رسته‌ها

الارشاد: در شناسایی مقام چهارده معصوم علیهم السلام و زندگانی ایشان

الارشاد: در شناسایی مقام چهارده معصوم علیهم السلام و زندگانی ایشان
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 7 رای
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 7 رای
اَلْإرْشاد فی مَعْرفهِ حُجَجِ الله عَلَی الْعِباد (تألیف: ۴۱۱ق) معروف به «الارشاد» کتابی درباره تاریخ زندگی امامان شیعه(ع) به زبان عربی نوشته شیخ مفید (متوفای ۴۱۳ق) از متکلمان و فقهای برجسته شیعه است. شیخ مفید این کتاب را با توجه به روایاتی که در اختیار داشته، جمع‌آوری نموده است.
شیخ مفید در کتاب الإرشاد همانند یک کتاب تاریخی عمل نموده و به بیان حوادث تاریخی پرداخته است. علاوه بر آن، این کتاب، یک کتاب عقیدتی نیز به شمار می‌آید زیرا در آن به بسیاری از عقائد شیعه اشاره شده است. همچنین مؤلف در این کتاب مانند کتاب‌های روایی، مطالب را با ذکر سند آورده و این کار ارزش و اعتبار آن را بالا برده است.
مفید، کتابش را در یک مقدمه و دوازده باب به تعداد ائمه شیعه(ع) تنظیم کرده و بخش عمده و بیشترین حجم کتاب پیرامون امیر مومنان(ع) است و پس از آن زندگانی دیگر امامان معصوم(ع) نقل می‌گردد. در ذیل هر باب از سه تا سیزده فصل را با عناوین مختلف مربوط به مسائل تاریخی عام (حوادث مسلمانان)، مسائل تاریخی هر امام (ولادت، سرگذشت و شهادت)، فضائل، اصحاب، کلمات و خطبه‌ها، اولاد، فضیلت زیارت، کرامات و معجزات، و مناظرات و احتجاج­‌های آن بزرگواران منعقد ساخته است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
721
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
snnmikh
snnmikh
1401/02/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی الارشاد: در شناسایی مقام چهارده معصوم علیهم السلام و زندگانی ایشان

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
الارشاد: در شناسایی مقام چهارده معصوم علیهم السلام و زندگانی ایشان
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک