رسته‌ها
گلشن احباب - جلد ۱
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 9 رای
امتیاز دهید
5 / 4.1
با 9 رای
حرکت به سوی محبوب لم یزلی و لایزالی و سلوک طریق قرب پروردگار، علاوه بر عنایت الهی و مجاهده و مراقبه، محتاج اطلاع بر نحوه سیر و لوازم مورد نیاز سفر إلی الله است و اینکه چگونه می‌توان مسیر رسیدن به لقاء حضرت معبود را استوارتر، مطمئن‌تر، سریع‌تر و با آفات کمتری طی نمود.
مجموعه ای که اینک جلد اول آن، تقدیم خوانندگان محترم و جویندگان حقیقت می‌گردد، حاصل مطالبی است که آیه الله حاج سیدمحمدصادق حسینی طهرانی أواخر سال ۱۴۱۶ هجری قمری، در جلسات اُنس و ذکر خداوند، برای دوستان طریق و پویندگان سُبل سلام، بیان فرموده‌اند.
این جلسات بیشتر حاوی نکات عرفانی، اخلاقی و برخی مباحث اعتقادی، فقهی و تاریخی است که با استفاده از آیات نورانی کتاب الله، روایات مأثوره از معصومین علیهم السّلام و کلمات اولیاء إلهی، ایراد گردیده است. شرح و تفسیر برخی از آیات قرآن کریم و احادیث منقول در کتب روائی، شرح حال و سیره عملی برخی از اولیاء خدا و سالکین إلی الله، شرح برخی از نامه‌های عرفانی، بیان فضائل و مراقبات ایام مختلف سال و توصیه‌هائی در تحقق سبک زندگی اسلامی، از مباحثی است که در این مجموعه بیان شده است.
نکات و موضوعاتی همچون: توحید حضرت حق، تبعیّت از پیامبر و ائمه علیهم السّلام، مراقبه، عشق و محبّت، طلب، تسلیم، ذکر، ابتلائات راه خدا، معرفت نفس، تهذیب و مجاهده با نفس و فناء فی الله، عمده محتوای این کتاب می‌باشد.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
تعداد صفحات:
264
فرمت:
PDF
آپلود شده توسط:
ermia
ermia
1400/04/16

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی گلشن احباب - جلد ۱

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
گلشن احباب - جلد ۱
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک