رسته‌ها

سه نمایشنامه: مرده های بی کفن و دفن، مگس ها، خلوتگاه

سه نمایشنامه: مرده های بی کفن و دفن، مگس ها، خلوتگاه
امتیاز دهید
5 / 4
با 6 رای
نویسنده:
مترجم:
صدیق آذر
امتیاز دهید
5 / 4
با 6 رای
مرده های بی کفن و دفن، نمایشنامه ای چالش برانگیز درباره ی ترس ها و رنج های جنگ است. مفاهیم متعارف فلسفی سارتر درباره ی آزادی اراده و قدرت انتخاب در این کتاب به چشم می خورند اما به نظر می رسد که مرده های بی کفن و دفن از احساسات بیشتری نسبت به برخی دیگر از آثار سارتر بهره مند است. اثر جنگ بر روحیه ی انسانی آدم ها، موضوع اصلی این نمایشنامه است. در اواخر دوران جنگ، گروهی از پارتیزان ها به دهکده ای حمله می کنند و پس از کش و قوس های فراوان، به وسیله ی یگانی از نیروهای ارتش فرانسه دستگیر می شوند. یکی از این زندانی ها فرار می کند و تمامی مردان و زنان این گروه، شکنجه می شوند تا اطلاعاتی از او در اختیار ارتش قرار دهند. شرایط در جایی وخیم تر می شود که یک پارتیزان خود را می کشد و پارتیزانی دیگر، قبل از این که بتواند اطلاعاتی به ارتش بدهد، کشته می شود.

کتاب مگس‌ها نام نمایشنامه‌ای در سه پرده از نویسنده مشهور فرانسوی ژان پل سارتر است. این نمایشنامه دارای ۱۵ شخصیت است. «مگس‌ها» بارها توسط گروه‌های مختلف در سراسر جهان به روی صحنه رفته است. حوادث نمایشنامه‌ مگس‌ها (The Flies) در گذشته‌ای اسطوره‌ای رخ می‌دهند و مکان وقوع آن‌ها در آرگوس یکی از شهرهای باستانی یونان است. شخصیت‌های نمایش نیز ترکیبی از اسطوره‌های یونان و روم هستند.

نمایشنامه خلوتگاه برای اولین بار در تئاتر Vieux-Colombier در ماه مه ۱۹۴۴ نمایش داده شده است و شخصیتهای آن عبارتند از: اینس، استل، گارسن، پیشخدمت. مرده‌های بی‌کفن و دفن، به همراه نمایشنامه خلوتگاه را شاید بتوان ثمره‌ی مطالعات و نظریات ژان پل سارتر در زمینه فلسفه اگزیستانسیالیسم (اصالت وجود) دانست که به وضوح بر پایه این فلسفه بنا شده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
284
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
samiyari
samiyari
1400/08/15

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی سه نمایشنامه: مرده های بی کفن و دفن، مگس ها، خلوتگاه

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
سه نمایشنامه: مرده های بی کفن و دفن، مگس ها، خلوتگاه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک