رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

نظم اللئالی: معروف به سؤال و جواب از علامه محمد باقر مجلسی

نظم اللئالی: معروف به سؤال و جواب از علامه محمد باقر مجلسی
امتیاز دهید
5 / 4
با 7 رای
امتیاز دهید
5 / 4
با 7 رای
گ‍ردآورن‍ده‌: م‍ح‍م‍دب‍ن‌ اح‍م‍د ح‍س‍ی‍ن‍ی‌ لاه‍ی‍ج‍ان‍ی
ت‍ح‍ق‍ی‍ق‌: سیدم‍ه‍دی‌ رج‍ایی‌

نظم اللئالي، معروف به «سؤال و جواب» مشتمل بر پاسخ‌های علامه محمدباقر مجلسی (متوفی 1110ق) به سؤالات و مسائل شرعی است که توسط سید محمد بن احمد حسینی لاهیجانی گردآوری (قرن دوازدهم) شده است. تحقیق کتاب نیز به قلم سید مهدی رجایی (متولد 1336ش) انجام شده است.
کتابی یکی از آثار بسیار نفیس و گران‌قدر علامه مجدد مذهب محمدباقر مجلسی است که گویای مقام علمی و اجتماعی ایشان می‌باشد، و نشانه‌ای است از مقام فقاهت و مرجعیت ایشان در دوران خویش.
محقق اثر همچنین به چگونگی گردآوری اثر حاضر توسط سید محمد لاهیجانی اشاره کرده می‌نویسد: «علامه مجلسی گروه و لجنه‌ای تشکیل دادند به نام گروه استفتائات، و این گروه مأمور بودند که کلیه سؤالات دینی و مذهبی و اعتقادی و غیره را به عرض مبارک علامه مجلسی برسانند، و پس از دریافت جواب برای سائل ارسال کنند. سؤالات در محدوده ایران نبود بلکه از کلیه ممالک اسلامی بالخصوص از هند سؤالات دینی و مذهبی می‌شد. در رأس این گروه مرحوم محقق سید محمد لاهیجانی بود که خود یکی از علما و محققان زمان خویش بود، و در اواخر عمر استاد خویش علامه مجلسی مسافرت به تبریز نمود و در آن دیار سکونت گزید. وی علاقه خاصی به جمع‌آوری استفتائات و مسائل فتوایی استاد خویش بذل نمود. چنانچه حقیر در چندین کتابخانه ایران چند اثر نفیس از این مرد بزرگ را دیدم، که مسائل فتوایی استاد خویش را به رشته تحریر درآورده بود...»‏.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mhafrakhteh
mhafrakhteh
1400/04/26
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی نظم اللئالی: معروف به سؤال و جواب از علامه محمد باقر مجلسی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
نظم اللئالی: معروف به سؤال و جواب از علامه محمد باقر مجلسی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک