رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
حقوق بانکی ۲
امتیاز دهید
5 / 5
با 1 رای
بانک ملی ایران که سهم قابل توجهی از منابع سیستم پولی کشور را در اختیار دارد، به همان نسبت هم در اقتصاد مملکت دارای نقش و اهمیت است. اگر کارکنان بانک مسلط و مسلح به دانش بانکی مورد نیاز باشند، از یک طرف امین خوبی برای سپرده های مردم و از طرف دیگر کارگزار قابلی برای به جریان انداختن منابع تودیعی ایشان بوده، ضمن اثرات سازنده در اقتصاد مملکت، منافع سپرده گذاران و بانک را نیز بیش از پیش تامین خواهند نمود.
اداره آموزش و مدیریت بانک ملی ایران که هدف خود را تربیت نیروی انسانی متعهد و متخصص و تعمیم علوم بانکی قرار داده است، ضمن توجه به مبانی علمی و تئوریک بانک و بانکداری، سعی نموده اصول کاربردی را نیز به طور خاص مورد توجه قرار دهد. از آنجا که نیاز به کتاب حقوق بانکی کاربردی که امور حقوقی مورد نیاز شعب و ادارات ستادی مرتبط بانک را پوشش دهد، و مناسب تدریس در دوره ها نیز باشد، ملموس بوده و بخشنامه ۸ ب (دستورالعمل اجرایی تنظیم قراردادها و امور حقوقی بانک) که قبلا برای تدریس در دوره های حقوق بانکی و بازآموزی عقود اسلامی مورد استفاده قرار می گرفت، ساختار مناسب را به عنوان یک کتاب درسی نداشت. بنابراین تهیه کتابی برای این منظور اجتناب ناپذیر می نمود. لذا با انتخاب کمیته ای مرکب از مدرسین امور بانکی و حقوقی و کارشناسان اداره حقوقی بانک، بر آن شدیم تا در جهت رفع این نقیصه اقدام نماییم.
در این کتاب نکات مهم از جمله علم حقوق، مبحث اشخاص، وکالت، وصیت، ارث، اسناد تجاری، نحوه کسب اطلاع از وضع مشتریان، حساب آنها و بازداشت وجوه و مسائل حقوقی مربوط به انواع حسابهای بانکی لحاظ گردید و برای اداره حقوقی بانک نیز ارسال شد تا رسما آن را از نظر حقوقی مورد تایید قرار دهند.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
hamedghaderi1987
hamedghaderi1987
1400/04/05

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی حقوق بانکی ۲

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
حقوق بانکی ۲
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک