رسته‌ها
بهائیت دین نیست
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 12 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 3.8
با 12 رای
گزیده ای از متن کتاب:
عزیزان این نکته را از نظر دور ندارند و از خاطر بیرون نبرند که مدعیان دین داری دو دسته اند: گروهی دین را دستمایه دنیا و شهوات آن قرار می دهند و بهر مدعی که ببینند از ناحیه او پولی به جیب می زنند، سر می سپرند و در عین حال به هیچکس ایمان ندارند. این گروه هر دم خیال یا به قول عامیانه هرهری مذهب هستند که از هرگونه فسادانگیزی و مذهب سازی و معاونت باطل باک ندارند. این چنین افراد هرگز به خیر بازنخواهند گشت و سخن گفتن با آنها بیهوده است. گروه دیگر به راستی در آنها روح دین نمرده است و جویای راه راست و در راه تحری حقیقت هستند. این گروه اگر حقیقت را چنانکه هست بر حسب استعدادشان بیابند، راه باطل نمی روند و اگر غلط رفته باشند، باز می گردند...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
244
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
sagaro
sagaro
1400/06/02
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی بهائیت دین نیست

تعداد دیدگاه‌ها:
10
کاربر پهلوی‌طلب چرا اعتراض دارد واقعاً؟ کسی که برای پهلوی یقه می‌دراند از ماجرای قتل فجیع حبیب‌الله هوشمند و نوزادش یا تکه‌تکه‌شدن دکتر سلیمان برجیس و تبرئه قاتلانشان توسط عدالت‌خانه‌های پهلوی دوم خبر دارد؟ از ماجرای تخریب حظیره‌القدس چه؟ باز بی‌خبر است؟ از همکاری ساواک با انجمن حجتیه هم بی‌خبر است؟ حتماً برنامۀ ثابت تقی فلسفی؛ پدر معنوی قاتلان دکتر برجیس و بهایی‌ستیز افراطی؛ در رادیوی ملی هم به گوشش نخورده؟
متاسفم برای کتابناک. بیش از حد شبیه کتاب‌خانه‌های حوزه هنری و سازمان تبلیغات شدید. شرم بر شما.
البته من اندکی در خصوص بهائیت مطالعه کرده ام محاسن آن : ممنوعیت دخالت علمای مذهبی در سیاست / ممنوعیت رفتن بالای منبر برای علما / نجس ندانستن سایر ادیان و مذاهب / اخلاق بسیار نیک و برخورد بسیار خوب پیروان آن / و مضرات آن : قداست و بت بودن پیشوایان مذهبی خودشان مانند بهاء الله و . . . / دستورات و قوانین شورای بین المللی در بیت العدل اعظم که بعضا غیر منطقی و استبداد گونه است / اعتقاد بیمارگونه پیشوایان آن به تاویل و توجیه و تفسیر و پیچ و تاب دادن متون مذهبی . . . . به هر حال آزار و اذیت کسی به صرف داشتن هر اعتقاد ( درست یا غلط ) نه تنها کاری غلط ، بلکه روشی شیطانی و بعضا حتی باعث تقویت طرف مقابل می شود . . . .
درخواست حذف کتاب نیز نوعی دعوت به فیلترینگ و سانسور و خفقان است . . . بهتر است بگویید طرف مقابل نیز باید اجازه داشته باشد از خودش دفاع کند تا مخاطبین هر دو کتاب را مطالعه کرده و خودشان تصمیم بگیرند . . .
در این بلبشو که بهاییان بیچاره‌ی ایرانی، برخلاف اصول حقوق بشر، از کوچک‌ترین و بدیهی‌ترین حقوق انسانی خود محرومند، به اشتراک‌گذاری این کتاب و کتاب‌های این‌چنینی را همراهی با پروپاگاندا و نقض حقوق بشر، و گسترش نفرت‌افکنی می‌دانم. از کتابناک درخواست دارم این کتاب و هر کتاب دیگری که ابزاری برای سرکوب هرچه بیش‌تر فرودستان و بیچارگان است را از تارنمای خود حذف کند.
ذیل کتاب "آیا شاه شوهر داشت" که فرموده بودید "هرزکتاب" است و نباید منتشر شود. ذیل این کتاب هم که می فرمایید این کتاب و کتاب های "اینچنینی" را حذف کنند. خوب است فهرست کتابهای مورد علاقه را بفرمایید تا هر چه جز آن است را درو کنند.
محمد گرامی شوربختانه در نظام های استبدادی و سرکوب گر از بیت المال شهروندان هزینه های هنگفتی برای ایجاد نفرت و ترویج ایدلوژی سیستم می شود و شرایط تک صدایی است و در عمل به دیگر اندیشه ها اجازه نشر حقایق و نظرات مختلف داده نمی شود، سیستم کتاب های اهانت آمیز با اطلاعات فیک و پر از کینه و نفرت و عقده مانند کتاب شاه شوهر داشت را خلق می کند و از طرف دیگر به سبک آلمان نازی کتاب بهائیت دین نیست را خلق می کند بدون اینکه حق نشر عقاید به بهائیان دهد این کتاب درواقع دستاویزی به سبک پروپاگاندای حزب نازی و کا گ ب شوروی برای سرکوب بهائیان در ایران خلق شده است. وضع بجایی رسیده درحالی که مغازه بهائیان تخریب می شود و حتی سنگ قبر آنان توسط مزدوران رژیم ویران می شود حق داشتن عبادتگاه های خویش را ندارد و هویت و عقیده آنان تحقیر می شود و بسیاری به دلیل اعتقاداتشان جانشان شیرینشان توسط سیستم گرفته می شود نمی شود در این بین معتقد بود عقیده بر کشتار و سرکوب دگراندیشان بخشی از آزادی بیان است! واقعا کمدی تراژدی دردناکی است که امروزه گوبلز ها بجای زندان در عدالتخانه هستند.
البته هر دینی که به جز : - پرستش یک خدای واحد و - محبت به نوع بشر و - تعالی کمالات نیک انسانی به چیز دیگری دعوت کند هم :
دین نیست ! بلکه ملغمه ای ساخته دست بشر و کاهنان شکم گنده مذهبیست . . . . .
با همه این تفاسیر احترام به آزادی شخصی افراد حکم می‌کند شهروندان بهایی باید از حقوق برابر با دیگران برخوردار باشند.این که مغازه فردی را پلمپ کنیم چون بهایی هست یا یک فرد بهایی نتواند در دانشگاه دولتی درس بخواند با هیچ اصول انسانی خوانش ندارد.
البته هر دینی که به جز : - پرستش یک خدای واحد و - محبت به نوع بشر و - تعالی کمالات نیک انسانی به چیز دیگری دعوت کند هم :
دین نیست ! بلکه ملغمه ای ساخته دست بشر و کاهنان شکم گنده مذهبیست . . . . .
بهائیت دین نیست
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک