رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

کاوشی در اعتبار و متن زیارت ناحیه

کاوشی در اعتبار و متن زیارت ناحیه
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 4.3
با 3 رای
انقلاب کربلا، یکی از حوادث تاریخی و جانگداز بود که در دهم محرم سال 61 هجری اتفاق افتاد، این حادثه که به رهبری حسین بن علیهماالسلام در برابر حکمروایی یزید بن معاویه به وقوع پیوست، تجلی‌گاه اوج عبودیت آدمی در برابر خداوند و نهایت عشق به حق تعالی، و پرچم‌دار عدالت‌طلبی و حق‌طلبی و آزادی‌خواهی در فراخنای تاریخ است و در عین حال حادثه عاشورا بدون شک، الهام‌بخش‌ترین و نیز دل‌خراش‌ترین رویداد در تاریخ اسلام به شمار می‌آید.
موضوع کتاب حاضر، معرفی متن و سند زیارت ناحیه مقدسه است که از جانب امام مهدی (ع) وارد شده که در آن به توصیف مصائب، فضائل و شخصیت امام حسین (ع) و عظمت واقعه عاشورا پرداخته شده است.
در ابتدای این نوشتار به بررسی اهمیت کاوش در زیارت ناحیه مقدسه پرداخته شده و متن این زیارت و ترجمه آن را درج نموده و شروح آن را نیز معرفی نموده است.
وی آن گاه به تبیین مفهوم لغوی و عرفی زیارت پرداخته و پس از آن به معرفی مفاد زیارت ناحیه و مضامین مندرج در آن پرداخته و زوایایی از بالا بودن سوز و مصیبت امام حسین (ع) را در این زیارت منعکس نموده است. نویسنده در ادامه به فلسفه زیارت قبور به ویژه زیارت قبور پیامبران، اولیای الهی، شهدا و صالحین اشاره نموده و برخی از شبهات وارد شده در این زمینه را پاسخ داده و اهمیت و عظمت زیارت امام حسین را در روایات بررسی نموده است. در بخش دیگری از کتاب حاضر نویسنده به بررسی مصدر و اعتبار سندی و متنی زیارت عاشورا پرداخته و معارف مهم مطرح شده در این زیارت شریف را که منحصر در فضایل و مصائب امام حسین (ع)، در سوگ آن امام بودن جهان هستی و تمامی موجودات و نیز اهمیت عزاداری امام حسین (ع) است، مورد شرح و بررسی اجمالی قرار داده است.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
mhafrakhteh
mhafrakhteh
1400/05/11
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی کاوشی در اعتبار و متن زیارت ناحیه

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
کاوشی در اعتبار و متن زیارت ناحیه
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک