعایی توده ای سنگ تغییر شکل یافته بر اثر فعالیت‌های زمین شناختی است.
در تمام افسانه های ملل از طوفان و سرما ذکر شده است. نمونه آن داستان شهر جمکرده که توسط جمشید ساخته شد. به نظر دانشمندان تغییرات آب و هوایی بر اثر فوران آتشفشان‌های اندونزی می‌تواند یکی از عوامل ایجاد آن باشد.
البته این سیل و سرما بخش‌هایی از جهان را فرا گرفته بوده نه تمام سیاره را .
*فَأَنجَیْنَٰهُ وَأَصْحَٰبَ ٱلسَّفِینَةِ وَجَعَلْنَٰهَآ ءَایَةً لِّلْعَٰلَمِینَ
ما او و سرنشینان کشتی را رهایی بخشیدیم، و آن را آیتی برای جهانیان قرار دادیم!
(آیه 15 سوره عنکبوت)
*وَلَقَد تَّرَکْنَٰهَآ ءَایَةً فَهَلْ مِن مُّدَّکِرٍ
ما این ماجرا را به عنوان نشانه‌ای در میان امّت ها باقی گذاردیم؛ آیا کسی هست که پند گیرد؟!
(آیه 15 سوره قمر)
کشتی گمشده نوح: در جستجوی کشتی نوح در کوه آرارات
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک