رسته‌ها
تاریخ قوم یهود
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 23 رای
امتیاز دهید
5 / 4.5
با 23 رای
انجمن فرهنگی "اوتصرهتورا گنج دانش ایران" که برای احیای سنن و فرهنگ یهود در ایران قدمهای موثری برداشته و تاکنون کتب زیادی منتشر نموده است، از دیرباز درصدد آن بوده که یک دوره کتاب تاریخ که بازگو کننده ماجراهای زندگی چند هزارساله ملت یهود باشد، چاپ نموده و برای استفاده عموم همکیشان عزیز و به ویژه دانش آموزان گرامی، در اختیار آنان قرار دهد. اکنون با ترجمه و انتشار کتاب تاریخ "قوم یهود" که توسط دو مورخ یهودی آمریکایی ژیلبرت و لیبی کلاپرمن تالیف شده است، این آرزوی دیرینه، صورت عمل به خود می گیرد. این کتاب به سبکی جالب و سرگرم کننده، در سه جلد مصور تدوین شده و مطالب آن که اغلب به شکل داستانهای زنده ای جلوه می کند، خواننده را مجذوب نموده و به آسانی در ذهن وی جایگزین می گردد. در پایان هر فصل، تمریناتی برای درک بهتر مطالب کتاب چاپ شده است که بخصوص مورد استفاده دانش آموزان قرار خواهد گرفت.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
773
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
hanieh
hanieh
1400/10/25

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی تاریخ قوم یهود

تعداد دیدگاه‌ها:
7
شاید برای شناخت نژاد یهودی (فرزندان یهودا پسر یعقوب) این کتاب به تنهایی کافی نباشد اما مطالبی در کتاب عنوان شده که از صحت کافی و برخی دیگر صحت آن تایید نشده است. اسرائیل یک کشور جعلی نیست زیرا یهودی ناسیونالسیم افراطی خود را متعلق به این سرزمین میداند و این غیر قابل انکار است.
بهترین کتاب ها در این مورد از شلمو زند است: «اختراع قوم یهود» و «چگونه کشور اسراییل اختراع شد». شلومو زند (שלמה זנד ) زاده ۱۰ سپتامبر ۱۹۴۶ در اتریش، استاد بازنشسته دانشگاه تل‌آویو بیشتر به خاطر انتشار کتاب پرفروش اختراع قوم یهود شناخته می‌شود. وی هم‌اکنون در محله رامات آویو در تل آویو زندگی می‌کند.
باید بدانیم که اسرائیل تنها کشوری نبوده است که اختراع شده . در همان زمان و در همان راستا ، کشورهای سوریه ، لبنان ، عراق و اردن هم اختراع شدند و جلوتر کشورهای عربستان و کشورهای تازی خلیج فارس . باید پرسید شما و هم اندیشان شما که با جای دادن نمادهای ایرانی ، خود را چیزی که نیستید جا می زنید ، اگر سخن از کشورهای ساختگی است چرا از دیگر کشورهای ساختگی چیزی نمی گویید .
یک بار یه کاربر کامنتی مرتبط با محتوای کتاب نوشته که ممکن است به درد سایر کابرها در تصمیم گیری برای خواندن یا نخواندن این کتاب بخورد (در راستای اهداف بخش کامنتهای کتابناک، البته به زعم من).
شما از روی عکس پروفایل این کاربر نتیجه گیری کردید که این کاربر "خود را چیزی که نیست جا می زند"؟ از کجا میدانید که این کاربر چه هست و چه نیست؟ چه اهمیتی دارد که این کاربر به نمادی ایرانی که عکس پروفایلش است التزام فکری و عملی دارد یا ندارد؟
حالا شما علاوه بر برچسب زدن، نظری در مورد کامنت ایشون که کتاب شلمو زند بهتر است برای شناخت اسرائیل یا کتاب کلاپرمن، دارید؟
کجای کامنش ساختگی بودن یا نبودن اسرائیل و یا کشورهای حوزه خلیج فارس را زیر سوال برد؟ کشور آلمان هم ساختگی است چرا از اون حرفی به میان نیاورد؟ چرا در مورد همزمانی کشف انتگرال بوسیله لایبنیتز و نیوتن و حرفی به میان نیاورده؟
از دیرین گفته اند چوب را که برداری ، گربه دزده خودش خواهد گریخت . نوشته اید : چه اهمیتی دارد که این کاربر به نمادی ایرانی که عکس پروفایلش است التزام فکری و عملی دارد یا ندارد؟ اگر پاسخ چنین چیزی را که آشکارتر از آفتاب است نمی دانید ، برایتان می نویسم . اگر التزامی ندارد ، با باور و نگر شما ، کسی می تواند در پروفایل خود ، آیات قرآن بگذارد و بیاید و به اسلام و قرآن بد بگوید . یا نشانه آلمان نازی بگذارد و بیاید از صهیونیسم به به و چه چه کند . چنین کاری در فرهنگ ایرانیان دورویی و ریا نام دارد . هرچند شما گویی از حجاز آمده و پارسی آموخته و از این رو است که چیز به این سادگی را نمی دانید و از من می پرسید . نکته دیگر آنکه شما به نوشته من پروا نکردید . کسی ننوشت و نگفت که اسرائیل یک کشور ساختگی نیست ( که هست) . آنچه ما نوشتیم این بود که اسرائیل نیز همچون لبنان و سوریه و عراق و اردن ، برآمده از ساکس پیکوست. بجای گارد گرفتن ، نوشته را با باریک بینی بخوانید و آنگاه گارد بگیرید.
وانگهی ساختگی بودن کشور آلمان را شما یافت(کشف) کرده اید !؟ پیشنهاد می کنیم تاریخ جهان را بخوانید . در برش(مقطع) کارشناسی ارشد در دانشگاه چنین گرایشی هست . سخن گفتن از چیز یا چیزهایی که نمی دانیم ، نه تنها ما را در نگاه دیگران با سواد نمی نمایاند که به وارون ، راستی ما را می نمایاند.
ببینید یک خلطی در گفتار شما وجود دارد و آنهم این است که بله همه کشورهایی که در سراسر جهان مشاهده می کنیم بالاخره یک روزی به وجود آمدند. یعنی مردم آن سرزمین حکومتی را تشکیل دادند و ادعای استقلال کردند. اما آیا چنین اتفاقی در مورد مردم سرزمین فلسطین اتفاق افتاد. آیا مردم فلسطین خواستند که از کشور خود آواره گردند، مسلمانان، مسیحیان و یهودیان خود این سرزمین امروز چه جایگاهی در این به اصطلاح کشور دارند . آیا رژیم جعلی اسرائیل که با توطئه انگلیس به وجود آمد و مردم سرزمینی را از آنجا بیرون کردند و همه خاورمیانه را در آتش کشیدند، را با دیگر کشورها مقایسه می کنید؟ اگر واقعا کشوری به نام اسرائیل و یا هر نام دیگری بخواهد موجودیت داشته باشد باید مانند همه مردم جهان با رای گیری از ساکنان اصلی آن نه آوارگان آلمانی و فرانسوی و .... به آن ملت حق انتخاب بدهیم.
تاریخ قوم یهود
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک