رسته‌ها
آپارتهید
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 9 رای
نویسنده:
مترجم:
کریم امامی
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 9 رای
آپارتاید در آفریقای جنوبی

آپارتهید؛ جدانژادی واژه‌ای به زبان آفریکانس، یکی از اشکال تبعیض نژادی را بیان می‌کند و در اصل عبارت است از سیاست تبعیضی که نژادپرستان کشور جمهوری آفریقای جنوبی علیه اکثریت سیاهپوست بومی و هندیان آن کشور اعمال می‌کنند. از نظر لغوی به معنای مجزا و جدا نگهداشتن است. آپارتاید یعنی جدا نگه داشتن افراد متعلق به نژادهای غیرسفید، مجبور کردن آن‌ها به اقامت در محلات و استان‌های خاص، محروم کردن آن‌ها از کلیه حقوق سیاسی وامکان تحصیل و پیشرفت. در مناطقی که سیاهپوستان مجبور به اقامت در آن می‌شوند و حق خروج از آن را ندارند حداقل امکانات زندگی نیز موجود نبود.

سخنی از مترجم:
درباره ظلم بی حد و حصری که سفیدپوستان آفریقای جنوبی بر سیاهپوستان و دیگر رنگین پوستان روا می دارند، سخن بسیار می توان گفت و نویسندگان کتاب حاضر و نیز سرایندگان اشعاری که در این مجموعه گردآمده اند، در این باره سخن دقیق و روشنگر و از دل برآمده بسیار گفته اند. مترجم بی شک با ستم کشیدگان آن دیار احساس همدلی و همدردی عمیق می کند ولی در این مختصر به هیچ وجه قصد ندارد با نویسندگان هم آواز شود و آنچه را ایشان با علم و اطلاع و برخورداری از تجربیات دست اول نوشته اند، پیشتر از آنها به خود بگوید...
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
324
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
sagaro
sagaro
1400/05/02

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی آپارتهید

تعداد دیدگاه‌ها:
2
آقا سایتتون مشکل داره هر وقت میخوام وارد بشم میزنه گذرواژه اشتباهه ولی درست وارد کردم، محض احتیاط چند بار هم عوض کردم گذرواژه رو ولی بازم همون پیام رو میده دوساعت طول کشید تا وارد سایت شدم!
PDF
15 مگابایت
آپارتهید
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک