رسته‌ها
نقشینه
امتیاز دهید
5 / 4
با 4 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4
با 4 رای
این رمان درباره‌ی دختری است به نام نقشینه که نوجوانی‌اش مصادف با انقلاب اسلامی است. داستان با نقطه‌های عطف او در زندگی پیش می‌رود. با پیوندهای دوستی، عاشق شدن، محبوس ماندن در عرف و سنت، ازدواج، زایمان، رابطه‌ی خارج از ازدواج، سقط جنین و دیگر اتفاق‌هایی که روند شکل‌گیری شخصیت او را نشان می‌دهند.
در این میان به تاثیر روابط پدر، برخوردهای مادر، فرهنگ جامعه و عقده‌هایی که انتخاب‌ها را می‌رانند و سرنوشتها را رقم می‌زنند نیز پرداخته شده است. رخدادهایی که در عبور سال‌ها تبدیل به گذشته می‌شوند و می‌توانند فردا را نیز خراب کنند.
نقشینه در زخم‌های قلبش راه می‌رود. به رویاهایش چنگ می‌اندازد و چیزهای گم‌شده در گذشته‌اش را صدا می‌زند. سرانجام درمی‌یابد که تکرارهای بی‌تغییر فقط مرداب رابطه‌اند. تصمیم می‌گیرد. مسئولیت تصمیم‌هایش را می پذیرد و به چرایی انتخاب‌هایش فکر می‌کند.
نقشینه رمانی است پر از داستان‌های کوتاه که پیش‌آمدها بر مبنای روابط علت و معلولی و تاثیری که از خود به جا می‌گذارند به هم متصل شده‌اند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
292
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
Kandooo
Kandooo
1400/07/20

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نقشینه

تعداد دیدگاه‌ها:
1

«نقشینه» دومین رمان شیوا شکوری با محوریت زن است. شکوری پس از رمان موفق «سلام لندن» که در سال ۲۰۱۶ برای نخستین بار در نشر نوگام منتشر شد، داستانی تازه دارد از گسستن زنجیرهای نامرئی زنان در جامعه‌ای سنتی و انقلاب‌زده. شخصیت‌های قصه‌ی او، از جنس شعار و تیپ و حرف‌های تکراری نیستند. هرکدام از آنها با داستان‌هایشان، با ظرافتی مثال‌زدنی این چهل‌تکه را کامل می‌کنند و ما را بیشتر به نقشینه می‌رسانند، بیشتر او را به ما می‌شناسانند، انتخاب‌ها و تصمیم‌های او را معنا می‌بخشند. نقشینه که محبوس عرف و سنت است، از نظاره‌گر بودن دست می‌کشد و خودش را به آب می‌زند تا خلاف این جریان کهنه و گل‌آلود شنا کند. و این تنها داستان نقشینه نیست. این یک روایت از هزار روایت زن ایرانی، در بستر تاریخ چنددهه اخیر ایران است
PDF
9 مگابایت
نقشینه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک