رسته‌ها
قواعد حقوق کیفری
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
امتیاز دهید
5 / 0
با 0 رای
شریک جرم
هرکس که در ارتکاب هر جرم قابل تعقیب، خواه در حقوق عرفی جرم باشد خواه به موجب قوانین گذرانده شده یا قوانینی که گذرانده خواهند شد، معاونت، شراکت، مشاورت یا تحریک کند مسئول و به عنوان مجرم اصلی محاکمه، محکوم و مجازات خواهد شد.
متمم قانون مصوب سال ۱۹۷۷ حقوق جزا، بخش (۷)۶۵، جدول ۱۲.
قانون جرم بر علیه اشخاص ۱۸۶۱

تبانی برای ارتکاب قتل یا در خواست آن
هر کس که از شخصی برای قتل شخص دیگر در خواست، یا او را تشویق، یا متقاعد کند، یا برای متقاعد کردن او تلاش کند یا به او پیشنهاد بدهد چه تبعه¬ی انگلستان باشد چه نباشد، چه در قلمرو انگلستان باشد چه نباشد، گناهکار و محکوم شناخته خواهد شد و به موجب آن در برابر حبس ابد جوابگو خواهد بود.

قتل یا قتل نفس در خارج از کشور
در جایی که قتل یا قتل نفس در سرزمینی خارج از پادشاهی انگلستان، چه تحت سلطه¬ی ملکه باشد چه نباشد، و چه مقتول تبعه¬ی انگلستان باشد یا نباشد، صورت بگیرد هر جرم ارتکابی توسط هر تبعه¬ی انگلستان در این رابطه، چه قتل چه قتل نفس، می¬تواند در انگلستان یا ایرلند تحت رسیدگی، تجسس، محاکمه، صدور حکم و مجازات قرار بگیرد. مشروط به آنکه هیچ یک از مندرجات از محاکمه¬ی هر شخص در هر مکان در خارج از انگلستان یا ایرلند به خاطر هر قتل نفس ارتکابی در خارج از انگلستان یا ایرلند به همان رویه¬ی قبل از گذراندن این قانون، بازداری نکند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
390
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ghanonyar021
ghanonyar021
1400/04/26
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی قواعد حقوق کیفری

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
PDF
۳,۰۹ مگابایت
۱۰۰۰۰ تومان
قواعد حقوق کیفری
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک