رسته‌ها
پشت دیوارهای حرمسرا - جلد ۱
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 21 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.7
با 21 رای
داستان شیرین و سرگرم کننده پشت دیوارهای حرمسرا به استناد مندرجات کتاب شاهزاده احمد میرزا عضدالدوله (از فرزندان فتحعلیشاه قاجار) نوشته شده و البته از برداشتهای خاص قصه نویسی و نکاتی که مستلزم ایجاد یک داستان خوب است، خالی نیست. در این کتاب ما قصد تخطه هیچکس را نداریم و اسامی را نیز جز چند اسم، مستعار برگزیده ایم که با خاطره ها و یادها و احیانا شجره نامه ها مشابهتی نداشته باشد.
این کتاب که چهره زن حرمسرایی را در دوران قاجاریه آشکار می سازد، سند معقول و مستدلی است که دختران نسل امروز باید از روی آن دریابند که زندگی زن در عصر پنجاه ساله سلطنت پهلوی تا چه حد عوض شده و زندگی نکبت و ادبار زن چگونه دستخوش این همه تحول و تجدد شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
316
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
sahar318
sahar318
1401/01/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی پشت دیوارهای حرمسرا - جلد ۱

تعداد دیدگاه‌ها:
6
سلام کار خوبی هست که انجام میدهید این کتابها را من در سالهای نوجوانی خوانده ام والان یه نوستالوژی داره برام
این کتابهای طولانی که به طور سفارشی در دوره پهلوی نوشته شده اند نگرشی کاملا سیاه و منفی به هر چیز مرتبط با دوره قاجار دارند. حال آنکه در دوره قاجار با همه نقاط منفی و سیاهش، زن در مقام مادر جایگاه بسیار بلندی داشت. فرزندانش جرات نداشتند کلمه ای روی امر و خواست مادر و پدر صحبت کنند. مادربزرگ که عملا مغز متفکر فامیل بود و نافذترین دستورات را داشت و حتی بیش از پدربزرگ مورد احترام و اطاعت بود. اطاعتی که تنها از روی ترس نبود، بلکه از روی محبت و علاقه بود. از سوی دیگر ، زن قاجار عموما زندگی پایداری داشت. طلاق بسیار نادر بود و در اکثر خانواده ها ، خانواده به معنی واقعی سنتی آن برقرار بود. همه این نکات مثبت به اسم تجدد و روشنفکری در دوره پهلوی از دست رفت و زن متجدد در رقابت با مردان به کالایی عمومی برای فروش و بازیگری در مسابقه برهنگی روی جلد مجلات و فیلم فارسی ها درآمد.
شوربختانه، همین نکبت را عده ای پیشرفت زنان نامیدند!
بعضی از کتاب ها با اینکه خیلی خوبن ولی دیدگاه ندارن واقعا چرا وقتی میخونین نظر نمیدین که بقیه هم بهتر بتونن انتخاب کنن
می خوام دانلودش کنم و شروع کنم به خوندن...
یک رمان مطول است اگر حوصله خواندن ندارید دانلود نکنید
این رمان را سالهای بسیار دور در زمان چاپ مجله زن روز می خواندم و هر هفته آن را دنبال می کردم برای کسانی که به تاریخ ایران در زمان قاجار و شرایط زندگی مردمان آن سالها علاقه دارند کتاب خوبی است
پشت دیوارهای حرمسرا - جلد ۱
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک