رسته‌ها
مجمع التواریخ السلطانیه
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 8 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 8 رای
ب‍ه‌اه‍ت‍م‍ام‌: م‍ح‍م‍د م‍درس‍ی‌ زن‍ج‍ان‍ی‌

ق‍س‍م‍ت‌ خ‍ل‍ف‍اء ع‍ل‍وی‍ه‌ م‍غ‍رب‌ و م‍ص‍ر و ن‍زاری‍ان‌ و رف‍ی‍ق‍ان‌ از ت‍اری‍خ‌ ح‍اف‍ظ‌اب‍رو‎؛‬ ب‍ا م‍طال‍ب‌ اض‍اف‍ی‌ ه‍م‍ی‍ن‌ ب‍خ‍ش‌ از ج‍ام‍ع‌ ال‍ت‍واری‍خ‌ رش‍ی‍دال‍دی‍ن‌ ف‍ض‍ل‌ال‍ل‍ه‌ ه‍م‍دان‍ی‌ و زب‍ده‌ ال‍ت‍واری‍خ‌ اب‍وال‍ق‍اس‍م‌ ک‍اش‍ان‍ی‌

کتاب تاریخ عمومی است که به عنوان ذیل«جامع التواریخ» رشیدی نگاشته شده است. این کتاب درچهار بخش است که بخش چهارم آن به نام « زبدة التواریخ بایسنقری» نامیده می شود. که بدستور بایسنقر میرزا و به نام او ساخته شده است و همه چهار جلد را «مجمع التواریخ سلطانی» خوانده است. مجمع التواریخ درچهار ربع (جلد) تنظیم شده، ربع یکم به نام شاهرخ دردو قسمت: قسمت یکم از آدم تا پیامبر اسلام در یک مقدمه و نه ذکر؛ قسم دوم در ذکر پیامبر تا خلافت المعتصم بالله، تاریخ محمد سبکتکین، تاریخ سلجوقیان، خوارزمشاهیان، اسماعیلیه، خلفای علوی، طاهری، مهدیه، ابتدای تاریخ اتراک، پادشاهان ختن، تاریخ افرنج، تاریخ هند وسند وکشمیر.
ربع دوم: درتاریخ پیامبر اسلام و چهار خلیفه ، خاندان اموی، عباسی درچهار باب
ربع سوم: تاریخ صفاریان، سپس طایفه سوم از ملوک اسلام سامانیان، طایفه چهارم دیلمیان، قابوس پسر وشمگیر، غزنویان، آل سلجوق، اتابکان، غوریان، اسماعیلیان، علویه ومهدویه مغرب ومصر، نزاریان، واعیان قهستان، خوارزمشاهیان ... ربع چهارم: درباره تیموریان و رویدادهای ۷۳۶ق و مرگ ابوسعید ۷۳۰ که این ربع « زبدة التواریخ » نیز نامیده شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
294
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
sasanpeter1949
sasanpeter1949
1401/01/03

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مجمع التواریخ السلطانیه

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مجمع التواریخ السلطانیه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک