رسته‌ها
با توجه به وضعیت مالکیت حقوقی این اثر، امکان دانلود آن وجود ندارد. اگر شما صاحب حقوق مادی این کتاب هستید، می‌توانید اجازه نشر رایگان نسخه الکترونیکی آن را به ما بدهید یا آن را از طریق کتابناک به فروش برسانید.
برای اطلاعات بیشتر صفحه «شرایط و قوانین فروش» را مطالعه کنید.

ادبیات رنج: کندوکاوی در کتاب ایوب

ادبیات رنج: کندوکاوی در کتاب ایوب
امتیاز دهید
5 / 5
با 2 رای
نویسنده:
امتیاز دهید
5 / 5
با 2 رای
کتاب ایوب، هجدهمین کتاب از عهد قدیم است که در کنار کتاب‏‏‏ هایی چون مزامیر، امثال، جامعه در شمار «ادبیات حکمت» قرار می‏ گیرد. تاریخ تألیف آن به‏ درستی ‏معلوم نیست. آراء بسیار متفاوتی وجود دارد که قدمت آن‏را از قرن ۷ تا ۲ ق.م. تخمین می ‏زند. آن ‏را یکی از شاهکارهای ادبی جهان دانسته ‏اند که از دریچه‏ ی ابتلائات ایوب به یکی از مهم‏ترین چالش‏ های فکری یعنی مسئله‏ ی رنج آدمی و معنای زندگی می‏ پردازد. ویکتور هوگو درباره‏ ی آن می‏ گوید: «فردا، اگر قرار باشد کل آثار ادبی نابود شود و من اجازه داشته باشم فقط یکی را بردارم و نجات دهم، آن کتاب ایوب خواهد بود.» و آلفرد لرد تنیسون، ادیب بزرگ انگلیسی (۱۸۰۹-۱۸۹۲ م.)، آن‏ را بزرگترین اثر ادبی دوران باستان و مدرن معرفی می‏ کند.
تأثیر ژرف آن در سراسر تاریخ ادبیات غرب بی‏ چون‏ و چراست. چنان‏چه بازکشف آن بر ادبیات قرن بیستم نیز چشمگیر است. ریچارد رایت در ایوب، پیش ‏نمونه ‏‏ی شورش گیج و آشفته‏‏ اش در پسر بومی (۱۹۴۰) را می‏ یابد. رابرت فراست همتایی برای نقاب عقل (۱۹۴۵) و رابرت هاین‏لاین الگویی برای مسافر علمی – تخیلی طنزآمیزش در ایوب، کمدی عدالت (۱۹۸۴) می‏ یابد. فرانتس کافکا آزمون ایوب را در ۱۹۱۴ خلق کرد و الی ویزل داستان خود را در اروپای شرقی تحت تأثیر ایوب، به‏ عنوان محاکمه ‏ی خدا به تصویر کشید.
بیشتر
اطلاعات نسخه الکترونیکی
آپلود شده توسط:
artanature
artanature
1400/02/17

کتاب‌های مرتبط

درج دیدگاه مختص اعضا است! برای ورود به حساب خود اینجا و برای عضویت اینجا کلیک کنید.

دیدگاه‌های کتاب الکترونیکی ادبیات رنج: کندوکاوی در کتاب ایوب

تعداد دیدگاه‌ها:
0
دیدگاهی درج نشده؛ شما نخستین نگارنده باشید.
ادبیات رنج: کندوکاوی در کتاب ایوب
عضو نیستید؟
ثبت نام در کتابناک