رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
نظریه اعداد
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 8 رای
امتیاز دهید
5 / 4.9
با 8 رای
"نظریه اعداد" کتابی است که توسط دو تن از بزرگ ترین ریاضی دانان ایرانی به تالیف درآمده است. این اثر که حاصل همکاری دکتر "رویا بهشتی زواره" و مانا یاد دکتر "مریم میرزاخانی" است، اصلی ترین و اساسی ترین نظریات مقدماتی مربوط به اعداد را یک جا جمع آوری کرده تا خوانندگان علاوه بر آشنایی نظری با موضوعات، قابلیت حل مساله ی بیشتر و بهتری در خود پرورش دهند.
"رویا بهشتی زواره" و "مریم میرزاخانی" که هر دو از مدال آوران المپیاد بین المللی ریاضی بودند، "نظریه اعداد" را به شکلی ساده و قابل درک به نگارش درآورده اند؛ بنابراین تنها مقادیر ابتدایی آشنایی با ابزار و دستگاه های ریاضی مقدماتی، همچون اصل لانه کبوتری و اصل استقرای ریاضی، کافی است تا خواننده بتواند مطالعه ی این اثر را پیش ببرد و به غیر از این موارد، پیش نیاز به خصوصی برای درک و استفاده از "نظریه اعداد" ضروری نمی باشد.
یکی از مسائلی که در المپیادهای ریاضی حائز اهمیت است، قابلیت ذهن رقابت کننده برای حل مساله می باشد؛ باید توجه داشت که پاسخ مسائلی که ارزشمند و قابل توجه اند، ندرتا ساده و بدون ساعت ها کوشش فکری به دست می آید. اما می توان ذهن را به نوعی سازمان داد و برای شکوفایی اش تلاش کرد، که بتواند پاسخ این مسائل را در سطوح مقدماتی راحت تر پیش بینی کند و سپس به حل مسائل دشوارتر بپردازد. کتاب "نظریه اعداد" از "رویا بهشتی زواره" و "مریم میرزاخانی" یکی از کلیدهایی است که دانش آموزان، دانش جویان و دبیران ریاضی، المپیادی ها و به طور کلی علاقه مندان به این رشته ی جذاب، می توانند آن را در اختیار داشته و از مطالبش بهره ببرند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Ashkane
Ashkane
1400/09/22

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نظریه اعداد

تعداد دیدگاه‌ها:
2
40_ بدون علاقه داشتن به ریاضی ممکن است آنرا سرد و بیهوده بیابید. اما زیبایی ریاضیات، خود را تنها به شاگردان صبور نشان میدهد... پر ارزش ترین بخش مطالعه ریاضی، لحظه ای است که میگویی:
" آها! "
- ذوق کشف و لذت فهمیدن چیزی جدید. احساس ایستادن بالای یک بلندی و رسیدن به دیدی شفاف و واضح .
بخشی از مصاحبه خانم_مریم_میرزاخانی، در مصاحبه با وبسایت انستیتوی_ریاضی_کلی
1401/2/22
خداوند مهربان روح استاد مریم میرزاخانی را غریق آمرزش و بخشایش بفرماید!
نظریه اعداد
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک