رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
از پیش مدرنیسم تا پست مدرنیسم
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
تا پیش از رنسانس اشخاص از طریق تعلقشان به یک حرفه و رسته یا از طریق اعتقادات دینی‌شان شناخته می‌شدند چیزی به نام «فرد» شناخته شده نبود. با رنسانس مفهوم «فرد» پا به عرصه‌ی وجود می‌گذارد. سپس در دوره‌ی روشنگری این «فرد» دارای حقوق سلب ناشدنی می‌شود و مفهوم «شهروند» نیز شکل می گیرد. اما چگونه این فردیت در اجتماع تحقق پیدا می‌کند؟ کانت در مقاله مشهور خود: در پاسخ به پرسش: روشنگری چیست؟ که در همین کتاب به چاپ رسیده است، می‌نویسد روشنگری خروج انسان از صغارتی است که خود برخویش تحمیل کرده است.صغارت ناتوانی در به کار بردن فهم خود بدون راهنمایی دیگری است.. شعار روشنگری این است: در به کارگیری فهم خود شهامت داشته باش!
تنبلی و بزدلی دلایلی هستند بر اینکه چرا بخش بزرگی از انسان‌ها زمان طولانی پس از آنکه طبیعت، آنان را به بلوغ جسمی رسانده و از یوغ قیمومیت دیگران آزاد کرده است همچنان با خرسندی در همه‌ی عمر صغیر می‌مانند؛ و نیز به همین دلایل است که چرا برای دیگران چنان آسان است که خود را قیم آنان کنند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
Mobin_lavin
Mobin_lavin
1400/09/15
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی از پیش مدرنیسم تا پست مدرنیسم

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
از پیش مدرنیسم تا پست مدرنیسم
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک