رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
فلسفه دکارت
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
کتاب فلسفه دکارت، ترجمه سه رساله از آثار فلسفی رنه دکارت است. این سه رساله هر یک جنبه‌ای یا بخشی از فلسفه دکارت و در مجموع کل آراء و اندیشه‌های این فیلسوف را به مخاطب معرفی می‌کند.

«اصول فلسفه» حاوی اصول کلی فلسفه دکارت است. رساله «قواعد هدایت ذهن» از نوشته‌های اولیه این فیلسوف است و طرحی از روش تفکر فلسفی دکارت به دست می‌دهد و اصولی را تشریح می‌کند که به تدوین فلسفه دکارت منتهی شده است. رساله «انفعالات نفس» از نوشته‌های متأخر دکارت است و مسئله ارتباط نفس و بدن، چگونگی بروز انفعالات نفسانی، دخالت گردش خون و دستگاه مغز و اعصاب در کل‌گیری انفعالات و چگونگی تأثیر آن‌ها را بر رفتار انسان شرح می‌دهد. در واقع می‌توان گفت این رساله حاوی آراء دکارت درباره فلسفه اخلاق است. مترجم برای حفظ وحدت فلسفی رسالات سه گانه مذکور مقدمه مفصلی نگاشته که در آن به آراء برخی از مفسران آراء دکارت نیز اشاره شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
saharnak
saharnak
1400/11/04

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فلسفه دکارت

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
فلسفه دکارت
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک