رسته‌ها

چگونه یک سازمان غیر دولتی جمع و جور و خوب بسازیم

چگونه یک سازمان غیر دولتی جمع و جور و خوب بسازیم
امتیاز دهید
5 / 5
با 3 رای
نویسنده:
مترجم:
رامین پرهام
امتیاز دهید
5 / 5
با 3 رای
این راهنمای جامع آموزشی اطلاعات پایه را برای شروع به کار یک سازمان مردم‌نهاد (سمن یا ان.جی.او) و اداره آن به نحو موفق ارائه می‌کند. همان‌طور که مولفان گفته‌اند، «هدف ما کمک به شما ست تا در سازمان خود شایسته‌ترین تجرب‌ها را به کار گیرید و مشکلات کار را بشناسید و چاره کنید».
ترجمه اختصاصی آموزشکده توانا از متن کامل این راهنما با بحثی آغاز می‌شود در این باره که چطور چشم‌انداز سازمان و اصول و استراتژی‌های آن را تعریف کنیم. این بحث با فصل‌های دیگری دنبال می‌شود که با زبان و بیان روشن و کاربردی توضیح می‌دهد که بهترین راه شناسایی مشکلات و نیازها چیست و چگونه باید ساختار سازمان را طراحی و بنا کرد؛ مدیریت کارکنان چگونه خواهد بود؛ روندهای نظارت و ارزیابی کدام است؛ چگونه باید وضع حقوقی سازمان را استواری بخشید و چطور می‌توان به «عملکرد شایسته» برای رفع دغدغه‌های سازمان‌های مردم‌نهاد دست یافت.
اطلاعات اساسی درباره نحوه جذب منابع مالی، بودجه‌بندی و نظارت مالی هم در این راهنما ارائه شده است.
این راهنما به شیوه ساده و با بیانی خودمانی نوشته شده است. مولفان دهگانه‌ای که در نوشتن این راهنما همکاری کرده‌اند یا در انواع سازمان‌های مردم‌نهاد عضو بوده‌ند یا با این سازمان‌ها در سراسر دنیا کار کرده‌اند. بخش‌های مربوط به حسابداری از طرف مانگو (Mango) تهیه شده که نهادی خیریه و ثبت‌شده در بریتانیا ست و به سازمان‌های مردم‌نهاد برای مدیریت مالی کمک می‌کند و فراهم‌کننده منابع آنلاین و رایگان برای این امر است.
تصویرها و نمودارهایی هم در کتاب ارائه شده تا اطلاعات مورد بحث در این راهنمای بسیار مفید را که از تجربه واقعی استخراج شده و راهنمایی‌های برای پرهیز از مشکلات رایج است به صورت چکیده به مخاطب عرضه کند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
154
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Ali.MAhshidi
Ali.MAhshidi
1401/02/10

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی چگونه یک سازمان غیر دولتی جمع و جور و خوب بسازیم

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
چگونه یک سازمان غیر دولتی جمع و جور و خوب بسازیم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک