رسته‌ها
مرغ سیاه هم تخم سفید می کند
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 7 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 7 رای
کتاب مرغ سیاه هم تخم سفید می‌گذارد نوشته‌ رحمت پوریزدی، به برخی از قواعد و راه‌کارهایی که می‌توانند در خوش‌بین شدن بیشتر به خداوند، اطرافیان و مسائل زندگی به سما کمک کنند پرداخته و در حد توان بحث را بر محوریت دین و روانشناسی پیش برده است.
خُوش‌بینی، خُوش‌گمانی، حُسن ظن، نیک‌اندیشی، واژگانی هستند که در فرهنگ لغت افراد خوش‌بین، خُوش می‌درخشند. چراکه این دسته از افراد آرامش و موفقیت را در سایه خُوشِ خوش‌بینی یافته‌اند؛ و به آن باور دارند.
افراد خوش‌بین، سالم‌تر و شادتر هستند و سیســتم ایمنی آن‌ها بهتر کار می‌کند و شبکه‌های اجتماعی قویی‌تر و بهتری را در اطراف خود نشان می‌دهند. خوش‌بینی کمک می‌کند تا در مقایســه با آنچه دیگران از او انتظار دارند، موفقیت بیشــتری در زندگی و محیط کاری و... به دست آورد. خوش‌بینی باعث فعال‌تر شــدن دســتگاه ایمنی فرد می‌گردد و این امر موجب می‌شود تا فرد کمتر دچار بیماری‌های عفونی گردد و به پزشک مراجعه کند.
آدم بدبین نشخوار ذهنی دارد و همیشه با خود درگیر است که چرا فلانی، فلان کار را کرد، چرا فلان حرف را زد و چرا...و همانند بازجویان دنبال سرنخ ماجرا هستند تا علت رفتار یا گفتار دیگران را بیابند و غافل‌اند از این‌که تنها چیزی که نصیبشان می‌شود رنج و غصه است که همواره با خود حمل می‌کند. به تعبیری آدم‌های بدبین بارکش افکار منفی هستند؛ و از آنجایی‌ که بر اساس ظاهر دیگران قضاوت می‌کنند گرفتار دام تهمت می‌شوند و پرونده خود را نزد خداوند خط‌خطی می‌کنند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
128
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
rahmat8034
rahmat8034
1400/05/11

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مرغ سیاه هم تخم سفید می کند

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مرغ سیاه هم تخم سفید می کند
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک