رسته‌ها
امام حسین و ایران
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 24 رای
نویسنده:
درباره:
امام حسین
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 24 رای
در این کتاب، مولف اغلب از کتب اهل سنت استفاده کرده و به مأخذ مهم شیعه کمتر دسترسی داشته بنابراین گاهی نظریات ناقص و ناصوابی را نیز عنوان کرده است. مثلا در بخشی از کتاب مولف فداکاری (امام حسین) را روی نظریه اصالت عربی دانسته، در صورتی که ما شیعیان حضرت حسین (ع) را امام دانسته و از خودگذشتگی آن حضرت و یارانش را تنها به خاطر خدا و حفظ شعایر دین مبین اسلام می دانیم و واقعا این گونه فداکاری ها و جانبازی ها جز به خاطر دین و داشتن ایمانی قوی و محکم میسر نخواهد بود. همچنین در بخشی دیگر حماسه عاشورای حسینی را مانند دیگر حماسه های رزمی جهان دانسته و با آن ها مورد مقایسه قرار داده، در صورتی که نظیر چنین حادثه ای با این همه فراز و نشیب در هیچ یک از ادوار تاریخی جهان سابقه نداشته است و... در این کتاب، نویسنده به شرح فداکاری ها، جنگ ها، جوانمردی ها و زندگی (امام حسین) و یارانش می پردازد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
576
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hamid
hamid
1400/12/19

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی امام حسین و ایران

تعداد دیدگاه‌ها:
7
شاه اسماعیل صفوی از حسین قدیس ساخت و شأن ومرتبتش را در حد یک پیامبر بالا برد
آقای کورت فریشلر، نویسنده این کتاب، از سوی اقای منصوری مترجم با عنوان مورخ و مستشرق مشهور یاد شده است در حالی که نه تنها در هیچ سایت آلمانی و یا انگلیسی حتی یک خط بیو گرافی در مورد این شخص وجود ندارد، بلکه باید اعتراف کرد که هیچ کتاب آلمانی تحت عنوان «Imam Hussein und Iran» که منصوری اشاره کرده، نوشته نشده است . به نظر می رسد نویسنده اصلی این کتاب ذبیح الله منصوری باشد حالا چرا به نام خودش منتشر نکرده است خدا می داند.
این مشخصات رو میشه برای کتاب پیدا کرد:
Imām Ḥusayn va-Īrān, Kurt Frischler, Intishārāt-i Jāvīdān, 1977
ایشان یه روزنامه نگار اتریشی بودن (2003-1917). کتاب «عایشه بعد از پیغمبر» هم از ایشان توسط مرحوم منصوری ترجمه شده.
البته اسم آلمانی کتاب امام حسین و ایران رو پیدا نکردم. اما اسم آلمانی کتاب «عایشه بعد از پیغمبر» Aischa [Mohammeds Lieblingsfrau] هستش.
این کتاب هم مثل خیلی کتاب های دیگر مرحوم ذبیح الله منصوری ، احتمالا نوشته خودش است که به نام نویسنده مجعولی منتشر کرده . مخصوصا که بعضی مطالب با عقاید اکثر ایرانیان در زمان انتشار مغایر بوده است
یعنی آلمانی که مسلمونم نبوده وحتی کتاب‌های شیعی روهم مطالعه نکره واقعاچجوری تونسته امام حسین روبشناسه ودرموردش کتاب هم بنویسه۰این آدم شیاده یانویسنده؟؟؟؟؟!
قدیمی ترین کتب شیعه در ارتباط با زندگی حسین بن علی حدود پانصد سال بعد از ایشان نوشته شده به خاطر همین خیلی محل مراجعه پژوهشی قرار ندارند.
امام حسین و ایران
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک