رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.
زندگی و اندیشه نظامی
امتیاز دهید
5 / 3.9
با 7 رای
مجموعه حاضر ترجمه چند گفتار عالمانه و باارزش پیرامون زندگی و اندیشه نظامی، سراینده پیشتاز زمان خود در آذربایجان، و سخنگویان پیرو مکتب نوین شعری او در سده هشتم: اوحدی مراغه ای، محمد عصار تبریزی و عارف اردبیلی ست که از تاریخ ادبیات آذربایجان انتخاب و از سوی این قلم به هم ربط داده شده و با افزایش و کاهش هایی به فارسی درآمده است.
فصل اول این اثر پژوهشی است از محمد مبارز علیزاده که در آن پس از شرح زندگی نظامی و دادن خلاصه ای از کارهای انجام یافته پیرامون آثار و اندیشه خلاق او، یکایک منظومه های خمسه با معیارهای علمی تجزیه و تحلیل و چهره مترقی و واقعی شاعر بازنموده می شود.
در فصل دوم مرحوم میرزا آقا قلی زاده از دو شخصیت بزرگ ادبیات سرزمین ما، یعنی اوحدی مراغه ای و عارف اردبیلی سخن به میان می آید. این دو سخن سرا در خلاقیت خود، از آبشخور ادبی و اندیشگی نظامی، سیراب می شده اند، به طوریکه در بخشبندی موضوعی تاریخ ادبیات آذربایجان پیروان مکتب نظامی نام می گیرند.
شرح زندگی و خلاقیت محمد عصار تبریزی اثر مجید سلطانف محقق آثار خاقانی شیروانی معاصر و هم زنجیر و هم سنگر نظامی را نیز بر این فصل افزوده ایم.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
sasanpeter1949
sasanpeter1949
1400/03/29
درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی زندگی و اندیشه نظامی

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
زندگی و اندیشه نظامی
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک