رسته‌ها
دزد دریائی - جلد ۱
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 8 رای
نویسنده:
مترجم:
تورج هاشمی
امتیاز دهید
5 / 4.4
با 8 رای
کتاب بزرگ دزد دریائی یکی دیگر از آثار کلاسیک نویسنده بزرگ اسکاتلندی / انگلیسی سر والتر اسکات بوده که مانند سایر کتابهایش بر اساس وقایع واقعی و تاریخی بنا شده است. این کتاب در اواخر سال ۱۸۲۱ میلادی بچاپ رسیده و در اندک مدتی تمام نسخه های آن نایاب شده بود. داستان کتاب بر اساس وقایع زندگی شخصی بنام جان گو نوشته شده و ابتدا در سه جلد بچاپ رسیده بود. اسکات در کتاب خود از این مرد بنام کاپیتان کلیولند یاد نموده و از گزارش های شخصی بنام الکساندر پیترکین که معاون کلانتر اسکاتلند در قرن هفدهم بوده است استفاده کرده و و بهمراه بقیه مدارکی که بزحمت جمع آوری کرده بوده در قالب داستانی دلکش برشته تحریر در آورده است.
داستان کتاب در باره مرد جوانی است که با بخطر انداختن جان خود ، زندگی مردی کشتی شکسته ای را که امواج دریا به نزدیکی ساحل یکی از جزائر شتلند در شمالی ترین قسمت بریتانیا آورده بود ، نجات میدهد. این مرد که اصل و نسب او آشکار نشده بود ، تصمیم میگیرد که مقیم همین جزیره کوچک دور افتاده گردد. رابطه او با ناجی خود بهم خورده و این دو نفر رقیب یکدیگر میشوند. کار از یک رقابت ساده تجاوز کرده و به مراحل خطرناکی میرسد.
اسکات در این کتاب وارد ریزه کاری های زندگانی ساکنان جزایر سرد سیر نزدیک قطب شمال شده و تصویر دلپذیری از آداب و رسوم این افراد که از بدو تولد تا آخرین روز عمر با عوامل طبیعت از قبیل طوفان و موج دست بگریبان هستند بدست میدهد.
این کتاب از روی یکی از قدیمیترین نسخه های موجود که در دانشگاه هاروارد نگهداری میشود برای اولین بار بزبان فارسی ترجمه شده و در دسترس خوانندگان فارسی زبان قرار میگیرد. در این چاپ ، این کتاب در دو جلد تدوین شده که در این نسخه ترجمه شده هردو جلد بطور کامل بدست خوانندگان میرسد . تصاویر این کتاب هم از همین منبع و چاپ دیگری از این اثر که متعلق به دانشگاه کالیفرنیا میباشد بر گرفته شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
250
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
toorajhashemi
toorajhashemi
1400/12/21

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی دزد دریائی - جلد ۱

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
دزد دریائی - جلد ۱
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک