رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

مقدمه ای بر سیر تفکر در قرون وسطی

مقدمه ای بر سیر تفکر در قرون وسطی
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
این رساله در حکم مقدمه ای است درباره تفکر در قرون وسطی و وابستگی آن به اقتصاد نظام فئودالی و اقتصاد شهری با سوداگر، و چند ویژگی دارد:
الف: بررسی مکاتب فکری در محدوده معینی از تاریخ قرون وسطی صورت گرفته و شامل تمام تاریخ قرون وسطی نیست. بدین معنی که بررسی الهیات و فلسفه مسیحی در اروپای فئودال، از قرن اول میلادی آغاز می شود و در قرن چهاردهم پایان می یابد. این بخش از رساله، دو مقدمه درباره زمینه فکری و اجتماعی یونان باستان و روم باستان دارد که در حکم مدخلی است برای ورود به قرون وسطی.
ب: بررسی مکاتب فکری، تنها شامل کشورهای اروپا و حوزه امپراطوری اسلامی است و شامل تمام کشورهای جهان نمی شود.
پ: بررسی مکاتب فکری اسلامی از قرن اول هجری آغاز می شود و در اواخر قرن ششم هجری و اوائل قرن هفتم هجری، یعنی دوران انحطاط و سقوط علوم عقلی اسلامی و زندگی شهری و شهرنشینی خاتمه می یابد و شامل تمان قرون وسطای مسلمانان نیست.
ت: همه چیز در این رساله بر مبنای ایجاز و تلخیص به معنای کامل کلمه قرار دارد و سعی بر آن بوده تا مطالب به ساده ترین صورت ممکن بیان گردد.
ث: بیشترین کوشش نگارنده بر آن بوده تا به دقت رابطه مستقیم شهرنشینی و فرهنگ شهری را با گسترش علوم عقلی ترسیم نمایم و رودررویی فرهنگ فئودالی را با فرهنگ شهری نشان دهد و سر آخر شباهت عجیب «اسکولاستیک مسیحی را با کلام نقلی» و «کلام عقلی اسلامی» نمایان سازد.
«پولیس» ها یا « شهر- دولت » های یونان باستان در سده های هشتم تا ششم قبل از میلاد، بدنبال تحول نظام اشتراکی ، پدیدار شدند. در این شهرها قدرت در دست اشراف زمین دار متمرکز شده بود. در ابتدی قرن هشتم پیش از میلاد، اندک اندک طبقات اجتماعی متمایز گشتند و در قرن هشتم قبل از میلاد، قوام و تشخص بیشتری یافتند. یونانیها داری دو شکل حکومت بودند. اول، دمکراسی برده دار، دوم، الیگارشی. نمونه حکومت دموکراسی برده دار، شهر « آتن » و بهترین نمونه الیگارشی ، حکومت « اسپارت » بود.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sorenjan
sorenjan
1400/04/14
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی مقدمه ای بر سیر تفکر در قرون وسطی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
مقدمه ای بر سیر تفکر در قرون وسطی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک