رسته‌ها
شرح حال واشینگتن و فرانکلن
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 9 رای
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 9 رای
موضوع کتاب شرح حال و زندگینامه دو تن از سیاستمداران آمریکا، واشینگتن و فرانکلن است و اثر محمدحسین فروغی (ذکاءالملک اول) است که در سال ۱۳۵۵ به چاپ رسیده است.
یکی از روزنامه های مفید که مدت نه سال تمام با مقالات ادبی و تاریخی منتشر شده، روزنامه تربیت است. این روزنامه که به صاحب امتیازی و مدیری (ذکاءالملک) در تهران تاسیس شده، به علت اشتمال آن بر مقالات سودمند و مفید، پیوسته طرف توجه دانشمندان بوده و به خصوص از لحاظ نثر فارسی و زیبایی خط، کمتر در میان روزنامه های فارسی زبان نظیر و مانند دارد. روزنامه تربیت علاوه بر مقالات مفید و ترجمه های نافع که عبارات دلکش داراست، پاورقی های مفید چه به صورت کتاب و چه به شکل ترجمه از کتب و رسائل خارجی در آن درج شده است.
شرح حال فرانکلن در سال هفتم روزنامه در پاورقی شماره ۳۴۴ مورخ پنجشنبه ۱۴ شوال ۱۳۲۳ هجری قمری مطابق با ۲۲ دسامبر ۱۹۰۴ میلادی شروع و به شماره ۳۵۲ مورخ پنجشنبه ۱۸ ذی الحجه ۱۳۲۳ هجری قمری مطابق با ۲۳ فوریه ۱۹۰۵ میلادی ختم می شود.
شرح حال واشنگتن در سال هشتم روزنامه در پاورقی شماره ۳۵۷ مورخ پنجشنبه ۱۴ صفر ۱۳۲۳ هجری قمری مطابق با ۲۰ آوریل ۱۹۰۵ میلادی آغاز و به شماره ۳۶۵ مورخ پنجشنبه ۱۱ ربیع الثانی ۱۳۲۳ هجری قمری مطابق با ۱۵ ژوئن ۱۹۰۵ میلادی انجام یافته است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
100
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
شازده
شازده
1400/07/28

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی شرح حال واشینگتن و فرانکلن

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
شرح حال واشینگتن و فرانکلن
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک