رسته‌ها
در اسرار ذبح عظیم
امتیاز دهید
5 / 4
با 9 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 9 رای
گزیده ای از متن کتاب:
مروی است که روزی حضرت موسی ابن عمران در مناجات خود سئوال نمود: ای خدای منان از چه جهت است که امت محمد(ص) را بر تمام امتهای انبیای دیگر فضیلت داده ای؟(به سبب اخباری که در تورات و باقی کتب پیامبران بود).
پس حضرت حق فرمود: ای موسی من امت محمد(ص)را بر امتهای دیگر فضیلت نداده ام مگر برای چند خصلت که ایشان بر آنها عمل خواهند کرد، و آنها از این قرار هستند:
نماز، روزه، حج، جهاد، ولایت(اصول دین به نقل امام باقر(ع)) و زکوه و جمعه و جماعت و قرآن و تحصیل علم دین و عاشورا!
پس حضرت موسی(ع) عرض نمود: پروردگارا، آن 9 خصلت را دانستم اما عاشورا را نفهمیدم که چیست؟
خدای عزوجل فرمود: آن گریه کردن است یا خود را مشابه کردن است بر مصائب سبط مصطفی و اقامه عزا نمودن و مرثیه خواندن است بر سبط المصطفی، ای موسی در آن زمان از بندگان من کسی نخواهد بود که گریه بکند یا خود را مانند گریه کنندگان بسازد، یا در مجالس عزای اون شریک شود یا اقامه مجلس عزا بنماید مگر اینکه من جنت را برای آن شخص واجب خواهم گردانید در ازای آن عمل.
ای موسی، هر که از مال خود در مودت و محبت فرزند رسول(ص)چیزی خرج خواهد کرد یا طعام خواهد داد یا سوای این چیزی خواهد کرد، یا یک درهم صرف خواهد کرد، پس من در دنیا در مال او بعوض آن هفتاد برابر برکت خواهم داد و آن شخص همراه سبط المصطفی (سید الشهدا(ع)) در جنت خواهد بود، زیرا که من تمامی گناهان او را خواهم آمرزید.
ای موسی، قسم به عزت و جلال خودم که هر که از مرد و زن در روز عاشورا، بر مصائب سبط المصطفی یک قطره اشک از چشم خود خواهد ریخت، پس من برای او ثواب و اجر صد شهید را خواهم نوشت، و همینطور در غیر روز عاشورا اجر و ثواب برای گریه کننده و غیر! هم خواهم داد(در دستگاه و عالم الحسین)
پس در این وقت، حضرت موسی به پروردگار عرض کرد: بار الها آیا ممکن است که امت من (بنی اسرائیل) هم این ثواب را تحصیل و کسب بنمایند؟ پس پروردگار رحمن و قادر مطلق فرمود: بلی ای موسی ممکن است!!
اگر امت تو هم مانند امت حبیب من (محمد مصطفی(ص)) اقامه عزای شهید دشت کربلا ، بره مذبوح کناره نهر فرات را بنمایند و بر مصائب او گریه و بکاء نمایند و روز عاشورا را مانند امت حبیب من عمل بکنند، هر آیینه من بنی اسرائیل را هم همان اجر و ثواب خواهم داد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
579
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ermia
ermia
1400/10/21
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی در اسرار ذبح عظیم

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
در اسرار ذبح عظیم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک