رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
تاریخ تصوف در هند - جلد ۱
امتیاز دهید
5 / 4
با 5 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 5 رای
جلد نخست از تاریخ تصوف در هند در قالب هفت فصل تدوین شده است. نگارنده در این جلد شرحی اجمالی تاریخ تصوف پیش از ورود به هنر فراهم آورده، سپس خطوط اصلی تطور صوفیان سرزمین هند را از قرن هفتم تا شانزدهم بررسی می‌کند. مباحث کتاب با این موضوعات شکل گرفته است: تصوف آغازین، چشتیان، سلسله سهروردیه و فردوسیه، مراکز چشتیه و سهروردیه و کبرویه از سده هشتم تا دهم، قلندران و شهیدان مشایخ افسانه‌ای و شبه افسانه‌ای اولیای جنگاور، تعامل سنت‌های عرفانی هند و با تصوف اسلامی تا سده دهم، نتیجه (زنان صوفی، شرح احمد کهتو مغربی، و صوفیان ساحل و جزایر جنوب هند).
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
saharnak
saharnak
1401/03/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ تصوف در هند - جلد ۱

تعداد دیدگاه‌ها:
1
‌. در هر یک‌ از مذاهب‌ و ادیان‌ نشانه‌هایی‌ از زهد و پرهیزگاری‌ و بی‌اعتنایی‌ به‌ امور مادی‌ و انصراف‌ و بی‌توجهی‌ به‌ دنیا آمده‌ است‌ که در اسلام به تصوف شناخته شده تصوف‌ در شبه‌قاره‌ هند در قرن‌ دوم‌ و سوم‌ ظهور یافت‌ اولین‌ سلسله‌ها در این‌ دوره‌ چِشتیه‌ * و سهروردیه‌ * بودند. چشتیه‌ بیشتر در اَجْمیر و برخی‌ نقاط‌ پنجاب‌ و دهلی‌ و اوتارپرادش‌ و بهار/ بیهار، و سهروردیه‌ در سند و ملتان‌/ مولتان‌ و پنجاب‌ تبلیغ‌ می‌کردند. سلسله‌های‌ مهم‌ بعدی‌ نقشبندیه‌، قادریه‌ و شطاریه‌ بودند
تاریخ تصوف در هند - جلد ۱
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک