رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
جغرافیای تاریخی خلیج فارس
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
خلیج فارس از جمله مناطقی است که در بررسی‌های جغرافیایی قدما اعم از یونانی و اسلامی مقام و موقعی خاص دارد و در بسیاری از آثار جغرافیایی به عنوان یکی از چهار دریای داخلی دنیا مورد بررسی قرار داشته است که دلیل آنرا می‌توان یکی در شهرت و عظمت سرزمین پارس جستجو کرد و دیگر در نزدیک بودن آن به مراکز علمی قدیم به خصوص که بیشتر علمای جغرافیانویس اسلامی در حوالی همین دریا می‌زیسته‌اند. با توجه باین نکات نگارنده ضمن بررسی‌های گسترده‌ای که در سالهای اخیر پیرامون اوضاع خلیج فارس دنبال می‌کند، لزوم یک بررسی از جغرافیای تاریخی خلیج فارس را بیش از هر مطالعه دیگری احساس نمود، بخصوص که در چند قرن اول و میانه اسلامی علمای جغرافیا‌نویس فرضیه خاصی در مورد ابعاد و حدود جغرافیایی این دریا ارائه می‌نمودند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
ali.amirazodi
ali.amirazodi
1400/09/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی جغرافیای تاریخی خلیج فارس

تعداد دیدگاه‌ها:
1
سلام و خسته نباشید
با توجه به این که فایل این کتاب در دسترس نیست می‌توان به کتاب «تاریخ عمان در قرون نخستین اسلامی» یا «جایگاه بحرین در دریانوردی و تجارت دریایی» مراجعه کرد. این دو اثر جغرافیای تاریخی سواحل جنوبی خلیج فارس را به طور کامل توضیح داده است.
جغرافیای تاریخی خلیج فارس
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک