رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

هیولا وارد می‌شود: کووید ۱۹، آنفولانزای مرغی و بلایای سرمایه داری

هیولا وارد می‌شود: کووید ۱۹، آنفولانزای مرغی و بلایای سرمایه داری
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 6 رای
نویسنده:
مترجم:
محمد نصیری
امتیاز دهید
5 / 4.8
با 6 رای
مایک دیویس، اندیشمند چپ، قربانی‌سازی تهی‌دستان را در هر گوشه‌کنار می‌بیند؛ از زاغه‌های شهری گرفته تا الگوی پراکندگی شیوع بیماری‌های ویروسی، به‌ویژه شیوع ویروس کرونا. نویسنده با بهره‌گیری از تجربه تلخ انسان‌ها در رویارویی با بیماری‌های ویروسی قرن بیست‌ویکم (سارس، آنفولانزای مرغی، ابولا و کرونا) می‌کوشد در این کتاب نشان دهد که نئولیبرالیسم چگونه در پدیدآیی، تکامل و پخش و گسترش این ویروس‌ها نقش داشته است.
نویسنده با بهره‌گیری از تجربهٔ تلخ انسان‌ها در رویارویی با بیماری‌های ویروسی قرن بیست‌ویکم (سارس، آنفولانزای مرغی، ابولا و کرونا) می‌کوشد در این کتاب نشان دهد که نئولیبرالیسم (به قول زیرعنوان کتاب، سرمایه‌داری) چگونه در پدیدآیی، تکامل و پخش و گسترش این ویروس‌ها نقش داشته است. او با روایتی دل‌انگیز و دلهره‌آور، ما را با فرانکنشتاینی رودررو می‌کند که ساختهٔ انسان‌هاست و بیش از هر چیز، ساختهٔ نابرابری اقتصادی انسان‌ها. او کار خود را با معرفی کوتاه چیستی ویروس و راه‌های تکامل آن آغاز می‌کند و با یک پاسخ ساده به ما نشان می‌دهد این‌همه ویروس‌های نوبه‌نو و مرگ‌بار از کجا می‌آیند:
وجود دو ویروس آنفولانزا در یک بدن و ترکیب یا بازآرایی آن‌ها می‌تواند مایهٔ یک جهش سهمگین و مرگ‌بار در ویروس باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mohamad1422
mohamad1422
1400/08/24
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی هیولا وارد می‌شود: کووید ۱۹، آنفولانزای مرغی و بلایای سرمایه داری

تعداد دیدگاه‌ها:
2
هیولا وارد می‌شود: کووید ۱۹، آنفولانزای مرغی و بلایای سرمایه داری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک