رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

فرهنگ و دین: برگزیده مقالات دائره المعارف دین

فرهنگ و دین: برگزیده مقالات دائره المعارف دین
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 6 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.2
با 6 رای
ترجمه: هیئت مترجمان
زیر نظر: بهاءالدین خرمشاهی

کتاب حاضر متشکل از ۲۲ مقاله است که همه از دایره المعارف دین، ویراسته میرچا الیاده برگرفته شده است و با همت عده ای از فرهیخته ترین مترجمان امروز ایران به فارسی ترجمه شده است. این اثر متنی است مستند و معتبر که پاسخگوی نیازها و پرسشهای علمی- تحقیقی کسانی است که می خواهند از جدیدترین و جدی ترین تحلیلها و نقد و بررسی های رایج در حوزه دین پژوهی امروز باخبر باشند.

بخش هایی از کتاب:
جامعه شناسان و انسان شناسان در قرون گذشته، از انسان به عنوان هوموارکتوس (انسان مستوی القامه) و هوموفابریگوس (انسان ابزار ساز) و هوموپولیتیکوس (انسان سیاست ورز) و بعدها هومورلیجیوسوس (انسان دین ورز) سخن گفته اند.
دین کهن ترین و هم نافذ ترین و اثر گذارترین نهاد اجتماعی بشر است
امروزه در فرهنگ بشری، پنج دین جهانی عظیم الشان داریم که عبارتند از: آیین کنفوسیوس (پدید آورنده تمدن چینی)، آیین هندو (پدید آورنده تمدن هندی آیین بودا (شریک در پروراندن تمدن هندی و چینی و ژاپنی)، آیین مسیحیت و دین اسلام (زاینده تمدن اسلامی)
این اثر متنی است مستند و معتبر که پاسخگوی نیازها و پرسشهای علمی- تحقیقی کسانی است که می خواهند از جدیدترین و جدی ترین تحلیلها و نقد و بررسی های رایج در حوزه دین پژوهی امروز باخبر باشند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
yashartr
yashartr
1400/08/24
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی فرهنگ و دین: برگزیده مقالات دائره المعارف دین

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
فرهنگ و دین: برگزیده مقالات دائره المعارف دین
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک