رسته‌ها

نقش مدیریت منابع انسانی و کوچینگ در سازمانها

نقش مدیریت منابع انسانی و کوچینگ در سازمانها
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 2 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 2 رای
امروزه به منابع انسانی سازمان بعنوان منابع ارزشمندی برای برتری در رقابت نگاه میکنند. بنابر این برنامه ریزی منابع انسانی در سازمانها از مهمترین کارهای دست اندرکاران هر سیستم ست. آموزش مهارتها، انگیزش پرسنل و چگونگی بکارگیری آنان را می توان عامل مهمی برای برتری در رقابت به حساب آورد. مدیریت منابع انسانی متولی تحلیل نیازهای انسانی سازمان را با توجه به شرایط متغیر و انجام اقدامات لازم برای پاسخگویی به این نیازهاست.
انجام موفقیت آمیز هر کاری در سازمان، اعم از برنامه ریزی، اجرا و کنترل استراتژیهای کلان سازمان، پیاده سازی برنامههای متحوّل و پیشبرد اهداف سازمانی بدون مدیریت و توجه جدی به منابع انسانی، امکان پذیر نخواهد بود. واقعیت این است که اگر در سازمانها از وجود انسانهای خلاّق، دانشگر، فرصت شناس و تبیین گر مسائل بی
بهره باشیم، بسیاری از فرصتها و موقعیتهای طلایی را از دست خواهیم داد. برای رسیدن به هدف که همان جهانی شدن و یا حتی ماندن در این سطح موجود، پرورش منابع انسانی، الزامی است و آینده صنعت پیشرفته متعلق به کسانی است که برای آن برنامه و هدف دارند. نگاهی کوتاه بر اعصار شکار، کشاورزی، صنعتی، فراصنعتی(اطلاعات)، خرد و فرزانگی و عصر مجازی مبین این موضوع است. که نقش نیروی انسانی و مدیریت کردن آن تا چه اندازه در پیشرفت و توسعه فعالیتهای حقیقی و حقوقی در بخشهای مختلف مؤثر بوده و خواهد بود. لذا برآن شدیم درکتاب حاضر نکاتی در راستای عملکرد ذاتی مدیریت منابع انسانی و نقش بسیار حیاتی و ضروری آن به تفکیک کارکردی در چهار عرصه) اقتصاد، سیاست، جامعه و فرهنگ (که این چهار عرصه بهم مرتبط هستند، مطالبی را بیان کنیم تا خوانندگان گرامی در فرصت های محدود که در موقعیت شغلی فراهم می شود، با مطالعه کتاب به جایگاه پراهمیت "منابع نیروی انسانی" آگاهی یابند و در هر موقیعت کاری که هستند با ایفای نقش مؤثر،کارگشا، اثر بخش در رشد و تعالی سازمان سهیم باشند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
128
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
amirarfaee
amirarfaee
1401/01/06
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نقش مدیریت منابع انسانی و کوچینگ در سازمانها

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نقش مدیریت منابع انسانی و کوچینگ در سازمانها
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک